Oud 17-06-2005, 16:38
Verwijderd
Was bezig met het verwijderen van een 3d soundprogramma onzin uit de taakbalk, maar zoals de titel reeds vermeldt ben ik daarbij iets te enthousiast te werk gegaan, en heb ik niet alleen dat programma, maar ook essentiele software verwijderd. Van een andere computer heb ik nu weer de driver, maar bij de setup van de driver verzoekt de computer om software.

Nou heeft die computer geen internet, maar de andere, waar ik nu op bezig ben. wel. Verder heb ik een usb-stick, maar welke software moet ik nu overmaken?

Laatst gewijzigd op 17-06-2005 om 21:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2005, 19:50
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-06-2005 @ 17:38 :
Was bezig met het verwijderen van een 3d soundprogramma onzin uit de taakbalk, maar zoals de titel reeds vermeldt ben ik daarbij iets te enthousiast te werk gegaan, en heb ik niet alleen dat programma, maar ook essentiele soft-en hardware verwijderd. Van een andere computer heb ik nu weer de hardware, maar bij de setup van de driver verzoekt de computer om software.

Nou heeft die computer geen internet, maar de andere, waar ik nu op bezig ben. wel. Verder heb ik een usb-stick, maar welke software moet ik nu overmaken?
ik denk dat je je vergist.

als je de hardware hebt verwijderd, dan betekent het dat je de kast hebt opengeschroefd en de geluidskaart hebt verwijderd. dat lijkt me niet het geval.

je moet effe een paar dingen uitzoeken. 1. wat draai je? ik neem aan winxp.

2. is het een onboard kaart (oftewel, zitten de plugs aan de bovenkant van je kast). zo ja, dan staan de drivers op je moederbord cd (die is geleverd bij de pc)

3. is het een losse kaart (die zit in een pci slot, oftewel aan de onderkant in zo'n langwerpige gleuf), dan heb je eveneens drivers op een cd.

vervolgens zoek je het merk en type van je kaart op en download je de bijbehorende drivers van de website van de fabrikant

wat je ook kan doen is gewoon even naar configuratiescherm --> systeem --> hardware --> apparaatbeheer gaan

vervolgens delete je alles wat onder 'besturing voor geluid video en spelletjes' hebt staan. als je xp hebt dan heb je grote kans dat je geluid 't alweer doet als je effe reboot.
Oud 17-06-2005, 20:22
Verwijderd
Hmmm, hoe reboot je dan?

En ik heb niet aan de computer gesleuteld, gewoon wat gewist wat niet gewist had mogen worden.

Daarbij heeft die computer waar het om gaat geen internetverbinding.
En het gaat inderdaad om windowsxp
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 21:09
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-06-2005 @ 21:22 :
Hmmm, hoe reboot je dan?

En ik heb niet aan de computer gesleuteld, gewoon wat gewist wat niet gewist had mogen worden.

Daarbij heeft die computer waar het om gaat geen internetverbinding.
En het gaat inderdaad om windowsxp
rebooten is opnieuw opstarten

jij bent echt een n00b of niet? je kan beter iemand erbij halen die enigszins weet wat een computer is
Oud 17-06-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
SnOrKeL schreef op 17-06-2005 @ 22:09 :
rebooten is opnieuw opstarten

jij bent echt een n00b of niet? je kan beter iemand erbij halen die enigszins weet wat een computer is
Nee, ik denk dat je 1 of ander handeling daarmee bedoelt. Als je een Nederlands woord kent om iets te vertellen, doe dat dan ook gewoon

Eerlijk gezegd lijkt het me stug dat dat werkt, maargoed, beter dan niets doen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 08:35
Verwijderd
Kheb er nog eens naar gekeken, en bij mijn apparaatbeheer, menuutje voor 'besturing voor geluid, video en spelletjes' werkt alles, althans, dat geeft de computer aan.

Het vreemde is, dat er bij menu 'overige apparaten' een ding staat getiteld 'multimedia-audiocontroller' en die doet het niet. Ben een beetje terughoudend om het te verwijderen, heb eerst gekeken naar 'vorig stuurprogramma', 'er is geen enkele backup van de apparaatstuurprogramma's voor dit apparaat' staat er dan.
Bij deze computer echt waar ook XP opzit, komt dat mulimedia-audiocontroller stuurprogramma echter helemaal niet voor!

Kan ik dit veilig verwijderen dat er andere stuurporgramma's aanwezig zijn voor dezelfde taak, of moet ik dit programma opnieuw instaleren?
(simpelweg uitschakelen werkt niet)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 09:22
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
die multimedia audiocontroller waar je het over hebt is nu juist de driver van de geluidskaart! zodra deze juist is geinstalleerd verandert de naam (bij mij heet ie bijvoorbeeld 'Creative SB Audigy LS')

die moet je dus inderdaad verwijderen. als je dan je computer reboot (opnieuw opstarten!) krijg je vanzelf een popup met 'nieuwe hardware gevonden'. als het een simpel onboard kaartje is zal ie de benodigde software vanzelf vinden. zo niet, zoek dan even de driver cd erbij (of de van internet gedownloade drivers) en wijs de locatie van deze drivers aan als xp erom vraagt

wat ik niet helemaal snap is dat ik je dit gisteren ook al heb verteld.
Oud 18-06-2005, 09:22
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-06-2005 @ 22:58 :
Nee, ik denk dat je 1 of ander handeling daarmee bedoelt. Als je een Nederlands woord kent om iets te vertellen, doe dat dan ook gewoon

Eerlijk gezegd lijkt het me stug dat dat werkt, maargoed, beter dan niets doen
je hebt trouwens echt een serieuze attitude voor een n00b. lose it, ik denk niet dat veel mensen je willen helpen als je je zo gedraagt.
Oud 18-06-2005, 09:35
Verwijderd
Citaat:
SnOrKeL schreef op 18-06-2005 @ 10:22 :
je hebt trouwens echt een serieuze attitude voor een n00b. lose it, ik denk niet dat veel mensen je willen helpen als je je zo gedraagt.
Moet jij nodig zeggen, myster-ik-weet-alles-over-computers-want-ik-ben-nerd-zonder-leven

Hoef bovendien al geen hulp meer, heb het probleem verholpen

(en nee niet zoals jij aangegeven hebt)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 18-06-2005 @ 10:35 :
Moet jij nodig zeggen, myster-ik-weet-alles-over-computers-want-ik-ben-nerd-zonder-leven

Hoef bovendien al geen hulp meer, heb het probleem verholpen

(en nee niet zoals jij aangegeven hebt)
mister*
en niet flamen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 11:27
freyk
freyk is offline
Citaat:
SnOrKeL schreef op 17-06-2005 @ 22:09 :
Hey prutser,
Lees het het quote'tje uit "Regels voor openen topic * LEZEN *":

Citaat:
S&M is geen elitair forum waar alleen contactgestoorde nerds rondzwerven, maar een forum dat voor iedereen toegankelijk is, ook mensen met weinig computerkennis. Wees aardig voor diegenen en leg ze duidelijk uit wat je bedoelt indien ze je niet begrijpen. Iedereen is welkom op S&M, zolang inzet, motivatie en vriendelijkheid van toepassing is.

Laatst gewijzigd op 18-06-2005 om 11:30.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 11:47
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
Citaat:
freyk schreef op 18-06-2005 @ 12:27 :
Hey prutser,
Lees het het quote'tje uit "Regels voor openen topic * LEZEN *":

dat was idd niet aardig. maar benfatto had een heel wanhopige oproep op onzin geplaatst of iemand hem alsjeblieft wilde helpen, en als je dan vervolgens tijd steekt in een reply en hij reageert bijdehand, dan denk ik, waar doe ik het eigenlijk voor.

snappez vous?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten