Oud 17-06-2002, 18:14
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
Discipliene is wat mensen sterk maakt. Ik ben al jaren bezig meer discipliene te krijgen en voel mijn energie niveau en krachten om daden en daarmee ook bovennatuurlijke daden te verrichten groeien.

Het belangrijkste is zaken die moeten gebeuren niet uit te stellen , op tijd naar bed te gaan en een heldere kijk op zaken te houden. JEzelf niet laten leiden door emoties, dat wil zeggen; als er iets aan de hand is, net doen alsof alles normaal is, nooit onder de indruk zijn met je gedachten. Altijd de kalmte bewaren, zeer belangrijk is ook waar je mee bezig bent afmaken, zo snel en zo goed mogelijk.

Als je lopende zaken heb afgehandeld voel je je beter op je gemak, laat dus geen zaken liggen. Onafgeronde zaken en emoties en ideen die laten alles in je hoofd door elkaar lopen waardoor een heldere geest houden steeds moeilijker wordt.
Oud 17-06-2002, 20:03
gna
gna is offline
hmmm thanx, volgens mij snap ik nu goed wat er mis is met mij
Oud 17-06-2002, 20:13
legatus
legatus is offline
De bouwsteen van de mens is emotie. Wij zijn één brok emotie, wij nemen waar door emotie, door gevoelens.
Oud 17-06-2002, 21:13
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
Discipliene is wat mensen sterk maakt. Ik ben al jaren bezig meer discipliene te krijgen en voel mijn energie niveau en krachten om daden en daarmee ook bovennatuurlijke daden te verrichten groeien.

Het belangrijkste is zaken die moeten gebeuren niet uit te stellen , op tijd naar bed te gaan en een heldere kijk op zaken te houden. JEzelf niet laten leiden door emoties, dat wil zeggen; als er iets aan de hand is, net doen alsof alles normaal is, nooit onder de indruk zijn met je gedachten. Altijd de kalmte bewaren, zeer belangrijk is ook waar je mee bezig bent afmaken, zo snel en zo goed mogelijk.

Als je lopende zaken heb afgehandeld voel je je beter op je gemak, laat dus geen zaken liggen. Onafgeronde zaken en emoties en ideen die laten alles in je hoofd door elkaar lopen waardoor een heldere geest houden steeds moeilijker wordt.
Ja dat zou best kunnen, maar als je al jaren bezig bent met je energie niveau hoger te krijgen gaat dan in de loop van jaren ook hoger. Maar het zou best kunnen wat je zegt.
Oud 17-06-2002, 22:56
the Comebackkid
ja tuurlijk kan het, maar jah, discipline he, de naam zegt het al.....daar moet je discipline voor hebben, ik ben zelf ook nog niet zo heel ver hoor, denk niet dat je hier iemadn met grote krachten en grote klaarheid van geest voor je hebt, maar anyway, de afgelopen 3 jaren ben ik wel echt uit een dal omhooggeklommen. Door te vechten en nergens van onder de indruk te zijn.

Laat die emoties komen en gaan en onderken ze, maar laat ze dan weer achter je, je hebt wel helemaal gelijk ********.
Oud 17-06-2002, 23:48
Stevill
Stevill is offline
hmm ik ben zelf ook met een soort gelijk iets bezig pijn, emoties, slaap, honger en meer simpelweg wegfilteren. Het lukt al aardig goed slapen kan ik dagen uitstellen en eten ook wel een dag zonder of een dag veel.
Ik doe mezelf ook vaak pijn om maar gewoon te oefenen er niet op te reageren of er geen lats van te hebben.
Ik wil graag me lichaam pushen zonder het te trainen van buiten maar simpelweg met geloof en discipline.
Oud 18-06-2002, 06:30
barkrukkie
barkrukkie is offline
Hoezo stoïcijnen ..
Oud 18-06-2002, 09:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
Ik weet dat het zo is, maar het lukt me niet

Hoe kan ik mijzelf motiveren?

Shit,.. moet 5 tentamens (kleine scripties (papers)) maken....da's veel werk.....en heb nog maar een paar weken

Gatara
Oud 18-06-2002, 09:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
legatus schreef:
De bouwsteen van de mens is emotie. Wij zijn één brok emotie, wij nemen waar door emotie, door gevoelens.
Maar als je die emoties snel aan de kant kunt zetten en dat wat je ziet benadert met ratio, kom je toch verder, denk ik.

Enneh, het is niet verkeerd om te huilen, te lachen, te schreeuwen en te fluisteren. Zolang je er maar een goede reden voor hebt (en da's weer relatief)

Gatara
Oud 18-06-2002, 11:24
Yule
Yule is offline
ik ben et met judith2211...volgens mij is et niet egt de bedoeling als mens zijnde om je emoties zeg maar "uit te schakelen"...we hebben emoties, en die zijn nodig...zonder emoties ben je geen levend weze meer maar een machine....nou moet ik wel toegeven dat de emoties af en toe te veel zijn, maar daar is meditatie tog wel goed voor vind ik, kom je weer helemaal tot rust. En je moet emoties ook niet te lang door laten spelen, maar om ze helemaal aan de kant te zetten gaat iets te ver vind ik...

Ff een vraagjuh voor the record;
the Comebackkid, wat vind je vriendin ervan dat je je emoties aan de kant zet ?
Oud 18-06-2002, 13:36
the Comebackkid
ik zet mijn emoties helemaal niet aan de kant. Ik laat ze komen en onderken ze. Echter, ik laat me er niet door leiden. Neem een emotie als haat, als die sterk opkomt wat doe ik dan? Haat schaadt, probeer dus een oplossing voor het probleem te vinden waar de haat tegen de persoon vandaan komt, maar geef er niet al te sterk aan toe, de emotie is een teken dat je iets moet ondernemen, dat er iets niet goed zit, dat betekend niet dat die emotie gelijk de leidraad van je handelen moet zijn, die haat kan je beter om lachen haha

sja tuurlijk zijn emoties niet slecht voor je. Maar laat ze komen en gaan, als je een uurtje jezelf klote hebt gevoeld dan is het toch wel weer tijd voor iets anders, je moet tegen die tijd wel weten dat je reden had je klote te voelen, actie ondernemen dus.

Gatara, je kan alleen jezelf motiveren, iemand anders kan het niet doen, je moet van jezelf denken dat je veel, zzo niet alles kan oplossen en daar plannen voor maken. Hier gelijk aan beginnen. Waar je door gemotiveerd wordt zijn de resultaten en het hele gevoel uberjhaubt dat je al iets aan het proberen bent i.p.v. voor de tv te hangen of wiet te roken of op de bank te liggen of de hele dag te internetten.

En als je dan echt veel disipline hebt, dan lijkt het wel alsof je licht geeft in het donker en zie je er groter uit dan je eigenlijk bent, je ziet wel eens van die lui rondlopen. MACHT!
Oud 18-06-2002, 13:41
the Comebackkid
trouwens; neem jezelf niet al te serieus, als je aan jezelf bepaalde negatieve eigenschappen toedicht zoals: " Ik stel altijd alles uit, en dan gaat het helemaal niet goed meer." Dan gaat die gedachte een eigen leven leiden, veel kans dat ie bewaarheid wordt omdat je er zelf in gelooft.

Mijn devies: Vertel geen verhalen over jezelf, De verhalen die ik over mezelf vertel zijn voor een deel klinkklare nonsens. En ze wisselen met de dag. Ik heb geen vaststaande persoonlijkheid,

Een voorbeeld: als iemand vraagt ofdat ik genoeg zelfvertrouwen heb dan begin ik dus echt een heel verhaal uit mijn mouw te schudden afhankelijk van de situatie waar ik op dat moment inzit. Zorgen dat ie goed aankomt he. Als je serieus op zo'n vraag gaat antwoorden en jezelf een bepaald label opplakt b.v. weinig zelfvertrouwen, dan gaat dat een eigen leven leiden. Anderen denken dan zo over je naar verloop van tijd omdat je handelt naar je eigen zelfgekozen rol, ill shit, daar doe ik dus niet aan mee.
Oud 18-06-2002, 14:43
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Ik probeer ook veel discipline te krijgen, en een beetje controle over mijn emoties, ik heb in een situatie gezeten waarin ik helemaal depressief was en om bijna alles begon te janken. Nu heb ik wat meer discipline en heb ik dat niet meer. Maar dat betekent niet dat ik ook geen emoties meer wil. Als je emoties gaat onderdrukken komt het helemaal niet meer goed volgens mij. dan ga je alles opkroppen en op een keer komt alles eruit.
Zo kan je natuurlijk ook leven, maar je kan beter zoals the Comebackkid zegt een uurtje aanacht besteden aan die emoties, en er daarna een oplossing voor vinden. Maar juist als je er aandacht aan besteed dient die oplossing zich sneller aan. Of je nou van zo leven meer energie kijgt?? dat weet ik niet hoor. Je kan er uiteindelijk helemaal uitgeput raken, als je steeds maar bezig bent emoties te onderkennen en proberen er geen aandacht aan te besteden. Ik heb dat een tijdje geprobeerd maar dat werkte niet echt voor mij. ik werd er helemaal dood moe van. Misschien dat het me nu wel lukt omdat ik wat minder depri ben, ik wordt nou niet meer constant overspoeld door hevige emoties (vooral in negatieve zin bedoel ik dan). Misschien probeer ik het nog es.
Oud 18-06-2002, 15:41
the Comebackkid
tja, als je het zo brengt tja....... gewoon relaxen, dat is ook een goeie tip haha.
Oud 18-06-2002, 18:04
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
tja, als je het zo brengt tja....... gewoon relaxen, dat is ook een goeie tip haha.
Oud 18-06-2002, 22:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:

Gatara, je kan alleen jezelf motiveren, iemand anders kan het niet doen, je moet van jezelf denken dat je veel, zzo niet alles kan oplossen en daar plannen voor maken. Hier gelijk aan beginnen. Waar je door gemotiveerd wordt zijn de resultaten en het hele gevoel uberjhaubt dat je al iets aan het proberen bent i.p.v. voor de tv te hangen of wiet te roken of op de bank te liggen of de hele dag te internetten.
Behlave dan dat wiet roken (want ik rook niet ; eet af en toe echter (maar da's echt af en toe)),.....
damn voel me aangesproken....

moet echt eens gaan beginnen! Maar het probleem is een beetje dat ik verslaafd ben aan nieuws:
ik sta op. Kijk teletext (ook de buitenlandse en lokale zenders) het nieuws af. Kijk het gewone journaal. Kijk op Internet. Kijk weer op tv of er niet iets gebeurd is in de tussentijd. En dan heb ik weer een paar uur verkloot.

Gatara
Oud 19-06-2002, 17:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
En als je dan echt veel disipline hebt, dan lijkt het wel alsof je licht geeft in het donker en zie je er groter uit dan je eigenlijk bent, je ziet wel eens van die lui rondlopen. MACHT!
En dat is geen emotie?

Emotieloos bestaat niet.
Oud 19-06-2002, 22:55
the Comebackkid
Legatus, ik praat niet over wel of geen emotie, interpreteer mijn woorde niet verkeerd.

Judith, de leidraad van je handelen bpaal je zelf in samenspraak met de heer.
Oud 20-06-2002, 11:02
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:

lijkt me niet gezond. soms moeten je emoties tot uiting kunnen komen anders blijf je alles opkroppen en op een keer moet het er toch uit en dan moet alles van een lange tijd dus in een keer eruit en stort je in.
bovendien lijkt me het een zeer saai leven als je nooit eens uitzonderingen kan maken of lekker een keertje uit je dak kan gaan
Oud 20-06-2002, 13:24
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
judith2211 schreef:

maar HOE dan?
ik vroeg niet WIE het bepaalt, maar HOE je dat wilt bepalen als je je niet laat leiden door emoties..
Ja simpel, als iemand je beledigt, dan denk je bijvoorbeeld van: Ja schijt eraan, laat die sukkel maar... Simpel!
Oud 20-06-2002, 14:12
Yule
Yule is offline
Take it easy with the lady ppl....kennis is m8, vragen stellen is je honger voor kennis stillen, wat betekend dat je meer kennis krijgt en dus meer m8....hoe meer vragen hoe beter je word, kraak d`r dan nie zo af bij iedere vraag...
Oud 22-06-2002, 17:57
Outrageous
Outrageous is offline
Citaat:
als er iets aan de hand is, net doen alsof alles normaal is, nooit onder de indruk zijn met je gedachten. [/B]
Dat is echt heel slecht, op die manier verwerk je het namelijk niet, er is een verschil tussen jezelf onderdrukken en disipline hebben...
Oud 22-06-2002, 20:08
Moonnature
Moonnature is offline
Je moet niet iemand altijd iets voorhouden wat niet waar is *je hoeft ook niet alles te zeggen*
Maar ik snap toch de helft hiersoow niet dusz zeg er ook maar nix meer over

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten