Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tot die tijd zou je je eens kunnen verdiepen in verschillende zaken en zo een beetje ontdekken in welke richting je e.v.t. wilt gaan studeren. Want als je weet in welke richting je verder wilt, dan weet je tenminste waarom je dingen leert. Je kunt dan bovendien bij jezelf te raden gaan of de betreffende richting inderdaad bij je past. Ik zou me in ieder geval niet zo druk maken. Ik vind het vrij normaal dat je je in de pubertijd met andere dingen bezig wilt houden dan met schoolwerk.
||
Citaat:
Kijk, ik heb huiswerk maken nooit leuk gevonden, maar het is de laatste tijd alleen maar veel meer. Zelfs groepswerk, waar ik anders nog wel gewoon goed m'n best voor deed, lever ik nu te laat in enzo... ![]()
||
Citaat:
Wil je je nu bezig houden met andere zaken en een beetje relaxed uitvinden waar je ambities liggen, dan hoef je je niet zo druk te maken om al dat schoolwerk. Later kun je dan via een jaar volwassenenonderwijs of een toelatingsexamen alsnog toegang krijgen tot de gewenste opleiding. Echter het grote nadeel van dit traject is wel dat je kans loopt om bij een soort mensen in de klas te komen waar je geen aansluiting bij vindt. Althans dat is mijn ervaring. Welke optie je ook kiest, je kunt altijd een motivatielijst maken. Daar schrijf je dan voor jezelf op waarom je bepaalde zaken leert en hoe deze zaken e.v.t. van nut kunnen zijn bij een vervolgopleiding, of hoe het geleerde bijdraagt aan je vaardigheden in een bepaalde richting. Daarnaast zou je ook eens kunnen lezen over mensen die belangrijke ontdekkingen hebben gedaan in een bepaalde richting als inspiratie. Zo kun je dan een beetje het 'dat wil ik ook'-idee creeeren. Succes in ieder geval!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Weet je dat je jezelf alleen maar ongelukkiger maakt door zo'n passieve houding te hebben? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||