Oud 15-10-2005, 11:22
Verwijderd
Ik heb sinds deze zomer een jong katertje. Dat jonge katertje gaat nog al eens op onderzoek uit. Zo loopt hij regeltmatig bij het bedrijf tegenover ons huis naar binnen, of zit hij op zolder bij mensen vier straten verderop. Geen probleem, iedereen zet hem gewoon buiten of brengt hem even terug.

Nu is hij eergister bij onze overburen naar binnengelopen en de overbuurvrouw is compleet hysterisch komen relschoppen. Ze is allergisch voor katten en ze heeft gezegd dat als ze hem nog een keer bij haar ziet ze de politie gaat bellen.

Maar wtf kan de politie doen dan? Ons een boete geven? De kat laten afmaken? Ik bedoel, ik kan me niet echt sancties voor stellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2005, 11:31
Verwijderd
De kat is jouw verantwoordelijkheid, wanneer dat beest bij iemand anders iets doet wat die mensen niet willen hebben (dus naar binnen lopen of bv. iets kapot maken) dan ben jíj verantwoordelijk. Jij zal schade moeten betalen en mogelijk ook moeten voorkomen dat de kat nog eens bij die mensen binnen komt. Beetje gek dat andere mensen op jouw kat moeten gaan letten
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:30
kellytje
kellytje is offline
Ik dacht dat katten een zogenaamde 'vrije loop' hadden. Dat ze dus mogen lopen waar ze willen omdat je een kat niet kan binnen houden (of achter een omheining) zoals een hond.
Oud 15-10-2005, 12:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als je niet wil dat er katten bij je naar binnen lopen, dan moet je de deur ook niet open laten staan.
Oud 15-10-2005, 12:46
Verwijderd
Als er verder niets kapot is en dat mens laat zelf haar deur open staan dan gaat de politie daar ook echt geen tijd aan besteden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 14:20
MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 13:45 :
als je niet wil dat er katten bij je naar binnen lopen, dan moet je de deur ook niet open laten staan.
Wat een onzin, ik ken katten zat die niet zomaar ergens binnen lopen. Als de kat van d eburen bij mij binnen zou blijven lopen dan zou ik daar even gaan vragen of ze er wat aan kunnen doen, zoniet dan doe ik er zelf wat aan...
Oud 15-10-2005, 14:43
Miracle
Miracle is offline
Ik zou er ook niet zo vrolijk van worden als een vreemde kat in m'n huis zou komen hoor. Wij hebben regelmatig hier de deur open staan en het argument dat je de deur dan maar dicht moet doen, vind ik slecht. Een beetje frisse lucht in huis is wel zo prettig. Als iemand keiharde muziek aan heeft met het raam open, dan kun je ook wel zeggen dat de buren hun ramen en deuren dicht moeten doen. Maar dat slaat nergens op, diegene die overlast veroorzaken moeten er wat aan doen, niet diegene die er last van hebben. (Ik ben niet iemand die direct zeikt over als het een paar keer gebeurt, maar bij een kat zou je dan dus áltijd de deur dicht moeten doen.)

In principe doet zo'n kat geen kwaad, maar het huis is wel mijn eigendom en een kat kan daar natuurlijk niet zomaar naar binnen lopen (stel je voor dat hij mijn bejaarde woestijnrat opeet die staat vlakbij de deur).

Ik heb niet veel verstand van katten, maar ik vind wel dat jij hier een oplossing voor moet vinden. Over de politie zal ik me niet zo heel druk maken, de kans is niet zo groot dat ze belt en als ze toch komen dan kun je mooi vragen hoe dit opgelost moet worden.
Oud 15-10-2005, 14:43
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MB schreef op 15-10-2005 @ 15:20 :
Wat een onzin, ik ken katten zat die niet zomaar ergens binnen lopen. Als de kat van d eburen bij mij binnen zou blijven lopen dan zou ik daar even gaan vragen of ze er wat aan kunnen doen, zoniet dan doe ik er zelf wat aan...
ik ken ook katten zat die niet zomaar ergens naar binnen lopen. ik ken echter geen katten die in staat zijn een voordeur, die netjes dicht is zoals elk normaal mens zou doen, zelfstandig open kunnen maken. het zijn katten, weet je.
Oud 15-10-2005, 14:55
Verwijderd
Mijn ouders willen ook geen katten in hun tuin, wanneer je een kat twee of drie keer wegjaagt (met geschreeuw of een bak water) komt hij nooit meer terug. Misschien kan je dat tegen je buurvrouw zeggen, ik begrijp namelijk dat jij er ook weinig aan kan doen, maar zeggen dat ze de deuren dan maar dicht moet laten vind ik onzin. Geef haar dus die tip
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 15:43 :
ik ken ook katten zat die niet zomaar ergens naar binnen lopen. ik ken echter geen katten die in staat zijn een voordeur, die netjes dicht is zoals elk normaal mens zou doen, zelfstandig open kunnen maken. het zijn katten, weet je.
Dus moet de buurvrouw bij lekker weer en een muf huis haar deuren maar dicht laten. Leuke oplossing hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 15:07
Verwijderd
hoevaak hoor je niet dat mensen katten vergiftigen of dood maken?

ik zou me daar eerder druk over maken dan over sancties van de politie.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 15:18
MB
MB is offline
Citaat:
Nou en, als ik mijn deur open wil zetten dan moet dat kunnen zonder dat er allerlei beesten binnen lopen. Als ik last heb van het eigendom van mensen dan is het aan hun er wat aan te doen, doen ze dat niet dan zijn de consequenties ook voor die mensen.

Voor de duidelijkheid: Dan begfin ik ze natuurlijk niet meteen te vermoorden

Laatst gewijzigd op 15-10-2005 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 15:58
Blenderhead
Blenderhead is offline
Als ik dronken ben en ik loop een vreemd huis binnen en schijt de hele boel onder, dan word ik de volgende dag ook opgehaald door een busje.

Ok, geen geweldig voorbeeld maar toch....
Oud 15-10-2005, 19:14
Big Brother
Big Brother is offline
als die kat denkt dat mijn bed van hem is denk ik dat hij van mij is.
als hij dan toch van mij is mag ik er mee doen wat ik wil
Oud 15-10-2005, 19:15
Big Brother
Big Brother is offline
ook voor de duidelijkheid: ik ben meer een hondenfan
Oud 15-10-2005, 19:27
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 13:45 :
Wat een onzin, als het zomers flink warm is wil ik mijn deuren open kunnen zetten zonder dat er van die mormels naar binnen komen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 19:28
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Het zijn niet mijn katten en wil er dus ook geen last van hebben...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 19:30
MTpower
MTpower is offline
Er is overigens al eens zo'n discussie geweest op Flora & Fauna...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 12:32
Verwijderd
Mijn moeder heeft ook tegen die vrouw gezegd dat ze die kat best het huis uit mag schoppen, en daar zit ik ook niet mee, of als ze een bak water over hem heen gooit ofzo. Maar zij dreigt met de politie, dus ik wil weten wat ze kunnen doen

Anyway, we proberen die kat nu binnen te houden, maar gister is hij uit het raam op de tweede verdieping gesprongen >< Er is echt geen houden aan met dat beest.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:20
Verwijderd
Tja, sommige mensen zijn gewoon erg bang voor katten. Het gaat altijd om een bepaald slag mensen, maar ik zal niet in details treden...

Hoe dan ook, het kan zijn dat je buurvrouw erg bang is voor katten en nogal geschrokken is van de aanwezigheid van jouw kat in haar huis en dat ze dáárdoor direct dreigde de politie te bellen. Wacht een paar dagen tot de situatie weer een beetje bezonken is en probeer dan gewoon samen met je buurvrouw een oplossing te vinden, je zou bijvoorbeeld af kunnen spreken dat je de kat alleen buiten laat lopen wanneer zij niet thuis is en de deuren dicht zijn, bijv. tussen acht en zes of zoiets. Een paar keer een grote hoeveelheid water op die kat gooien kan ook al een oplossing zijn. Er zijn mogelijkheden genoeg. Trouwens, misschien is het volgende week wel een stuk kouder buiten en houdt je buurvrouw de deuren dan gewoon dicht, dus dan is er tot april of mei geen probleem meer.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-10-2005 @ 15:55 :
Mijn ouders willen ook geen katten in hun tuin, wanneer je een kat twee of drie keer wegjaagt (met geschreeuw of een bak water) komt hij nooit meer terug. Misschien kan je dat tegen je buurvrouw zeggen, ik begrijp namelijk dat jij er ook weinig aan kan doen, maar zeggen dat ze de deuren dan maar dicht moet laten vind ik onzin. Geef haar dus die tip
Dat valt nog vies tegen. We verjagen de katten van de buren al tien jaar, maar nog steeds schijten die beesten onze tuin onder.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 16-10-2005 @ 14:22 :
Dat valt nog vies tegen. We verjagen de katten van de buren al tien jaar, maar nog steeds schijten die beesten onze tuin onder.
Oeh, bah, dat lijkt me vreselijk. Wij hadden kattenkruid in de tuin, toen dat weg was, gingen de beesten echt veel makkelijker weg. Met een paar keer flink boos op 't beest afstormen / hem nat maken, hem dus écht laten schrikken, was 't over. Misschien moet je hem écht de stuipen op 't lijf jagen? Anders weet 'k 't ook niet
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:21
thegoodlife
thegoodlife is offline
Een paar losse flodders met een geweer oid kunnen misschien ook wonderen doen?
Oud 16-10-2005, 15:49
Verwijderd
Mijn moeder wil geen katten in haar tuin, en aan de ene kant hebben de buren vier katten. Twee daarvan zijn ooit met de tuinslang natgespoten, en die zien we nooit meer in de tuin. De andere twee niet, en die zijn er soms wel. Tuinslang dus . Maar probeer eerst een bak water, want ik denk dat je met water uit een tuinslang een kat pijn kan doen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 15-10-2005 @ 13:30 :
Ik dacht dat katten een zogenaamde 'vrije loop' hadden. Dat ze dus mogen lopen waar ze willen omdat je een kat niet kan binnen houden (of achter een omheining) zoals een hond.
dat geldt vast op straat en in parken, maar niet op priveterrein van mensen, denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 16-10-2005 @ 14:20 :
Tja, sommige mensen zijn gewoon erg bang voor katten. Het gaat altijd om een bepaald slag mensen, maar ik zal niet in details treden...
So true
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 16:47
Big Brother
Big Brother is offline
kattenschijt is alleen maar goed voor de plantjes.
mensen die over kattenschijt in de tuin zeiken snap ik dan ook niet. als ze nou aan je kamerplanten beginnen a la..
Oud 16-10-2005, 16:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 16-10-2005 @ 17:47 :
mensen die over kattenschijt in de tuin zeiken snap ik dan ook niet. als ze nou aan je kamerplanten beginnen a la..
Het is gewoon smerig als je in de tuin onkruid aan het wieden bent ofzo en je gereedschap zit ineens onder de kattenschijt..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
midden tussen de planten ofzo maakt het ook niet zo veel uit, op het gazon is 't toch wat minder fijn
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:33
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-10-2005 @ 17:52 :
Het is gewoon smerig als je in de tuin onkruid aan het wieden bent ofzo en je gereedschap zit ineens onder de kattenschijt..
wie gaat er nou onkruid wieden?
bij nutteloze bezigheden staat die bij mij op 1.
(op 2 staat smiddags de vaat weg wassen terwijl je het savonds weer moet doen, uberhaupt vaat wassen)
Oud 16-10-2005, 21:32
Verwijderd
Maar weet er iemand of de politie iets kan doen? Want ze mag mn beest best schoppen of natgooien, maar dat is gewoon de questie niet.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 07:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
De politie zal allereerst een waarschuwing geven denk ik... Ik weet niet wat ze gaan doen als ze vaker gaan bellen. Ik denk eerlijk gezegd dat je toch echt moet proberen om er wat aan te doen omdat zoiets eigenlijk gewoon niet kan. Ik hoef ook absoluut geen kat hier is huis, zeker als ie niet van mij is. Dan zou ik ook boos worden ja.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 08:25
Jules
Jules is offline
Citaat:
1 drol is ook niet zo erg maar daar blijft het meestal niet bij. Kattenschijt in je tuin op een warme zomerdag is ECHT geen feest.
Oud 17-10-2005, 10:15
Morri
Morri is offline
Katten komen niet alleen door de voordeur naar binnen, maar ook door openstaande ramen. Als een kat via de dakgoot door je slaapkamerraam klimt en in je bed gaat liggen is niemand daar volgens mij blij mee. Jij moet gewoon zorgen dat die kat daar niet komt. Je buurvrouw zou kunnen helpen door als hij een keer haar tuin binnenloopt een emmer water over hem heen te gooien. Niet alle katten zijn daar even bang voor, maar je kunt het proberen. Anders zul je hem binnen moeten houden of zorgen dat hij in de buurt van je huis blijft, dat doen wij ook, omdat mensen in de buurt nogal gesteld zijn op hun vogels.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 10:41
ganralph
ganralph is offline
de politie gaat zich niet bezighouden met katten. het voornaamste wat ze zullen doen, is je hysterische buurvrouw kalmeren. dit kan oa door jou een "sanctie" op te leggen. (ze geven een vermanend vingertje, terwijl de buurvrouw toekijkt, zodat zij denkt dat er iets aan gedaan wordt)

verder lachen ze bij 99% van de politiebureaus om dit soort klachten en komen ze alleen om te voorkomen dat die buurvrouw de hele nacht het bureau blijft bellen.

zelf zou ik wel zorgen dat je de kat afleert bij haar naar binnen te gaan.
hou daarnaast haar eventuele "dreigementen" een beetje in de gaten. mocht het beestje dan een keer vergiftigd blijken, dan kun je altijd zeggen dat je een vermoeden hebt dat het de buurvrouw is. (maar ook daar zal de politie niet per se iets mee doen)
Oud 17-10-2005, 13:27
ekki
ekki is offline
Ik snap dat het onhandig is dat die katten naar binnen lopen. Maar hoe zou ik kunnen zorgen dat mijn kat niet bij iemand naar binnen loopt? Hem/haar continu achterna lopen? Lijkt me niks.

Binnenhouden vind ik ook niet echt een optie, dat vind ik zielig (zeker als ze al gewend zijn buiten te lopen). Dus hou zou ik er nou voor kunnen zorgen dat mijn kat niet bij iemand anders naar binnen zou lopen? Niet, volgens mij (behalve dan binnen houden, ja, maar dat wil ik dus niet, er lopen zoveel katten rond).
Oud 17-10-2005, 19:08
Morri
Morri is offline
Citaat:
ekki schreef op 17-10-2005 @ 14:27 :
Ik snap dat het onhandig is dat die katten naar binnen lopen. Maar hoe zou ik kunnen zorgen dat mijn kat niet bij iemand naar binnen loopt? Hem/haar continu achterna lopen? Lijkt me niks.

Binnenhouden vind ik ook niet echt een optie, dat vind ik zielig (zeker als ze al gewend zijn buiten te lopen). Dus hou zou ik er nou voor kunnen zorgen dat mijn kat niet bij iemand anders naar binnen zou lopen? Niet, volgens mij (behalve dan binnen houden, ja, maar dat wil ik dus niet, er lopen zoveel katten rond).
Niet dat de TS er iets aan heeft, maar wij leren onze katten om niet van de plaats af te gaan door ze als ze klein zijn altijd aan een lijn buiten te doen, tot nu toe werkt dat nog steeds. Onze kat is nu ruim één jaar denk ik, hij gaat niet meer met lijn naar buiten maar hij gaat ook niet van onze plaats af.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:41
ekki
ekki is offline
Citaat:
Morri schreef op 17-10-2005 @ 20:08 :
Niet dat de TS er iets aan heeft, maar wij leren onze katten om niet van de plaats af te gaan door ze als ze klein zijn altijd aan een lijn buiten te doen, tot nu toe werkt dat nog steeds. Onze kat is nu ruim één jaar denk ik, hij gaat niet meer met lijn naar buiten maar hij gaat ook niet van onze plaats af.
Ik vraag me af of dat echt helpt. Wij hebben "onze" kat namelijk ook heel lang aan een lijn naar buiten gedaan omdat we haar nog te klein vonden aan het begin. We hebben haar heel laat zelfstandig naar buiten laten gaan, maar ze gaat alsnog overal heen. Maar het is mooi als je het op die manier kunt doen .
Oud 17-10-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 17-10-2005 @ 14:27 :
Zoals ik dus zei; je kan buren de tip geven, dat wanneer ze last hebben van het dier, ze hem nat spuiten. Soms is water met uit een plantenspuit al genoeg om het dier iets af te leren. Of eens flink op het beest afstampen. De ene kat is sneller bang dan de andere, maar meestal werken dat soort dingen wel.

Wij hebben onze katten altijd geleerd níet de trap op te gaan. (Best gemeen; we gingen boven aan de trap zitten, wanneer de kat de trap op ging, spoten we hem net. Na een tijdje wilden ze het niet eens meer proberen. Katten houden niet van water )
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 09:37
Verwijderd
Wij hadden ook al bedacht om hem weer aan zn lijn te doen, en dan met een langere lijn vast te binden aan de droogmolen. Maar hij had binnen een halve minuut zn lijn gesloopt en was weer lekker aan het rond rennen. Het is een wild katje (hij is in het bos gevangen toen hij een paar weken oud was) en dat wilde kan ik er niet echt meer uit slaan .
Nu heb ik hem toch maar naar buiten gelaten (de werkster is er en hij was al het grind uit zn kattenbak aan het graven en de dweil aan het aanvallen), op eigen risico zeg maar. Ik hoop dat de politie hetzelfde heeft als ik als ze opbelt, schop die kat naar buiten, en stel je verder niet zo aan.

En anders bel ik zelf even naar het bureau om te vragen wat ze zouden kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 14:40
MB
MB is offline
Ik snap niet dat veel mensen hierniet begrijpen dat het best wel heel vervelend kan zijn als een kat steeds je huis binnenloopt . Heb je net schoon gemaakt, komt zo'n beest weer binnen... Ik zou die kat er gewoon hardhandig uit werken en als hij terug blijft komen eerst even praten emt de eigenaren en duidelijk maken dat de maat nu toch wel bijna vol is. En als ze er dan niks aan doen dan is het hun eigen verantwoordelijkheid als ze hun kat ineens kwijt zijn...
Oud 19-10-2005, 15:32
Verwijderd
Dan zou het toch ook wel echt je eigen verantwoordelijkheid zijn wanneer er een groepje milieuterroristen stenen door je ruit gaat gooien.

(Sarcasme.)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:32
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
MB schreef op 19-10-2005 @ 15:40 :
Ik snap niet dat veel mensen hierniet begrijpen dat het best wel heel vervelend kan zijn als een kat steeds je huis binnenloopt . Heb je net schoon gemaakt, komt zo'n beest weer binnen... Ik zou die kat er gewoon hardhandig uit werken en als hij terug blijft komen eerst even praten emt de eigenaren en duidelijk maken dat de maat nu toch wel bijna vol is. En als ze er dan niks aan doen dan is het hun eigen verantwoordelijkheid als ze hun kat ineens kwijt zijn...
Ik snap niet dat mensen er zo'n drama van maken als een kat je huis inloopt? Je kunt hem gewoon weer buiten zetten hoor.
En dat schoonmaak argument slaat helemaal nergens op, wat maakt een kat voor troep dan? Bij ons zat het kussentje waar de kat altijd op lag inderdaad helemaal onder de haren. Maar verder komt het niet echt ergens terecht hoor? En ik mag aannemen dat als jij geen katten in je huis wilt dat je hem dan weer buiten hebt voordat hij ergens is gaan liggen. Tuurlijk is het vervelend als jij geen katten is huis wilt en hij loopt heel de tijd binnen,maar aan de andere kant is er voor de eigenaar heel moeilijk iets aan te doen, en jij laat hem een paar keer flink schrikken en hij komt nooit meer terug.. Wat is het probleem dan?
Oud 20-10-2005, 15:29
juno
juno is offline
Ik zou toch maar uitlijken. Wie weet wat ze het beest aandoet in een hysterische bui.

Dit is niet iets wat juridisch op te lossen valt, vrees ik. Dit is een kwetsie van goede wil en overleg tussen twee partijen. Zij wil geen beesten in haar huis, jij hebt een ondernemend beestje. Jij wil niet je beest binnen moeten houden, zij wil ook niet haar huis hoeven barricaderen.

Wij hebben met de buren destijds tijdstippen afgesproken. Zij hadden hun ramen dicht als onze poes ging buitenspelen, en wij hielden poes binnen als zij hun raam open hadden. De raamsluitingstijden waren afgesproken. Het is geven en nemen voor beide partijen.

Als je katertje eenmaal gecastreerd is, zullen zijn zwerfneigingen een heel stuk minder worden. Tot dat moment zullen jullie het in onderling overleg op moeten lossen.

Het is beter om zelf de politie in te seinen, dan af te wachten tot zij gaat klagen, want anders heb jij het allemaal gedaan. Nu zal de politie waarschijnlijk wel mee willen werken aan een compromis.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 16:43
Verwijderd
Ik ga morgen de politie maar eens bellen. We proberen hem nu binnen te houden, maar er is nauwelijks houden aan. Hij wordt binnenkort ook gecastreerd, dus dat scheelt al. En tja, hij heeft verder geen schade aangericht of iets viesgemaakt, hij is alleen naar binnen gelopen.

Ik zie wel waar het schip strandt
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 20:09
Orpa
Orpa is offline
Waar je ook eens met je buren over kunt praten is het nemen van hordeuren en ramen (en die eventueel deels geven)... Als je die dicht hebt kan er WEL lucht in en uit en geen kat... Of vliegen enzo...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten