Oud 28-06-2005, 10:44
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Ik moet voor school een praktische opdracht over het betalingsverkeer in Nederland maken. Dit lukt aardig, alleen kom ik er niet helmaal uit hoe we dit effiënter én goedkoper kunnen maken.
Ik dacht misschien meer met een nieuw soort chips gaan werken die betrouwbaarder zijn dan de pin van dit moment? Al is dit denk ik niet echt realiseerbaar op dit moment.

Iemand nog ideeën? Dankjewel!
Oud 28-06-2005, 16:37
Bruut
Bruut is offline
Ik denk dat er niet veel "nieuwe" ideeen zijn om het betalingsverkeer te verbeteren. Iig ik weet ze niet

Ik zou het bijvoorbeeld gaan hebben over hoeveel geld banken tegenwoordig besparen nu bijna iedereen hun geld pint/chipt.

Vroeger ging alles via het loket en dat is nu zo goed als verleden tijd. dit bespaart ze gigantisch veel geld en is het waard om onderzocht te worden
Oud 28-06-2005, 18:30
Verwijderd
Volledige integratie van internet en 'offline' bankrekeningen, met een chipcard en een bijbehorende reader die in elke laptop gestoken kan worden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 19:10
Friedman
Friedman is offline
Nederland heeft zo ongeveer al het meest efficiente systeem ter wereld. Nog efficienter en goedkoper kan alleen nog wanneer je met een goede oplossing komt voor het afschaffen van chartaal geld.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:54
Keith
Keith is offline
Een 3-cijferige pincode zal ook sneller gaan dan een 4 cijferige, maar dat gaat dan weer ten koste van veiligheid.

Verder zou je op nog meer plaatsen kunnen PINnen, in de bus bijvoorbeeld, mensen die in de bus nog een akartje moeten kopen kosten veel tijd, en dat is dus bij mij nog al eens het verschil tussen trein halen en trein missen.

Andere ideeen zullen vnl. toch wel wat technische vooruitgang vereisen of heel duur zijn.
Oud 29-06-2005, 11:59
Freestyler*
Freestyler* is offline
je kan bijv je vingerafdruk als pinpas/code gebruiken.
Oud 01-07-2005, 19:40
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Dankjullie wel, ik heb met jullie reakties samengevoegd eennieuw betalingssysteem ontworpen, goed voor een 8
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten