Oud 08-04-2005, 21:32
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Hey mensen, het volgende:
Ik vind van mezelf dat ik de laatste tijd een beetje te laat naar bed ga. Slaap zo rond 00:30-01:00 en moet dan de volgende dag weer tussen 07:00-08:00 op. Dus ben ik de laatste dagen maar wat eerder naar me bed gegaan. Zo rond 11 uur sliep ik wel, misschien 00:00, maar zeker niet later. Wat blijkt? De volgende dag word ik ontzettend moe wakker, en heb gigantische problemen om me bed uit te komen, terwijl ik dat normaal nooit had! Morgen moet ik vroeg op (05:30) om te werken, dat doe ik iedere week. Ga dan ook wel bijtijds naar bed (23:00) maar word om 05:30 wel helemaal fit wakker. Hoe kan dit toch? Waarom ben ik minder moe als ik korter slaap?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:34
D-sire
D-sire is offline
Misschien omdat je gewoon niet meer slaap nodig hebt of omdat je het niet gewend bent meer dan een uur of 6 te slapen? Verder zou ik het ook niet weten...
Oud 08-04-2005, 21:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je te lang slaapt kan je je heel duf en moe voelen dus misschien heb jij aan die mindere hoeveelheid slaap gewoon genoeg.
Oud 08-04-2005, 21:38
Verwijderd
Kan komen doordat je je ritme doorbreekt door vroeger naar bed te gaan of idd doordat je gewoon minder slaap nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:39
Monchoutaart
Monchoutaart is offline
Ik heb altijd dat ik er heel erg slaperig van word als ik 's morgens erg lang blijf liggen. Bij jou is het net iets anders, maar het principe is hetzelfde: van te lang slapen word je alleen maar moeier. Dit komt vaker voor en betekent volgens mij dat je óf gewend bent aan (te) weinig slaap en het een tijd duurt voor je weer aan meer slapen gewend bent of dat je gewoon weinig slaap nodig hebt.
Overigens is het beter om weinig te slapen, maar wel elke dag om hetzelfde tijdstip, dan om meer te slapen, maar steeds op een ander tijdstip. Houd dat ook in gedachte.
Oud 09-04-2005, 11:43
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Ik heb het zelf ook
Ben elke morgen om 6.15 op en lig er elke dag om 9.00 uur in.
Ik heb mijn slaap nu nodig, vroeger sliep ik bijna niet.
Soms lig ik er nog vroeger in en in het weekend slaap ik uit en kom ik soms pas om 11 uur mijn bed uit..
Geef toe aan je moeheid, dat is beter dan je 'stoer' gaan liggen houden van 'niet slapen'...

Succes..

Ik heb trouwens onderzoeken gehad omdat ik zo moe was, maar geen oorzaak..
Oud 09-04-2005, 11:53
kellytje
kellytje is offline
Ik heb een ander probleem. Ik word elke dag rond hetzelfde uur wakker. En niet omdat ik niet moe ben. Vandaag lag ik er maar om 6.15 in en toch was ik rond 9.30 wakker
Oud 09-04-2005, 18:36
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Je bent uit je ritme, omdat je lichaam gewend is aan 0:00-0:30 zoals eerst.
Oud 09-04-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 09-04-2005 @ 12:43 :
Ben elke morgen om 6.15 op en lig er elke dag om 9.00 uur in.
Dan ben je erg kort wakkeer.

Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 19:54
Lane
Lane is offline
Ik slaap de laatste tijd ook zo rond 01:00 en wordt zo rond 06:00 en 07:00 weer wakker. Eerst was ik heel moe, maar u heeft mijn lichaam zich aangepast en ben ik het gewend.

Als jij overdag niet te moe bent, dan zie ik niet in waarom je vroeger zou gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:00
bindmiddel
bindmiddel is offline
jep het ritme gedoe klopt hier ook. als ik weekends of vrije dagen mezelf uit laat slapen ben ik doodmoe als ik wakker word en voelen me ledematen zwaar aan. maar als ik om 7 uur (=standaard) wakker word dan ben ik toppiefit
Oud 09-04-2005, 20:06
RoxX
RoxX is offline
ik heb er ook last van .. maar ik weet van mezelf dat ik bijvoorbeeld aan tien uur slapen genoeg heb en als ik dan langer ga slapen dan word je de volgende dag lui of moe.. maar je moet dus gewoon even uitvinden hoeveel slaap jij nodig hebt om gewoon goed fit te zijn en dan kom je vanzelf op een goed ritme
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:32
bindmiddel
bindmiddel is offline
hmm tjsah maar de ene keer ga ik om 11 uur slapen en de andere keer is het 3 uur maar toch als ik om 7 uur uit men nest kruip ben ik fit, no mather hoe laat ik er in gekropen ben of in wat voor toestand
Oud 09-04-2005, 20:34
RoxX
RoxX is offline
ja ieder zijn eige manier .. ik denk dat je daar toch zelf achte rmoet komen wat voor jou het beste is ofzo
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten