Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik zal eens kijken of ik kan beginnen met de citaten wat te veranderen ![]()
||
Citaat:
![]() In het tweede stuk heb ik haar nu maar vijf gemaakt, denk dat dat wat handiger is ![]()
|
Mja, ben er toch maar mee verder gegaan, ik weet wel ongeveer wat ik wil dus misschien wordt het nog wel wat
![]() Na de scheiding zag ik mijn vader alleen nog in de weekeindes. Hij probeerde me uit te leggen waarom hij niet meer bij mijn moeder wilde wonen, iets wat mijn moeder tot waanzin dreef. “Hij probeert je tegen me op te stoken!” riep ze. “Hij wil dat je niet meer van me houdt!” Ik begreep niet waarom ze dat soort dingen zei, omdat ik er al mijn hele leven van bewust was dat ik meer van haar hield dan zij van mij. Natuurlijk wist ik het toen nog niet, maar een paar jaar later zou mijn vader me toevertrouwen dat mijn moeder eigenlijk nooit kinderen had gewild. Ze had het voor mijn vader gedaan, maar ik had hun huwelijk niet kunnen redden. Integendeel, ik was olie op het vuur geweest. Mijn moeder beschuldigde mijn vader ervan mij tegen haar op te stoken, mijn vader was ervan overtuigd dat mijn moeder mij enkel bij zich wilde hebben om hem op stang te jagen. Al na een paar maanden had ik door dat mijn moeder geen gelijk had en mijn vader wel. Daardoor bedacht ik dat ik veel liever bij mijn vader zou wonen, maar mijn moeder ontplofte toen ik haar dat vertelde. Ze zei dat ik een verrader was en sloeg me in het gezicht. Daarna omhelsde ze me, gaf ze me een koekje en zei ze me dat het haar speet, maar dat ze me gewoon niet kwijt wilde. Ik besloot dat mijn moeder mij nu eenmaal nodig had, ook al hield ze niet echt van me, en dat ik voorlopig niet meer over het onderwerp zou beginnen. In die periode voelde ik me vaak erg eenzaam. Ik ging al wel naar school, maar daar had ik het niet echt naar mijn zin. De lerares mocht me niet sinds ik had gezegd dat ik haar op mijn moeder vond lijken. Het was een goed bedoelde opmerking geweest die op de haardracht en bril van mijn moeder sloeg, maar hij was nogal slecht getimed. Mijn moeder kwam namelijk net het lokaal binnenstormen om mij op te halen, een half uur te laat. Ze verontschuldigde zich niet, vroeg enkel kortaf waarom ik niet met een vriendinnetje was meegegaan. Maar ik was een erg verlegen kind en durfde me nooit goed aan anderen op te dringen. Dat wist mijn moeder ook wel, maar ze was geïrriteerd en dacht niet na voordat ze sprak. Ze schuwde pijnlijke onderwerpen sowieso nooit, was altijd uitgesproken eerlijk en kon mij tot op het bot vernederen. Toen ik erop ging letten, werd het mij al snel duidelijk dat alle anderen wel vriendjes en vriendinnetjes hadden. Ze spraken af na school en beleefden de meest spectaculaire dingen. Ik zat meestal thuis te tekenen, te puzzelen of te spelen met mijn lego. Tijdens de schoolpauzes ging ik wel met anderen om, maar ik voelde dat ik niet echt werd geaccepteerd. Langzaam sloeg de jaloersheid toe en ging ik steeds meer naar een vriendje of vriendinnetje verlangen.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Schrijfadviezen] Verwijderd | 0 | 22-03-2006 15:04 | |
Liefde & Relatie |
Het is gedaan.. en ik voel me leeg... lso | 27 | 02-01-2006 10:26 | |
HAVO |
Nederlands Duplo - Dos | 485 | 21-06-2005 16:35 | |