Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2005, 17:52
Gigli
Gigli is offline
Ik heb vandaag het bericht studiefinanciering 2006 ontvangen, en ik ga er vanaf januari bij mn aanvullende beurs 75 euro op achteruit, terwijl ik er geen aanwijsbare reden voor kan bedenken (mn ouders werken nog steeds bij zelfde werkgever, zelfde salaris). Omdat volgend jaar (door het geweldige nieuwe zorgstelsel ) mn uitgaven zeker zullen stijgen, is dit voor mij een groot probleem.
Hebben meer van jullie dit? En kunnen jullie er wel een duidelijke reden voor bedenken (of is dit gewoon fout nummer zoveel van de ibgroep??)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2005, 17:58
Nonaj
Nonaj is offline
Je hebt er wel aan gedacht dat het peiljaar altijd 2 jaar geleden ligt?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 17:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
waarschijnlijk fout nummer zoveel. (zo heb ik ooit bericht gekregen dat ik teveel zou verdienen - omdat ze mij en mn zus niet uit elkaar kunnen houden. Lekker is dat.)
Oud 25-10-2005, 18:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ben je particulier verzekerd? Ik geloof dat die er nml een heel stuk op achteruit gingen...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:05
Verwijderd
Als je particulier verzekerd was kreeg je altijd meer inderdaad. Dus ik denk dat het daar mee te maken heeft. Trouwens, ik krijg 20 euro meer per maand terwijl ik particulier verzekerd ben (nu nog), dus ik snap niet helemaal hoe dat kan bij jou.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:20
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-10-2005 @ 19:02 :
Ben je particulier verzekerd? Ik geloof dat die er nml een heel stuk op achteruit gingen...
dat was ik altijd ook, maar volgens de IB-Groep was ik 'niet verzekerd' en ik heb een hele tijd alleen basisbeurs gehad...

hebben ze me nou 2 jaar lang geld door de neus geboord?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 25-10-2005 @ 19:20 :
dat was ik altijd ook, maar volgens de IB-Groep was ik 'niet verzekerd' en ik heb een hele tijd alleen basisbeurs gehad...

Dat zou goed kunnen ja

Wat ik overigens niet snap is waarom particulieren extra studiefinanciering krijgen. Ze zijn toch over het algemeen particulier verzekerd omdat ze meer geld hebben Waarom dan die extra toelage?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:27
Gigli
Gigli is offline
K ben/was inderdaad particulier verzekerd, maar als het bij jou 20 euro vooruit gaat, zal dat er wel niet mee te maken hebben.

(At Chloe Siere: dat komt omdat ziektenkosten voor particulieren duurder zijn dan voor mensen die in het ziekenfonds zitten. Verder zijn er genoeg mensen particulier verzekerd die geen hoge inkomens hebben: als uitwonende student zonder bijbaan ben je bijvoorbeeld particulier of als AIO aan een universiteit (want dat zijn officieel ambtenaren en die moeten particulier verzekerd zijn).)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gigli schreef op 25-10-2005 @ 19:27 :
K ben/was inderdaad particulier verzekerd, maar als het bij jou 20 euro vooruit gaat, zal dat er wel niet mee te maken hebben.

(At Chloe Siere: dat komt omdat ziektenkosten voor particulieren duurder zijn dan voor mensen die in het ziekenfonds zitten. Verder zijn er genoeg mensen particulier verzekerd die geen hoge inkomens hebben: als uitwonende student zonder bijbaan ben je bijvoorbeeld particulier of als AIO aan een universiteit (want dat zijn officieel ambtenaren en die moeten particulier verzekerd zijn).)
Ik had een particuliere studentenverzekering omdat ik dus geen werk had en ik kreeg echt niet meer. Daarbij moet jij inderdaad meer betalen, maar daar heb je dan toch ook het geld voor neem ik aan?

En ik neem aan dat je ouders meer verdienen dan de mijne, of je moet een speciale reden hebben waarom je particulier verzekerd bent... En ik krijg ook geen extra geld.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-10-2005 @ 19:34 :
of je moet een speciale reden hebben waarom je particulier verzekerd bent...
Geen bijbaan...?

trouwens, dat extra geld is voor die zorgverzekering, die 150 euro p/j die je er bij krijgt om te compenseren.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-10-2005 @ 19:36 :
Geen bijbaan...?

trouwens, dat extra geld is voor die zorgverzekering, die 150 euro p/j die je er bij krijgt om te compenseren.
Hm ik snap je laatste zin niet zo? Bedoel je dat het is omdat je extra geld moet betalen voor je verzekering? Maar dat moet toch juist omdat je ouders 'veel' geld verdienen?

En wat betreft bijbaan: dan is die regeling er niet volgens mij. Ik kreeg nml ook niets extra's, zoals ik al zei. Of heb ik ook geld misgelopen?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gigli schreef op 25-10-2005 @ 19:27 :
Ambtenaren zijn niet particulier verzekerd. Die zijn verplicht publiekrechtelijk verzekerd en dat valt bij de IB-Groep onder ziekenfonds, niet onder particulier.
Oud 25-10-2005, 18:50
Gigli
Gigli is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-10-2005 @ 19:44 :
Hm ik snap je laatste zin niet zo? Bedoel je dat het is omdat je extra geld moet betalen voor je verzekering? Maar dat moet toch juist omdat je ouders 'veel' geld verdienen?

En wat betreft bijbaan: dan is die regeling er niet volgens mij. Ik kreeg nml ook niets extra's, zoals ik al zei. Of heb ik ook geld misgelopen?
Nog een keer: als je studeert en je bent inwonend, hangt je verzekering af van je ouders: dan is het inderdaad zo dat je ziekenfonds bent als je ouders ziekenfonds zijn en particulier als zij particulier zijn (en dus waarschijnlijk meer verdienen).
Als je uitwonend bent, mag je niet meer bij je ouders verzekerd zijn. Als je een bijbaantje hebt, dan ben je ziekenfonds, anders particulier.
als jij dus uitwonend bent en geen bijbaan hebt en particulier verzekerd bent, zijn je kosten hoger dan als je ziekenfonds bent --> je krijg meer geld van de ib. Als je dat niet kreeg, heb je of niet goed doorgegeven dat je particulier was...of de ib zat weer eens fout
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
En jij bent uitwonend en particulier verzekerd? Het zal in ieder geval wel met de nieuwe ziektekostenverzekering te maken hebben. Dat staat nml ook op de site van de ib-groep.

Maar: Ik ben al sinds mn 18e niet meer onder mn ouders verzekerd. En ik had dus vorig jaar een particuliere studentenverzekering omdat ik niet kon werken in de periode. Had ik dus alsnog, terwijl ik thuiswonend was, recht op meer studiefinanciering? Ik heb dat nooit aan de ib-groep doorgegeven nee, aangezien ik niet eens wist dat ik op meer geld recht zou hebben (als dat echt zo is, want ik betaalde toen minder dan nu ik ziekenfonds verzekerd ben).
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:00
Verwijderd
Mijn vriend kreeg een brief dat ie moest bewijzen dat hij particulier verzekerd was, omdat hij anders gekort werd op zijn stufi. Hij was toen (en is tot januari nog steeds) met zn ouders meeverzekerd terwijl hij uitwonend is (ik ook, trouwens.) Misschien had het ook wel te maken met dat ie überhaupt verzekerd moest zijn, dat weet ik niet. Daar haal ik het vandaan.

Dat je als je uitwonend bent niet meer bij je ouders meeverzekerd mag zijn is dus ook niet waar, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:59
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik ben uitwonend en particulier verzekerd. Heb wel een bijbaan maar daar weigeren ze me een meer uren contract te geven. Heb nu een 0-urencontract omdat ik hoofdzakelijk ben aangesteld voor weekenden/vakanties/koopzondagen.

Ik heb hogere ziektekosten. Als ik naar de huisarts ga ben ik al 27 euro kwijt, alleen al door het aanraken van de deurklink bij wijze van spreke. Daarom ga ik daar ook pas echt heen als ik merk dat er iets goed mis is met mijn lichaam .. als ik al harstikke ziek ben. Puur omdat het zo godsgruwelijk duur is allemaal.

Als je particulier verzekerd bent, wil dat niet per definitie zeggen dat je ook meer te besteden hebt als andere mensen. Tis gewoon de situatie waar het aan ligt.
Oud 25-10-2005, 23:37
Tiño
Tiño is offline
ik krijg juist 60euro meer, ik was ziekenfonds verzekerd...
Dacht dat het met de nieuwe verzekeringswet te maken heeft.
Oud 26-10-2005, 09:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Tiño schreef op 26-10-2005 @ 00:37 :
ik krijg juist 60euro meer, ik was ziekenfonds verzekerd...
Dacht dat het met de nieuwe verzekeringswet te maken heeft.
Nee dat is niet zo. Dat zal dan wel hoofdzakelijk met je ouders te maken hebben vanwie de koopkracht oid omlaag is gegaan...

Ik heb overigens nog helemaal geen brief gehad met de nieuwe stand van zaken... Ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 10:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gigli schreef op 25-10-2005 @ 19:50 :
Nog een keer: als je studeert en je bent inwonend, hangt je verzekering af van je ouders: dan is het inderdaad zo dat je ziekenfonds bent als je ouders ziekenfonds zijn en particulier als zij particulier zijn (en dus waarschijnlijk meer verdienen).
euhm,nee. misschien dat dat voor minderjarigen of zo geld, maar als je studeerd en je hebt geen bijbaan hoor je jezelf particulier te verzekeren. Dat heeft toch niks met je ouders te maken...
Oud 26-10-2005, 10:10
ganralph
ganralph is offline
vergelijk je nieuwe toelage met de mensen om je heen.
door het nieuwe zorgstelsel is het moeilijk om te vergelijken met je eigen toelage van dit jaar. kijk even of mensen in eenzelfde situatie (loon van ouders, uit- of thuiswonend) volgend jaar net zoveel krijgen als jij (en laat verzekering buiten beschouwing). als je minder krijgt dan vergelijkbare gevallen, zal er iets niet kloppen.

overigens moet je het loon van je ouders van 2 jaar terug bekijken. (heeft je vader of moeder van beging 2004 opslag gekregen of zo? dan krijg jij NU minder)

en als ze een fout hebben gemaakt: klagen of wachten. ik kreeg vorige week een brief dat ik van 15 maanden ruim 40 euro per maand nagestort krijg
ze hadden een foutje gemaakt in 2004 - waar ik nooit iets van gemerkt heb - maar het levert me deze maand wel 600 euro op
Oud 26-10-2005, 10:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ganralph schreef op 26-10-2005 @ 11:10 :

en als ze een fout hebben gemaakt: klagen of wachten. ik kreeg vorige week een brief dat ik van 15 maanden ruim 40 euro per maand nagestort krijg
ze hadden een foutje gemaakt in 2004 - waar ik nooit iets van gemerkt heb - maar het levert me deze maand wel 600 euro op
Wow Ik ga ook maar eens checken of ik niet meer recht had op studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 10:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Btw: een vriendin van mij is ook duur particulier verzekerd maar die krijgt ook gewoon het minimum aan studiefinanciering...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 11:32
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-10-2005 @ 11:22 :
Btw: een vriendin van mij is ook duur particulier verzekerd maar die krijgt ook gewoon het minimum aan studiefinanciering...
De hoogte van je aanvullende beurs hangt af van het inkomen van je ouders, dus waarsch. verdienen de ouders van die vriendin te veel om recht te hebben op een aanvullende beurs.
Oud 26-10-2005, 13:12
Estar
Estar is offline
Zijn de inkomsten van je ouders gestegen het afgelopen jaar?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-10-2005 @ 11:01 :
euhm,nee. misschien dat dat voor minderjarigen of zo geld, maar als je studeerd en je hebt geen bijbaan hoor je jezelf particulier te verzekeren. Dat heeft toch niks met je ouders te maken...
Nou, dat hoeft dus niet. Het is niet verplicht om je dan samen met je ouders te verzekeren, maar het kan wel. Net zoals ik dat ook kon terwijl ik uitwonend was - dat kwam voor mij gewoon veel beter uit en mn ouders maakte het ook niet zo uit, ik kostte ze niets meer.
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-10-2005 @ 11:22 :
Op zich is dat haar eigen 'fout', om het zo maar te zeggen, ze kan ook wel een goedkopere verzekering nemen. Aanvullende beurs hangt af van het inkomen van je ouders, niet van je ziektekostenverzekering.

Ik denk nu trouwens dat je gewoon gekort wordt als je niet kunt bewijzen dat je verzekerd bent, of zoiets, en dan particulier / ziekenfonds daar niets mee te maken heeft.
Maar ach, binnenkort zijn we daar toch vanaf

@ TS: bel gewoon even met het IB en vraag het ze, dat gaat het snelste.

Laatst gewijzigd op 26-10-2005 om 14:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 15:20
remy476
remy476 is offline
maak je niet druk voor je verzekering want als je goed gelezen hebt krijg je volgend jaar € 400 om de ziektenkostenverzekering te betalen

als je de 255 euro's ervanaf haalt die je terug krijgt aan het eind van het jaar (als je geen kosten hebt gemaakt) kom je op iets minder dan 50 euro p/m

dat zul je nu waarschijnlijk ook betalen
Oud 26-10-2005, 17:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-10-2005 @ 15:32 :
Nou, dat hoeft dus niet. Het is niet verplicht om je dan samen met je ouders te verzekeren, maar het kan wel. Net zoals ik dat ook kon terwijl ik uitwonend was - dat kwam voor mij gewoon veel beter uit en mn ouders maakte het ook niet zo uit, ik kostte ze niets meer.

Op zich is dat haar eigen 'fout', om het zo maar te zeggen, ze kan ook wel een goedkopere verzekering nemen. Aanvullende beurs hangt af van het inkomen van je ouders, niet van je ziektekostenverzekering.

Ik denk nu trouwens dat je gewoon gekort wordt als je niet kunt bewijzen dat je verzekerd bent, of zoiets, en dan particulier / ziekenfonds daar niets mee te maken heeft.
Maar ach, binnenkort zijn we daar toch vanaf

@ TS: bel gewoon even met het IB en vraag het ze, dat gaat het snelste.
nou goed, in mijn geval kon t iig niet. (kan ook te maken hebben met het feit dat mn ouders beide niet in loondienst werken misshien ?)

overigens, houd de TS er rekening mee dat het peiljaar 2 jaar geleden of zo is ?
Oud 26-10-2005, 20:26
Verwijderd
Ik heb ook bericht gehad, en ik krijg vanaf januari ineens de maximale beurs, terwijl ik altijd nog een basisbeurs heb gehad. Heel raar, maar ik vind het wel prima
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 21:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 26-10-2005 @ 21:26 :
Ik heb ook bericht gehad, en ik krijg vanaf januari ineens de maximale beurs, terwijl ik altijd nog een basisbeurs heb gehad. Heel raar, maar ik vind het wel prima
Mijn vriend krijgt ook opeens 50 euro extra
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:05
Estar
Estar is offline
Citaat:
Estar schreef op 26-10-2005 @ 14:12 :
dom van me, had eroverheen gelezen

Maar heb jij niet teveel verdiend het afgelopen jaar? ook dat zou van invloed kunnen hebben
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:45
Die Happy
Die Happy is offline
ik krijg maar 7 euro extra ik dacht dat er iets van 13 euro extra in de maand zou komen ivm nieuwe zorgstelsel?
Oud 27-10-2005, 22:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Die Happy schreef op 27-10-2005 @ 20:45 :
ik krijg maar 7 euro extra ik dacht dat er iets van 13 euro extra in de maand zou komen ivm nieuwe zorgstelsel?
7 euro bovenop je basisbeurs? Want misschien kreeg jij wel meer en zou het gewoonlijk naar beneden gaan omdat je ouders opslag hebben gekregen maar wordt dit gecompenseerd door de verhoging ivm nieuwe zorgstelsel.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 09:35
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 26-10-2005 @ 21:26 :
wel ff controleren: als je het later terug moet betalen ben je ook zuur

Citaat:
Estar schreef op 26-10-2005 @ 14:12 :
je moet kijken naar 2 jaar geleden
Oud 28-10-2005, 09:54
Neiu
Neiu is offline
Hebben jullie allemaal de nieuwe berekening met de post gekregen? Ik heb nl. nog niets gehad, maar staat wel online.
Oud 28-10-2005, 09:59
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Neiu schreef op 28-10-2005 @ 10:54 :
Hebben jullie allemaal de nieuwe berekening met de post gekregen? Ik heb nl. nog niets gehad, maar staat wel online.
Nopé
Als is hij bij mij wel iets omlaag gegaan volgens mij
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 10:00
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Rachel schreef op 28-10-2005 @ 10:59 :
Nopé
Als is hij bij mij wel iets omlaag gegaan volgens mij
Die van mij ook iets
Oud 28-10-2005, 10:06
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Neiu schreef op 28-10-2005 @ 11:00 :
Die van mij ook iets
Mja.. naja Ik weet nogeens hoeveel enzo
Maar mijn moeders inkomen kan nooit veel gestegen zijn, dus het is maar een paar euro denk ik
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 12:08
remy476
remy476 is offline
ik hoorde gisteren op school (er was iemand van de ibg) dat ja volgend jaar maar 15 euro p/m krijgt voor je ziektekosten???? je moet er €100 betalen...

beetje raar allemaal
Oud 28-10-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 28-10-2005 @ 13:08 :
ik hoorde gisteren op school (er was iemand van de ibg) dat ja volgend jaar maar 15 euro p/m krijgt voor je ziektekosten???? je moet er €100 betalen...

beetje raar allemaal
Nee je betaalt ongeveer 60 per maand -15 = 45
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 16:40
Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-10-2005 @ 23:01 :
7 euro bovenop je basisbeurs? Want misschien kreeg jij wel meer en zou het gewoonlijk naar beneden gaan omdat je ouders opslag hebben gekregen maar wordt dit gecompenseerd door de verhoging ivm nieuwe zorgstelsel.

ik krijg op mn basisbeurs 15 euro erbij en van mn aanvullende beurs gaat er 16 euro af en dr is geloof ik dan nog wel wat bij mijn lening gekomen, maar het kan niet aan het inkomen van mijn ouders liggen want dat is al jaren hetzelfde (laag) dus ik snap dit niet helemaal, maar bij het totaalplaatje heb ik dus 7 euro meer, en dit komt dus alleen omdat mn lening opeens omhoog geschroeft is ...snap er niks meer van.
Oud 28-10-2005, 21:49
Sawna
Sawna is offline
Ik ben tot januari ook nog particulier verzekerd, maar mijn indicatie voor 2006 ligt zo'n 18 euro hoger dan eerst, ROCK !
Oud 28-10-2005, 22:19
Verwijderd
Voor mij is het 130 euro minder, maar dat zal wel weer een fout zijn. Ik zal eerst de officiele bevestigingsbrief afwachten voordat ik ze telefonisch ga stalken.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 12:12
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Ik krijg basis beurs maar is met 15 euro gestegen... aanvullende beurs ofzo krijg ik niet dus daar kan ook niks af
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 12:20
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 25-10-2005 @ 19:20 :

Inderdaad! Volgens IBG was ik een half jaar onverzekerd, terwijl ik een particuliere verzekering heb... Toen ik contact opnam, werd er verteld dat ik zo spoedig mogelijk gegevens van mijn verzekering moest opsturen zodat het het correct konden verwerken. Ik kreeg niet met terugwerkende kracht geld terug. Ik weet niet meer exact hoeveel het scheelde.. Ik houd het op +/- 30 euro per maand.
Oud 29-10-2005, 12:26
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 29-10-2005 @ 13:20 :
Inderdaad! Volgens IBG was ik een half jaar onverzekerd, terwijl ik een particuliere verzekering heb... Toen ik contact opnam, werd er verteld dat ik zo spoedig mogelijk gegevens van mijn verzekering moest opsturen zodat het het correct konden verwerken. Ik kreeg niet met terugwerkende kracht geld terug. Ik weet niet meer exact hoeveel het scheelde.. Ik houd het op +/- 30 euro per maand.
Ik heb ook gebeld. Heb 25 maanden als onverzekerd in het systeem gestaan en dat geld krijg ik dus niet terug. 37 euro nog wat in de maand. Kan het nog voor de komende 2 maanden krijgen, maar heb mezelf zo wel ongeveer 900 euro ofzo door de neus geboord

Ik kreeg ook weer nieuw bericht van de IBG: 15 euro op de basisbeurs en ik krijg opeens geen aanvullende beurs meer maar ze moeten de gegevens van mn ouders nog opvragen bij de belasting
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 18:01
LoeLoe
LoeLoe is offline
Nou dat is fijn.. ik heb ook bericht van de ib-groep gekregen en meteen maar even bezwaar aangetekend.

Moet je je even voorstellen dat ik op dit moment uitwonend ben en particulier verzekerd.

Ik had eerst een basisbeurs van 233.08 en aanvullende beurs van 188.44. Komt dus neer op 420 euro en centen. Het lukt me om daar mijn huur/vaste lasten/school van te betalen aangezien ik daarnaast nog (veel) werk en allimentatie van mijn vader ontvang.

Wat nu gaat gebeuren is het volgende:
Ik krijg vanaf januari 248.48 euro. Meer niet. Hier moet ik het van doen? Hier moet ik mijn huur, mijn school en mijn zorgverzekering van gaan betalen?
Mijn huur is al meer dan het bedrag dat ik uberhaupt krijg.
Per 1 januari vervalt de allimentatie waardoor ik alleen de studiefinanciering en mijn bijbaantje als inkomen heb.

De bijdrage van mijn vader is wel wat omhoog gegaan maar ik denk dat dit een gebed zonder eind wordt omdat hij niet gaat betalen..

Vind het niet bezwaarlijk om te gaan bijlenen maar.... 248 euro is toch wel heeeel erg weinig als je uitwonend bent of ligt dat aan mij?

Wat denken jullie hiervan?
Oud 29-10-2005, 18:23
remy476
remy476 is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 29-10-2005 @ 19:01 :
Nou dat is fijn.. ik heb ook bericht van de ib-groep gekregen en meteen maar even bezwaar aangetekend.

Moet je je even voorstellen dat ik op dit moment uitwonend ben en particulier verzekerd.

Ik had eerst een basisbeurs van 233.08 en aanvullende beurs van 188.44. Komt dus neer op 420 euro en centen. Het lukt me om daar mijn huur/vaste lasten/school van te betalen aangezien ik daarnaast nog (veel) werk en allimentatie van mijn vader ontvang.

Wat nu gaat gebeuren is het volgende:
Ik krijg vanaf januari 248.48 euro. Meer niet. Hier moet ik het van doen? Hier moet ik mijn huur, mijn school en mijn zorgverzekering van gaan betalen?
Mijn huur is al meer dan het bedrag dat ik uberhaupt krijg.
Per 1 januari vervalt de allimentatie waardoor ik alleen de studiefinanciering en mijn bijbaantje als inkomen heb.

De bijdrage van mijn vader is wel wat omhoog gegaan maar ik denk dat dit een gebed zonder eind wordt omdat hij niet gaat betalen..

Vind het niet bezwaarlijk om te gaan bijlenen maar.... 248 euro is toch wel heeeel erg weinig als je uitwonend bent of ligt dat aan mij?

G
E
N
A
A
I
D
Oud 30-10-2005, 07:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 29-10-2005 @ 19:01 :

Meisje, er zijn zat mensen die niet meer krijgen dan dat bedrag. Wel balen dat je vader straks niets meer hoeft te betalen en dat ie nu al moeilijk doet.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 07:25
Verwijderd
Citaat:
Gigli schreef op 25-10-2005 @ 19:50 :
Als je uitwonend bent, mag je niet meer bij je ouders verzekerd zijn. Als je een bijbaantje hebt, dan ben je ziekenfonds, anders particulier.
Als je bij je ouders woont kun je ook anders verzekerd zijn dan zij, als je je eigen inkomsten hebt dan is dat zo. En als je uitwonend bent kun je ook met je ouders meeverzekerd zijn, mijn zusjes en ik zijn/waren dat iig.

Ik weet nog niet hoeveel ik volgend jaar krijg...maar ik krijg toch alleen een basisbeurs, dus zal wel niet zo heel veel aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 07:26
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-10-2005 @ 08:20 :
Meisje, er zijn zat mensen die niet meer krijgen dan dat bedrag.
De meesten daar van krijgen wel wat geld van hun ouders.

Maar goed, er zijn er idd altijd nog genoeg die dat krijgen. (Ik iig ook.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten