Oud 01-12-2005, 16:42
WDW91
Ik kreeg de volgende vraag voor AK en ik weet niet helemaal wat ik moet antwoorden. AUB geen domme antwoorden als de populatie bekijken.

-----------------
Wat kun je doen met een populatiegroei-grafiek van een land?
-----------------

BVD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2005, 17:32
Verwijderd
Kijken hoe sterk of hoe zwak de populatie (bevolking) in een land dus gegroeit of gestegen is. Daarbij kan je denken aan bijvoorbeeld de oorzaken proberen te onderzoeken zoals emigratie, immigratie, geboorte en sterfte cijfers.
Je kunt ook verschillende grafieken van verschillende landen vergelijken. Bijvoorbeeld een land in Afrika en een land in Zuid-Amerika vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 23:04
muts8848
muts8848 is offline
een 'leuk' voorbeeld zijn de bevolkingspiramides van Frankrijk van 1930 en 1990, deze staan in ieder geval in de grote bosatlas (editie 52, blz. 91 --> helaas heb ik hier geen scanner, dan kon ik je ze zo laten zien)

Maar in deze piramides kun je aan de grafiek dat WO I heel wat
'mannelijke' slachtoffers heeft gemaakt, en dat er ook minder kinderen werden geboren in die periode. Het zelfde geldt voor WO II.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 09:30
Verwijderd
Ja das idd een leuk voorbeeld!

Maar ook bijvoorbeeld de bevolingspiramide van bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland. Wij kregen afgelopen toets eentje van Marokkanen in de jaren 70, Nederlanders in de jaren 90 en Surinamers in de jaren 80.
Aan de hand van 3 piramides zonder naam moesten we de namen toevoegen. Nja de Marokkanen laten in de jaren 70 een sterke groep mannen tussen de 20-50 zijn, wegens de arbeidsmigratie. De Surinamers kwamen in de jaren 80 ook ineens masaal naar Nederland, maar hier kwamen ook heel wat vrouwen mee. Nederlanders kan je herkennen door de vergrijzing en de weinig kinderen.

Door logisch nadenken moet je bij ons dit soort dingen kunnen oplossen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten