![]() |
Verwijderd
Automaat roeleert!
![]() |
![]() |
Verwijderd
W12
![]() |
![]() |
bouw zo'n ding dan ook meteen om naar gas. wie weet, kun je dr wel een g3 goedkeuring voor krijgen, met een nieuwe motor en zo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
phoxetis schreef op 15-09-2006 @ 10:00 :
De 5.0 liters worden niet meer gemaakt. De 5.7 liters V8 is een beetje de standaard voor alles dat een beetje trekkracht moet hebben en waar een standaard (noemt men Chevrolet of GM-Corporate) motor in past. Uiteraard hoort bij zo'n conversiekit een bepaald fabrikaat motor, anders past het er niet in of de gaten zitten op de verkeerde plek ![]() Je moet denken aan 2000-3000 euro voor een complete 250 pk V8. Dat lijkt me zat, mijn 5.0 liter heeft er 210 en die trekt al hard genoeg. Je realiseert je natuurlijk dat een 250 pk V8 een heel ander verhaal is en aanzienlijk meer trekkracht heeft dan een 250 pk 4-cylinder motor. ![]() Het gaat mij vooral om het geluid van zo'n V8... Lijkt me wel een enorm leuk knutselprojectje. Huidige 2.5 liter 4-cylinder gebruikt ook al 1:9 bij rustig aan rijden en ik rij er toch alleen maar voor de fun mee dus benzineprijs kan mij niet echt interesseren.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
|
![]() |
Unexplained schreef op 15-09-2006 @ 13:33 :
Lijkt me wel een enorm leuk knutselprojectje. Huidige 2.5 liter 4-cylinder gebruikt ook al 1:9 bij rustig aan rijden en ik rij er toch alleen maar voor de fun mee dus benzineprijs kan mij niet echt interesseren. ![]() Wel ontzettend geil geluid uit zo'n amerikaanse V8 idd ![]() ![]() Eigenlijk zou iedereen in zo'n ding moeten rijden ![]()
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
|
![]() |
MTpower schreef op 15-09-2006 @ 14:24 :
Door types als jij hebben we nu dus last van het broeikaseffect ![]() Wel ontzettend geil geluid uit zo'n amerikaanse V8 idd ![]() ![]() Eigenlijk zou iedereen in zo'n ding moeten rijden ![]() ![]() ![]()
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
Een V8 met katalysator en op LPG is schoner dan een Fiat Panda op benzine
![]()
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
|
![]() |
en een fiat panda is schoner dan een fabriek of een vliegtuig.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
200E schreef op 15-09-2006 @ 11:17 :
Alleen hebben die V8-en wel een nadeel. Ze zijn bedoeld voor de Amerikaanse markt, waar een liter benzine ca. 50 cent kost. Het verbruik is ook daarop afgestemd. Ik ben momenteel aan het sparen voor een nieuwe motor. Als het zo ver is, wil ik ook gelijk een langere cardanoverbrenging. Effect is, terugkomend op het verhaal, dat als ik nu 100 km/u rijdt, het ding 2500 toeren draait, met een langer cardan wordt dat nog maar 1600 ofzo. Zo'n V8 heeft trekkacht genoeg om lager in toeren te gaan, maar mist vaak een hogere versnelling in de versnellingsbak om dat te realiseren bij bv 100 km/u Een kennis van me heeft dat in z'n Corvette gedaan en rijdt nu met gemak 1:11 met een 6.3 liter V8 injectie. Ik ga vermoedelijk een soortgelijke motor kopen en hopelijk kom ik dan ook in de buurt. Mijn (TPI) injectie-systeem wil ik namelijk op de volgende motor overzetten en dat kan gelukkig ook.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
|
![]() |
Unexplained schreef op 15-09-2006 @ 13:33 :
Motor die wordt ondersteund is de LT1 of LS1. Zie daarvoor http://www.renegadehybrids.com/ Het gaat mij vooral om het geluid van zo'n V8... Lijkt me wel een enorm leuk knutselprojectje. Huidige 2.5 liter 4-cylinder gebruikt ook al 1:9 bij rustig aan rijden en ik rij er toch alleen maar voor de fun mee dus benzineprijs kan mij niet echt interesseren. Overigens ben je niet beperkt tot de LT-1 of LS-1, je zou een carberateur op iedere chevy smallblock kunnen schroeven, en dan werkt het ook. Eventueel kun je volgend jaar een agressief bod doen op mijn 5.0 blok, ik ga dat ding echt niet op zolder bewaren ![]()
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
|
![]() |
200E schreef op 15-09-2006 @ 18:17 :
Een V8 met katalysator en op LPG is schoner dan een Fiat Panda op benzine ![]() ![]() Zo'n V8 neem je vanwege de power die in zo'n blok zit, daar moet je geen troep als lpg in donderen.. zonde ![]()
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
|
![]() |
MTpower schreef op 17-09-2006 @ 23:35 :
Een V8 op lpg ![]() Zo'n V8 neem je vanwege de power die in zo'n blok zit, daar moet je geen troep als lpg in donderen.. zonde ![]() ![]()
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
|
![]() |
200E schreef op 17-09-2006 @ 23:41 :
Ik ben het dan ook 100% mee eens dat gas is bedoeld om op te koken ![]() ![]() Fuck millieubelasting, ik wilde gewoon ff de moraalridder uithangen ![]()
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
|
![]() |
Of bedoeld.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
|
![]() |
Ik ben al de hele dag in touw, dan maak je weleens een vautje.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
MightyMarcel schreef op 18-09-2006 @ 17:43 :
een motor die goed afgesteld is om op lpg te lopen, loopt minstens net zo goed als op benzine. probleem is dat de meeste motoren daar niet voor bedoelt zijn. Als je dan perse met een V8 wilt rijden, zorg dan dat je het kunt betalen ![]()
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
|
![]() |
Maja, waar vind je een gelijke waardige V6, V8 of V12 voor 6500 euro's, zoveel kosten die.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
|
![]() |
MightyMarcel schreef op 18-09-2006 @ 19:25 :
Ik ben al de hele dag in touw, dan maak je weleens een vautje.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
|
![]() |
MTpower schreef op 18-09-2006 @ 21:09 :
Als je een auto om laat bouwen om op lpg te lopen verlies je zo'n 10% vermogen... zonde!! Als je dan perse met een V8 wilt rijden, zorg dan dat je het kunt betalen ![]() als je een auto omzet naar lpg hoef je helemaal geen vermogen te verliezen. Vaak is dat wel zo, maar vaak gaan mensen ook naar Gekke Henkie met zn LPG tankie om de boel 'ff om te gooien', en dan krijg je dit soort dingen, jah.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
MTpower schreef op 18-09-2006 @ 21:09 :
Als je een auto om laat bouwen om op lpg te lopen verlies je zo'n 10% vermogen... zonde!! Als je dan perse met een V8 wilt rijden, zorg dan dat je het kunt betalen ![]() op de snelweg heb je bij het cruisen al die power echt niet nodig hoor. Rij je de snelweg af en ga je stunten, hop, schakelaar om en brullen maar ![]()
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
|
![]() |
Verwijderd
MightyMarcel schreef op 19-09-2006 @ 11:00 :
Is maar net hoe je dat soort dingen uit gaat rekenen. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat jij die 'wijze' uitspraak ooit eens ergens hebt opgevangen en vervolgens klakkeloos overneemt. als je een auto omzet naar lpg hoef je helemaal geen vermogen te verliezen. Vaak is dat wel zo, maar vaak gaan mensen ook naar Gekke Henkie met zn LPG tankie om de boel 'ff om te gooien', en dan krijg je dit soort dingen, jah. Wanneer je echter LPI ombouw gebruikt verlies je geen vermogen. Probleem is echter dat niet alle motoren hiervoor geschikt zijn. edit: was een aantal woorden vergeten te typen ![]() Laatst gewijzigd op 19-09-2006 om 19:59. |
![]() |
vlep`un schreef op 19-09-2006 @ 16:20 :
Nee, bij LPG (G3) ombouw bij een verlies je over het algemeen genomen 10% vermogen. Wanneer je echter LPI ombouw gebruikt verlies je geen vermogen. Probleem is echter dat niet alle motoren hiervoor geschikt zijn. ![]()
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
|
![]() |
vlep`un schreef op 19-09-2006 @ 16:20 :
Nee, bij LPG (G3) ombouw (ook bij een gecertificeerd bedrijf) verlies je over het algemeen genomen 10% vermogen. Wanneer je echter LPI ombouw gebruikt verlies je geen vermogen. Probleem is echter dat niet alle motoren hiervoor geschikt zijn. edit: was een aantal woorden vergeten te typen ![]() ![]()
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
Verwijderd
LPG != LPI. LPI is een ander soort systeem dan een standaard G3 LPG installatie. Onze Laguna heeft een G3 installatie en die rijdt op LPG ongeveer met 100pk rond. Met een LPI systeem zou dat gewoon 115pk zijn. zie ook: gasFX LPi Je hebt in zoverre gelijk dat het een G3 systeem is, maar dat systeem is echt een enorm ander systeem dan wat er in de kofferbak van onze Laguna ligt. Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 11:59. |
![]() |
vlep`un schreef op 20-09-2006 @ 12:56 :
Neen kerel. LPG != LPI. LPI is een ander soort systeem dan een standaard G3 LPG installatie. Onze Laguna heeft een G3 installatie en die rijdt op LPG ongeveer met 100pk rond. Met een LPI systeem zou dat gewoon 115pk zijn. zie ook: gasFX LPi Je hebt in zoverre gelijk dat het een G3 systeem is, maar dat systeem is echt een enorm ander systeem dan wat er in de kofferbak van onze Laguna ligt. of, betere vergelijking : een TDi is nog steeds een diesel, net als een golf D van 15 jaar terug. Daarmee is een golf D nog geen TDi, maar andersom is een diesel, een diesel. tenzij jij een pomp kan vinden waar je 'lpi' kan tanken, is t toch echt lpg wat je dr ingooit. overigens is een verschilt van 15 pk wel erg groot, op 100pk. da's meer dan je aan vermogensverlies zou mogen hebben.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 15:50 :
LPI is een techniek om een auto op lpg te laten lopen. LPG is de brandstof, zo heet dat spul nou eenmaal. Net zoals een omafiets ook een soort fiets is, is een LPi systeem 'gewoon' een soort lpg-installatie.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
|
![]() |
Verwijderd
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 15:50 :
LPI is een techniek om een auto op lpg te laten lopen. LPG is de brandstof, zo heet dat spul nou eenmaal. Net zoals een omafiets ook een soort fiets is, is een LPi systeem 'gewoon' een soort lpg-installatie. of, betere vergelijking : een TDi is nog steeds een diesel, net als een golf D van 15 jaar terug. Daarmee is een golf D nog geen TDi, maar andersom is een diesel, een diesel. tenzij jij een pomp kan vinden waar je 'lpi' kan tanken, is t toch echt lpg wat je dr ingooit. overigens is een verschilt van 15 pk wel erg groot, op 100pk. da's meer dan je aan vermogensverlies zou mogen hebben. |
![]() |
Gimme more beer schreef op 20-09-2006 @ 15:52 :
Nou en? In de originele context was "LPi = LPG" gewoon geen juiste constatering. net als 'vw golf = auto'. of wil je nu gaan beweren dat een golf geen auto is ? (hoewel, daar valt wat voor te zeggen... ![]() LPG is niet per se LPi, nee. andersom is een LPi instalaltie wel degelijk een LPG installatie. let er overigens op dat ergens mijn bewering is omgedraaid. ik zeg 'LPi IS lpg' (en gebruik bewust geen '=' teken), en daar wordt 'Lpg != lpi' van gemaakt. daar draaien we wel twee beweringen om, beste forummers. een lpi instalaltie is gewoon een soortlpg g3 installatie. daar zitten verschillen in, maar vraag t anders eens aan een expert of zo. (van mij neem je t toch niet aan, denk ik).
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
Verwijderd
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 20:05 :
LPG is niet per se LPi, nee. andersom is een LPi instalaltie wel degelijk een LPG installatie. |
![]() |
vlep`un schreef op 20-09-2006 @ 22:49 :
en dát probeerde ik je nou duidelijk te maken. anyway, ontopic, ik zou dr als scholier niet aan beginnen, zo'n ouwe v8. veel te duur.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
Verwijderd
MightyMarcel schreef op 21-09-2006 @ 17:14 :
dat zei ik in eerste instantie ook, totdat jij mijn redenering omdraaide en het woordje 'is' verving door '='. anyway, ontopic, ik zou dr als scholier niet aan beginnen, zo'n ouwe v8. veel te duur. Het is een feit dat een LPI installatie een ander soort installatie is dan een 'gewone' G3 installatie. Overigens zou ik het ook niet doen. Het is ten eerste te duur en op gas rijden met zo'n joekel wordt je ook niet vrolijk van (meer onderhoud, joekeloekis van een LPG tank...). |
![]() |
tering, het ging over 6+ cylinder motoren hier hoor
ga lekker flamen in een "LPG vs LPI vs G3" draadje ![]()
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
|
![]() |
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 20:05 :
jawel, dat is het wel.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
|
![]() |
Gimme more beer schreef op 22-09-2006 @ 12:32 :
Nee, in die context niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
|