Oud 26-12-2004, 21:36
Pijnboompitje
Pijnboompitje is offline
Hoi mensen,

In februari ga ik met de actie Going Global naar Ethioië, ik ga daar o.a een aantal schooltjes bezoeken.
Nu lijkt het me erg leuk om daar voor al die kinderen een aantal toneelstukjes/scetches op te voeren, zij voeren voor ons namelijk ook allemaal volksdansen e.d op.
Wie heeft ideeën?
Het moet iniedergeval nogal makkelijk te volgen zijn aangezien zij waarschijnlijk niet tot weinig engels kennen. Dus misschien moet er geeneens tekst aan te pas komen. Het moet verder kort zijn, en een beetje grappig natuurlijk.. Nogal slapstick-achtig dus!
Ik zat zelf al een beetje aan iets met ballonnen of belleblaas te denken..

Wie heeft verder nog ideeën!?? Ze zijn ontzettend welkom!

Groetjes! Evanne
Oud 26-12-2004, 21:46
Verwijderd
hoi, ken jij Paul uit Chaam ook?
hij gaat ook met going global naar ethiopie in feb, zit bij mij op school etc een van de 4 jongens die meegaan

Laatst gewijzigd op 26-12-2004 om 21:49.
Oud 26-12-2004, 22:24
PV
PV is offline
Iets met mime? tekst heb je dan niet nodig, en als je het op een leuke manier manier doet kan het best grappig zijn.
Oud 27-12-2004, 02:54
Briseïs
Briseïs is offline
Sketches
Oud 27-12-2004, 15:38
Pijnboompitje
Pijnboompitje is offline
Ja, ik ken Paul idd! Heb hem pas ontmoet op het voorbereidingsweekend. Aardige jongen!
Grappig dat jij bij hem op school zit. Doe 'm de groetjes maar!
Oud 27-12-2004, 15:40
Pijnboompitje
Pijnboompitje is offline
Citaat:
PV schreef op 26-12-2004 @ 23:24 :
Iets met mime? tekst heb je dan niet nodig, en als je het op een leuke manier manier doet kan het best grappig zijn.
Ja idd, leuk! Maar heb je ook verder ideeën hoe het er uit zou moeten komen te zien, wat er in gebeurt, wat we doen?
Ik ben benieuwd..
Oud 31-12-2004, 13:44
PV
PV is offline
Citaat:
Pijnboompitje schreef op 27-12-2004 @ 16:40 :
Ja idd, leuk! Maar heb je ook verder ideeën hoe het er uit zou moeten komen te zien, wat er in gebeurt, wat we doen?
Ik ben benieuwd..
pff.. ik heb er even over na zitten denken.. tja misschien dingen uitbeelden die typisch zijn voor Nederland, al is dat wel lastig denk ik. Of het standaard 'ik zit in een doos opgesloten' verhaaltje. Of twee mensen die ruzie krijgen zonder dus woorden te gebruiken.. Je kunt d'r best wat dingen mee doen, maar hoe het er precies uit moet komen te zien weet ik ook niet.. misschien heeft iemand anders daar een goed idee over??
Oud 31-12-2004, 16:21
Pijnboompitje
Pijnboompitje is offline
Citaat:
PV schreef op 31-12-2004 @ 14:44 :
pff.. ik heb er even over na zitten denken.. tja misschien dingen uitbeelden die typisch zijn voor Nederland, al is dat wel lastig denk ik. Of het standaard 'ik zit in een doos opgesloten' verhaaltje. Of twee mensen die ruzie krijgen zonder dus woorden te gebruiken.. Je kunt d'r best wat dingen mee doen, maar hoe het er precies uit moet komen te zien weet ik ook niet.. misschien heeft iemand anders daar een goed idee over??
Ja, zeker leuke ideeën! Ik ga er eens mee aan de slag.. Je hoort het nog wel wat het wordt!
Oud 31-12-2004, 23:37
robbie5
robbie5 is offline
Doe een soort sketch in de vorm van dat je wilt uitbeelden dat Ned niet zo'n apart land is.
al zullen ze weinig tot niets weten van NL.

Laat zien dat met name NL, Ethiopië wil helpen.
morgen post ik wel ff een ideetje.
Oud 01-01-2005, 04:46
Outlaw
Outlaw is offline
shakespeare
Oud 18-01-2005, 14:48
Verwijderd
Hmm heb even geen ideeën voor je helaas, maar meisje bij mij uit de klas gaat ook in februari met zelfde project naar Ethiopie, Marloes, ook teovallig. Wat gaan jullie nou eigenlijk pcies doen daar, was me nog niet helemaal duidelijk nl?
Oud 19-02-2005, 19:30
Verwijderd
hmm stil hier.. maar iig, jullie zijn weer terug (van onze school iig wel, jij vast ook dan), hoe vond je het???

(www.edukans.nl met deze groep geweest?)

Laatst gewijzigd op 19-02-2005 om 19:46.
Oud 21-02-2005, 20:18
PV
PV is offline
Ik heb er op de radio over gehoord, de hele reis had veel indruk gemaakt zeiden ze (scholieren uit Goes geloof ik). Vooral dat hetgeen wat hier in Nederland heel normaal is, daar iets heel bijzonders is. Ze vroegen bijvoorbeeld wat het eerste was waar ze bij Nederland aan dachten, en een jongen zei "dat jullie zo veel melk drinken". De Nederlandse jongen zei: "Zo veel, dat valt wel mee hoor, 2 glazen per dag maar. Hoe vaak drink jij dan melk?" "Ook 2 glazen." "Dat is dan toch hetzelfde?" "2 glazen per maand..."
Oud 28-02-2005, 16:06
Pijnboompitje
Pijnboompitje is offline
Hoi!

Daar ben ik weer..
Ik ben idd met de actie Going Global van Edukans meegeweest, en ik zat ook bij Marloes in de groep!
Het was een ontzettend indrukwekkende reis; we hebben veel ellende gezien..
Toch hebben we ook geweldig mooie momenten gehad, vooral op cultuurgebied. We hebben ontzettend veel gedanst met de kinderen, en ook toneelgespeeld!
Ik heb dus met een groepje een aantal scetches opgevoerd, o.a met neusfluitjes. Dit was echt een groot succes; het was heel eenvoudig maar we speelden het ontzettend groot; richting slap-stick. Ook hebben we steeds naderhand kinderen uit het publiek gehaald die het ook mochten proberen. Was erg leuk!

Voor meer info over de reis kun je idd terecht op www.edukans.nl
En als je vragen hebt; stel ze me! Ik heb zoveel verhalen over de reis...

Dag!
Oud 28-03-2005, 08:02
Verwijderd
dr waren twee Marloessen, maar boeiend, fijn datje het leuk gehad hebt, en idd heel anders dan hier. Heb het hele verhaal van haar gehoord..
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten