Oud 23-04-2005, 18:05
MdeVries
MdeVries is offline
Hallo,

Ik heb een programma nodig om een database voor een castingbureau te maken. NIET voor op het internet, maar gewoon voor onszelf...

Microsoft Acces kost een paar honderd euro, weet iemand een ander goed/niet te moeilijk programma?

We willen snel kunnen zoeken op bijv. alle jongens tussen de 10 en 15 jaar uit Zuid-Holland...

Ook moeten we foto's bij kunnen voegen...

Weet iemand iets?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 18:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2005, 18:17
Destralak
Destralak is offline
---

Laatst gewijzigd op 19-04-2018 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:42
Verwijderd
Er zijn geen web-based database's...
De applicatie die de data verwerkt kan bijv. wel webbased zijn.

Maar MS Access zal de beste en eenvoudigste oplossing voor je zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:48
freyk
freyk is offline
Citaat:
Destralak schreef op 23-04-2005 @ 19:17 :
Toch is Access toch nog het handigst, kweet zo niet of er een gratis trial van is ofzo, dus misschien toch kope...
Er bestaat ook een gratis alternatief voor Access van Microsoft, dBase van openoffice (ja, hij kan ook ms-office bestanden openen en bewerken).
Vind hier de Nederlandse versie van Open Offce

Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:53
ILUsion
ILUsion is offline
Als ik me niet vergis kosten MS SQL en Oracle wel iets meer dan Access, hoor. In dat verband zou je dus beter voor MySQL of PostgreSQL gaan.

Ze zijn inderdaad niet webbased, maar wel server-based. Je hebt dus een databaseserver lopen, terwijl Access niet echt als server fungeert. Je hoeft echt geen IIS of Apache op te zetten om aan je data te geraken, maar je zit dan natuurlijk wel vast aan die server én aan het feit dat je dan zelf de toegang naar de server moet verzorgen (tenzij je alles in command line zou gaan doen). Dit kan allemaal goed werken, maar je moet er natuurlijk wel iets voor willen doen.

Qua gewone clients heb je natuurlijk Access, maar blijkbaar is dat te duur. Je hebt ook Filemaker (is ook betalend, prijs weet ik niet, maar zal in de buurt van Access liggen), dat van OpenOffice is een mogelijkheid maar die is nog in beta, wat dus niet echt aan te raden is voor productieomgevingen.

Snel zoeken is iets wat alle databases wel moeten kunnen als je ermee overweg kunt (en je database-ontwerp een beetje goed in elkaar zit).

Zelf kies ik eerder voor MySQL met phpMyAdmin (dus in combinatie met Apache en PHP!) dan voor Access. Maar in jouw geval zou ik toch echt overwegen om Access te kiezen: er zijn heel veel mensen die je kunnen helpen met Access terwijl je voor SQL toch best iets meer kennis van databases hebt. Als het echt niet anders kan, kun je desnoods een spreadsheet als Excel gebruiken (maar om daar foto's in te voegen is niet simpel, en in Access vind ik dat ook niet al te gemakkelijk) maar let er dan wel op dat het ontwerp van je database niet al te complex mag zijn/worden (in principe één tabel, he). Verder waarschuw ik je ook maar dat Excel en dergelijke niet bedoeld zijn als database, de meeste mensen verafschuwen trouwens mensen die Excel gebruiken als database (en eigenlijk heb ik dezelfde mening tenzij er natuurlijk geen echte database mogelijk is).

Nu ik eventjes nadenk zit in Microsoft Works (kost zo'n 100 euro, dacht ik) ook een zeer simpele database zit, misschien is dat iets (daar krijg je normaal wel hulp genoeg)?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten