Heeft iemand ervaring met reizen in de voorm. Sovjet unie? Ik wil graag een drie steden trip maken (Kiev - Moskou - St. Petersburg) in ongeveer 20 dagen en zo veel mogelijk met het openbaar vervoer reizen. Ik spreek een klein beetje Russisch maar ben nog nooit in de landen geweest. Ik weet dat je voor Ukraine geen visum nodig hebt maar voor Rusland wel. Hoe is de grensovergang tussen de landen?
Volgens mijn reisgidsen zijn de lange afstands treinen prima. Afgezien van wat zakkenrollers maar die heb je in nederland ook. Wat is dat toch voor beeld wat mensen van rusland hebben?
Ik heb wel door Oostenrijk, Hongarije, Polen, Tjechie en Slowakije met de trein gereisd en dat was geen enkel probleem, niet met veiligheid en ook niet met grensovergangen. Maar die landen vallen allemaal niet onder de voormalige Sovjet Unie.
Lees anders even op shoestring de 'uitgebreide reisinfo' van de reis 'Ruslands Gouden Ring', daar staat best wat praktische info op, ook over dat visum enzo, want dat is geloof ik nog best ingewikkeld.