Oud 22-03-2006, 17:14
NoNonsense
NoNonsense is offline
Hoii allemaal (=

Wij moeten voor maatschappijleer een practische opdracht maken over de herdenkingen van Auschwitz.
We hebben onder andere de deelvraag:
Hoe zal de toekomst eruit gaan zien, wat betreft de herdenkingen van Auschwitz?
Wij zouden graag jullie mening hierover willen horen, zodat we dit in ons werkstuk kunnen verwerken. Alvast bedankt!

Groetjes^^,
Annemiek & Iris
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2006, 22:00
Verwijderd
Ik denk het we de Holocaust nog wel blijven herdenken, maar dat het steeds verder van ons af gaat staan. Nu hebben we nog grootouders die de oorlog hebben meegemaakt, maar hoe zal dat over 100 jaar zijn? Nu herdenken we de 1e wereldoorlog ook niet meer. Op den duur zal het waarschijnlijk verdwijnen, en worden we er alleen door de geschiedenisboeken nog aan herinnerd.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 09:32
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-03-2006 @ 23:00 :
Ik denk het we de Holocaust nog wel blijven herdenken, maar dat het steeds verder van ons af gaat staan. Nu hebben we nog grootouders die de oorlog hebben meegemaakt, maar hoe zal dat over 100 jaar zijn? Nu herdenken we de 1e wereldoorlog ook niet meer. Op den duur zal het waarschijnlijk verdwijnen, en worden we er alleen door de geschiedenisboeken nog aan herinnerd.
De eerste wereldoorlog heeft zich ook niet in Nederland afgespeeld. In landen als Engeland en Frankrijk word er nog vrij uitgebreid bij stil gestaan.

maar ontopic: Ik denk dat Auswitsch zo'n symbool is geworden voor de holocaust en genocide/ etnische zuiveringen in het algemeen dat die herdenkingen nog heel erg lang door zullen gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 13:04
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Tweede Wereldoorlog overlevenden, die generatie sterft uit

* copyright Brainpower- Even Stil *

Ik denk dat het heel lang zal blijven bestaan, omdat het het meest zwarte hoofdstuk is in de Wereldgeschiedenis
Oud 05-04-2006, 09:14
Gatara
Gatara is offline
Er zijn wel meer zwarte hoofdstukken in de geschiedenis en wie weet zijn er sommige al vergeten die de ernst zowat evenaren.

Het ligt er maar aan wat voor een belang men er in stopt of blijft stoppen. Na de generatie overlevenden en de kinderen van deze overlevenden is het wat betreft directe betrokkenheid weinig over. Als men het dan niet meer als belangrijk genoeg beschouwd om het te herdenken, dan zal het vervagen.

Het ligt aan de maatschappij en aan de leiders in Europa of de herdenkingen doorgaan.

Als er een Europese Ahmadinedjad opstaat is het bye bye herdenking in ieder geval.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten