Oud 03-01-2006, 09:57
imyours
imyours is offline
Hey

Ik had even een vraagje over mijn moeder.
Ze heeft namelijk al een paar dagen hele erge last van haar rug en dan vooral aan de rechter kant.
Weet iemand wat je hier het beste tegen kunt doen?
Want het word maar niks minder en het is zo vervelend.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:03
Kali
Kali is offline
Naar een dokter gaan?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:15
Estar
Estar is offline
Als ze vermoed dat het haar spieren zijn, dan massage, warmte en spierontspanners pakken( ibuprofen,naproxen) en naar de huisarts.

Vermoed ze wat anders --> huisarts.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 12:30
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
Estar schreef op 03-01-2006 @ 11:15 :
Als ze vermoed dat het haar spieren zijn, dan massage, warmte en spierontspanners pakken( ibuprofen,naproxen) en naar de huisarts.

Vermoed ze wat anders --> huisarts.
Ibuprofen en naproxen zijn ontstekingsremmers/pijnstillers, geen spierontspanners.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 12:38
Estar
Estar is offline
Citaat:
FLuKee schreef op 03-01-2006 @ 12:30 :
Ibuprofen en naproxen zijn ontstekingsremmers/pijnstillers, geen spierontspanners.

Ik dacht dat ze ook licht spierontspannend werkte.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 14:13
Peacefully
Peacefully is offline
is het in boven in de rug, is het onder in de rug, trekt de pijn naar haar benen?
heeft ze iets belast, is ze ongesteld, heeft ze een spiertje verrekt.
steekt het, drukt het?
Oud 03-01-2006, 14:27
MTpower
MTpower is offline
Is ze door d'r rug gegaan?
Gewoon een weekje rustig aan doen, verminderd het niet kun je altijd nog naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 14:28
imyours
imyours is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 03-01-2006 @ 14:13 :
is het in boven in de rug, is het onder in de rug, trekt de pijn naar haar benen?
heeft ze iets belast, is ze ongesteld, heeft ze een spiertje verrekt.
steekt het, drukt het?
Het zit rechts helemaal onder in haar rug en ja ze is er ook ongesteld bij maar dat is het vast niet alleen.
Ik heb haar vaker ongesteld gezien en dan heeft ze altijd wel wat last van haar rug maar nu kan ze echt amper lopen van de pijn na een paar stappen schiet het haar door d'r rug heen.
Het trekt niet naar haar benen. en iets belast heeft ze ook niet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 14:36
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Kan ook iets aan je nier zijn, ik had ook een keer 'rugpijn' en ging toen naar de doktah en die zei dat het iets aan mijn nier was.
Oud 03-01-2006, 14:42
imyours
imyours is offline
Krijg je dan zomaar van de een op de andere dag last ??
Ze heeft er nu al 4 dagen last van...
En zo erg dat je amper nog kan lopen ??
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 15:01
Kali
Kali is offline
Als het al 4 dagen is zou ik zeker naar de dokter gaan, en niet beginnen met warmte / koude of pillen die het misschien alleen maar erger maken !
En volgens mij kunnen nieren ineens wel pijn doen, wat verwacht je anders? dat ze een alarmbelletje laten rinkelen? Ga naar de dokter !
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:52
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
imyours schreef op 03-01-2006 @ 14:42 :
Krijg je dan zomaar van de een op de andere dag last ??
Ze heeft er nu al 4 dagen last van...
En zo erg dat je amper nog kan lopen ??
Als er iets mis is met je nieren kun je amper lopen, bij rugpijn kun je meestal nog wel redelijk lopen.
Oud 03-01-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Kid Morbid schreef op 03-01-2006 @ 18:52 :
Als er iets mis is met je nieren kun je amper lopen, bij rugpijn kun je meestal nog wel redelijk lopen.
Als je iets in je rug verrekt (hoeft niet altijd door een rare beweging) kan het best zo erg zijn dat je niet kunt lopen. Heb ik zelf ook wel een paar keer gehad. Op het moment heb ik ook best wel last van mijn rug maar gelukkig kan ik wel nog fatsoenlijk lopen.

@TS: als ze na 4 dagen nog steeds niet fatsoenlijk kan lopen is het wel aan te raden om even langs de dokter te gaan. Fysiotherapie kan helpen en het genezingsproces versnellen. een pijnstiller nemen kan ook helpen. Als je pijn hebt in je rug ga je namelijk nog verkrampter je spieren gebruiken wat weer meer rugpijn veroorzaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 23:18
Cookie
Cookie is offline
Waarom heb ik het woord ''hernia'' nog niet langs zien komen?
kzou maar eens checken of het dat is.
Oud 04-01-2006, 00:47
Verwijderd
Sommige mensen hebben sneller dan anderen last van dingen als een klein beetje van zijn plek geschoten rugwervel. Ik had dat een paar maanden geleden ook, op een dag werd ik wakker met een verschrikkelijke rugpijn. Ik dacht ook dat het wel over zou gaan, maar na een paar dagen was het nog net zo erg. Ik dacht ook dat ik niets had overstrekt of verrekt (ik zit eigenlijk alleen maar op stoelen de hele dag). Toch bleek bij de huisarts dat ik een wervel iets scheef had zitten, waarschijnlijk tijdens het opstaan 's morgens gebeurd. Dus ik zou als ik jouw moeder was gewoon even langs de huisarts gaan, die voelt met een paar seconden wel of dat nog goed zit, en als het zoiets is dan stuurt hij haar door naar (bijvoorbeeld) een manueel therapeut of een fysiotherapeut.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 10:57
imyours
imyours is offline
Ja ik zou ook graag willen dat ze naar de dokter gaat, maar al zolang als ik weet is ze nog nooit bij de dokter geweest.
En dat wil ze ook niet, omdat ze bang is dat de dokter over van alles gaat ''zeuren''.
Ze is namelijk ook dik en dan bedoel ik echt dik en ze rookt ontzettend veel en daarbij eet ze ook niet altijd even gezond.
( veel snoepen ).
Ze zit er zelf niet echt mee ze is namelijk haar hele leven al dik en ze leeft met de gedachte ''dit kan mijn laatste dag zijn''

En met dat lopen van haar....
Ze heeft altijd al wel een beetje moeite met loppen gehad doordat ze snel kortademig is en vaka last van d'r rug en ze is natuurlijk dik.

Dus heeft iemand een diee hoe ik haar kan overhalen toch naar de dokter te gaan??
Want ik wil haar graag overhalen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 11:49
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
imyours schreef op 04-01-2006 @ 10:57 :
Ja ik zou ook graag willen dat ze naar de dokter gaat, maar al zolang als ik weet is ze nog nooit bij de dokter geweest.
En dat wil ze ook niet, omdat ze bang is dat de dokter over van alles gaat ''zeuren''.
Ze is namelijk ook dik en dan bedoel ik echt dik en ze rookt ontzettend veel en daarbij eet ze ook niet altijd even gezond.
( veel snoepen ).
Ze zit er zelf niet echt mee ze is namelijk haar hele leven al dik en ze leeft met de gedachte ''dit kan mijn laatste dag zijn''

En met dat lopen van haar....
Ze heeft altijd al wel een beetje moeite met loppen gehad doordat ze snel kortademig is en vaka last van d'r rug en ze is natuurlijk dik.

Dus heeft iemand een diee hoe ik haar kan overhalen toch naar de dokter te gaan??
Want ik wil haar graag overhalen.
Het vooruitzicht dat de pijn dan weer snel over is, dat het dan weer sneller terug kan zijn als normaal, en dat jullie dan tenminste weten wat het probleem is, lijken me vrij goede argumenten.
Oud 04-01-2006, 13:03
Verwijderd
Een dokter gaat echt niet zomaar over allerlei anderen dingen praten als je voor een gerichte klacht bij hem komt, tenzij hij vermoedt dat die rugpijn iets met haar gewicht te maken heeft. Dat kan ik heel goed voorstellen overigens maar ik kan natuurlijk hier geen uitspraak doen over de herkomst van die pijn, dus dat laat ik in het midden.

Het is sowieso niet onverstandig om eens serieus werk te maken van haar gedrag als ze zwaar overgewicht heeft en veel rookt, anders is ze straks dood. Dat lijkt me toch ook wel een prikkel om er werk van te maken. Misschien leeft ze dan wel alsof het háár laatste dag is, maar als je nog een jonge dochter hebt vind ik dat persoonlijk echt om te huilen zo asociaal.

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:13
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-01-2006 @ 13:03 :
*verhaaltje*
hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Die dokter zal echt niet over van alles gaan zeuren als het niet met haar rug te maken heeft. En als het dat wel heeft vind ik dat goed recht van hem/haar.

Ik weet niet of jij er mee zit maar ik neem aan dat je moeder jou nog een wat langere tijd wil meemaken dan die ze zich nu aan het opleggen is. En andersom. Ik zou er eens met haar over praten.
Oud 04-01-2006, 20:28
imyours
imyours is offline
Ja tuurlijk wil ik haar nog een langere tijd bij me hebben
Alleen het probleem is dus HOE krijg ik haar naar die dokter.
Want ze is zo eigenwijs, en ik weet dat de dokter heus niet oever van alles gaat ''zeuren'', maar aan mijn moeder ''mankeert'' een heleboel dat ze daar gewoon bang voor is.
En ze vind dat ik me niet met haar moet bemoeien, maar ik maak me gewoon zorgen.
Mijn moeder is niet zo'n vrouw die luistert naar : ooh mama ik maak me zo'n zorgen om je en ik wil je nog langer bij me hebben blablabla.
Dat heb ik eerder geprobeert nou en ik heb het geweten hoor pfff.....
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten