ik heb hier een logitech OEM muis met staartje zonder ballen ( optisch dus ) en als ik de computer uitzet dan blijft die laser dus aanstaan.
ik heb al in het bios gekeken, maar naar mijn weten straat het daar niet.
de muis is origineel USB maar zit via een convertor op ps2 aangesloten, en ging vroeger op een andere pc wel altijd uit.
Ja, dat heb je met die PS/2-verloopstukjes. Kijk even in het BIOS of je iets als de PS/2-standby power kunt uitzetten, anders is het gewoon een kwestie van accepteren of toch op een USB-poort aansluiten.
Misschien heeft TS wel niet zoveel USB-poorten vrij, en daarom de muis op de PS/2.
Zelf heb ik mijn muis op PS/2 omdat ik dan m'n pc aan kan doen via mijn muis (ik ben heel lui, geen zin om het knopje in te drukken).
Op USB-poorten staat geen stroom als de pc uit is, op PS/2 wel. Daarom kan je pc booten met een signaal via de PS/2 poort, mocht je het interessant vinden .
nare man schreef op 25-04-2006 @ 23:16 : Kan volgens mij ook via het BIOS, de meeste moederborden hebben nauwelijks jumpers, hooguit voor CMOS clear en dergelijke.
Heel veel moederborden hebben een jumper helemaal linksboven, welke bepaalt of er bij Standby 5V voltage ook op de PS/2 poorten gezet moet worden. Spanning erop laten is alleen handig voor "poweron by keyword" functionaliteit.