![]() |
|
NS bekijkt alternatieven stations
door Maurits Sep MIDDELBURG - De acties voor het openhouden van de stations Arnemuiden, Kapelle en Krabbendijke zijn niet voor niets geweest. De NS gaat de door Zeeland aangedragen alternatieven onderzoeken op hun haalbaarheid. „Niet ontevreden“, luidde daarom het commentaar van gedeputeerde M. le Roy na het overleg met de NS. De NS stelt zich open voor de standpunten en argumenten van de provincie en de gemeenten, verklaarde Le Roy, die vrijdag optrad als woordvoerder namens de deelnemers aan het overleg. „Men is niet doof voor het argument van de leefbaarheid. Dat geldt ook voor de handtekeningen die zijn ingezameld. Dat zijn dus zeker geen zinloze acties geweest. Wij hebben de NS ervan weten te overtuigen dat er ook op een andere manier gedacht kan worden over de stations.“ Berekeningen Dat heeft ertoe geleid dat de NS heeft beloofd enkele alternatieven voor sluiting van de stations te zullen onderzoeken. Volgende week laat het spoorbedrijf weten hoeveel tijd het nodig heeft om die berekeningen uit te voeren. In juni, maar zeker voor de zomervakantie, zal in elk geval weer een gesprek plaatsvinden tussen de NS en de Zeeuwse overheden. Kaarten Welke alternatieven de provincie en de gemeenten Middelburg, Kapelle en Reimerswaal hebben aangedragen, wilde Le Roy niet zeggen, „Ik houd onze kaarten liever even voor de borst. Het komt er natuurlijk wel op neer dat onze inspanningen erop zijn gericht de stations open te houden.“ De eigen provinciale en gemeentelijke tellingen van reizigers op de stations hebben de NS er niet van kunnen overtuigen dat moet woprden afgezien van de voorgenomen sluiting. Le Roy: „Dat heeft onvoldoende opgeleverd. We moeten elkaar dus zien te vinden op de alternatieven.“ Het risico blijft bestaan dat de stations toch dichtgaan. In dat geval moet voor de reizigers een busverbinding worden gemaakt naar het dichtstbijzijnde treinstation. De NS zal ook bekijken of in dat geval een hogere bijdrage kan worden verleend. Net als Le Roy sprak wethouder J. Herselman van Kapelle achteraf van ’een goed gesprek’. Maar ’opgelucht’ was hij nog niet. „Dat vind ik te voorbarig. We hebben alle argumenten kunnen doornemen en ik heb absoluut de indruk dat de NS de intentie heeft goed te onderzoeken wat mogelijk is en mee te denken in onze alternatieven.“ Le Roy bevestigde dat. „Er is sprake van een positieve houding ten aanzien van de Zeeuwse plannen.“ Bron: www.pzc.nl Alles wat er gedaan wordt om die stations open te houden is goed natuurlijk, want ze hebben wel een belangrijke functie. Wat denken jullie hiervan??
|
![]() |
||
Citaat:
Met subsidie van de gemeenten en zeker ook de provincie Zeeland (die hier gelukkig ook het nut van inzien) moet het te doen zijn die stations open te houden.
||
Citaat:
niet rendabel ? zorgen voor een rendabele oplossing en/of je klantenbestand vergroten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Helaas is dat in Zeeland niet goed mogelijk, tenzij de regering bijspringt, en daar hebben ze niet veel oren naar. Als een busmaatschappij het vervoer over zou nemen, dan zijn er veel meer mogelijkheden tot subsidie. Misschien dat NS reizigers zijn concessie voor zeeland wel verkoopt aan een busmaatschappij, die er vervolgens net als in de achterhoek en twente een halfuurlijkse boemeltrein laat rijden.... |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om er tezamen met een ander vervoersbedrijf treinen te laten rijden, dan kan er een stoptrein rijden van bedrijf X en intercity's van de NS. Als bedrijf X dan ook het busvervoer in de streek verzorgt, heb je nog de kans dat de bus en de trein op elkaar aansluiten. ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Offtopic: edit: Bovenstaande was geschreven door deadlock die even bij vrienden op bezoek is ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Dat is wat anders als een hele lijn van het hrn door een ander bedrijf als NS laten berijden. Citaat:
Dat moet een gecheiden aanbesteding worden dan.
Laatst gewijzigd op 15-05-2006 om 04:29. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kan beter doen op de Limburgse manier, daar besteden ze de Maaslijn aan tezamen met het regionale busvervoer, dat zorgt voor goede overstapverbindingen en dergelijke. Offtopic: Ik dacht wel zoiets.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Punt is, dat een gedeelde concessie prima mogelijk moet zijn. Wettelijk zijn er (voor zover ik weet) geen obstakels. Dionysus zou daar misschien wel eens meer van kunnen weten, of mijn pa, ik zal hem wel een mailtje sturen. Daarnaast lijkt het me al helemaal geen probleem om, niet een gedeelde aanbesteding te doen, maar één enkele aanbesteding. Hoe het bedrijf wat de aanbesteding wint de aanbesteding uitvoert, moeten ze zelf weten, zolang ze maar aan de voorwaarden voldoen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
En mijn pa zou mijn pa niet zijn als hij niet al antwoord had gegeven;
Onderstaande gaat over een concessie aan meerdere bedrijven tegelijkertijd; ----- nee dat mag niet mag alleen als ns bv uitbesteedt mits zij het vervoer in handen hebben Anders wordt het als de provincie dat bepaalt zoek op de provinciale aanbesteding van de maaslijn daar vind je zowel de richtlijnen als de aanbesteding ------ NS mag (indien niet begrensd door de aanbesteding) wél aan meerdere bedrijven tegelijkertijd uitbesteden, maar blijven verantwoordelijk. edit; zie ook; http://www.verkeerskunde.nl/moxie/ar...ant-en-k.shtml |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|