Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Koop zo'n CMedia kaartje met goede digitale uitgang, en hang die aan een simpel d/a convertertje. Beter dan veel $$$$$ uitgeven voor een kaart die niet veel beter is. En ik gebruik trouwens die ALC850 ook analoog, dan zit er inderdaad niet veel bas in, maar dat komt door de oordopjes.
||
Citaat:
@Nare Kan je dat jack impedance sensing niet uitzetten ofzo? Er is geloof ik ook nog zoiets dat dat gekke ding herkent wat er ongeveer aan hangt. Dus dat je je speakersetje in elke uitgang kan prikken, maar daar moet je weer een driver voor hebben ofzo. Beter dus is om dat ding in het goede gat te prikken, en die driver niet te installeren natuurlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is natuurlijk zo dat Realtek gewoon ruk is. Het is de goedkoopste fabrikant van audiochips en dat ze inderdaad het analoge signaal bij Soundstorm altijd langs zo'n ALC-chipje laten lopen had ik via GoT ook al begrepen. Ik vroeg me alleen af wat de kwaliteit van het geluid, met gewone analoge luidsprekers en een gewone hoofdtelefoon, als je de analoge uitgangen van het bord zelf gebruikt, dus het D-A werk overlaat aan de Realtek. Ik weet nl. dat de ALC850 op mijn nForce3 250 Gb-bordje echt heel rottig klinkt met hoofdtelefoon (met gewone luidsprekers wel normaal), maar de MSI Neo-plank waar ik mee werk heeft geen Soundstorm. Dus ik vroeg me af of het feit dat het digitale werk, het de- en encoden zelf, door die NVidia APU gebeurt, ook nog invloed heeft op de kwaliteit van het uiteindelijke analoge signaal. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Wat zit er in jouw speeldoos? CaptainCaveman | 78 | 29-12-2006 20:10 | |
Software & Hardware |