Oud 28-11-2005, 14:26
Verwijderd
Daar komt ie weer, al tijd terug dat ik dat onderwerp heb gezien.
Wanneer ging jij voor het eerste zonder je ouders op vakantie? En wanneer was je eerste keer dat je ook zonder bijvoorbeeld de begeleiding van school ging?

De allereerste keer was ik 11, ging toen met de kerk () naar een bedevaardsoort in Duitsland.
Eerste keer zonder ouders moet nog komen, aankomende februari ga ik een weekend met vriendinnen naar Londen.
Advertentie
Oud 28-11-2005, 15:20
Floris_22
Floris_22 is offline
Zal ik dan ook maar?
Eerste keer zonder ouders was toen ik 19 was, met m'n vriendin naar Lanzarote. En ik moet zeggen dat het een stuk relaxter was dan met ouders. Doen wat je zelf wil, wanneer je zelf wil en waar je zelf wil.
Oud 28-11-2005, 15:33
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Zonder iets van begeleiding weet ik alleen maar hoor. Ik was 14 geloof ik, en ik ging met 15 man naar een gehucht in drenthe . Was wel erg gezellig.
Oud 28-11-2005, 15:47
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Schoolreisjes e.d. niet meegeteld?

Ik ben op mijn 15e twee weken naar Ierland geweest, bij een Iers gezien die een soort van kennissen van ons waren.

En vorige zomervakantie (was ik 17) met een vriendin naar Milaan, een paar daagjes.

In de kerstvakantie ga ik een vriend opzoeken in Londen, alleen.
Oud 28-11-2005, 16:34
Ieke
Ieke is offline
Wel een keer met school en met andere groepen op kamo. Ook wel eens bij een oom gelogeerd, maar ja, dat telt niet echt vind ik.
Dus nog niet. Komt ook omdat mijn ouders veel te leuke dingen doen en ik dan graag mee wil. Daarbij heb ik ook niet al teveel vakantie, dus houd het op een moment.
Oud 28-11-2005, 16:52
Guissie
Guissie is offline
Afgelopen zomer met vrienden naar Terschelling geweest.

Echt superrelaxt, lekker weer, doen wat je zelf wilt, eten wat je wilt..
Oud 28-11-2005, 17:59
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Toen ik 19 was, toen ging ik met twee vrienden naar Texel.
Oud 28-11-2005, 18:01
Verwijderd
Toen ik 16 was, ben ik in de meivakantie een weekje met 4 vriendinnen naar het appartement van de vader van een vriendin in Londen geweest. En in de zomervakantie een week naar Texel met mn nicht(je)
Oud 28-11-2005, 18:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen ik 17 was ging ik 8 dagen met een vriendin naar Polen, met de bus, naar haar gastgezin-van-een-uitwisseling.
Oud 28-11-2005, 20:17
Verwijderd
Logeren bij mijn opa en oma deed ik al heel vroeg, maar dat zal ik niet meetellen. In groep 6 (toen was ik 9 oid) ging ik met school een week op werkweek. Toen ik 15 (oid) was ging ik een week naar een vriendin in Engeland en toen ik 16 was ging ik met drie vriendinnen vier dagen naar Parijs/Euro Disney.

Laatst gewijzigd op 29-11-2005 om 15:31.
Oud 28-11-2005, 21:01
jet
jet is offline
afgelopen zomer met 3 vrienden naar terschelling
en met school was in groep 8 denk ik
Oud 28-11-2005, 21:13
ook hallo
ook hallo is offline
Afgelopen zomer met wat vrienden in een huisje van een kennis gaan zitten. Was in Andijk (=een boerengehucht in Noord-Holland)

De gemiddelde leeftijd in dat park was 60, die mensen waren dus niet zo blij dat wij daar iedere avond bezopen lawaai aan het maken waren, maar d'r was in de buurt gewoon niks te doen in de buurt
Oud 29-11-2005, 09:14
Verwijderd
In 2002 ging ik met mijn toenmalige vriend naar Londen, voor 3 dagen, tussen Kerst en Oud en Nieuw. Heb dat niet echt als een vakantie zonder ouders gezien, 3 dagen was ik wel vaker zonder mijn ouders..
Vorig jaar in mei ben ik voor het eerst een week naar Kreta geweest met een vriendin. En in oktober weer. En afgelopen oktober 2 weken. Moet zeggen dat die 2 weken voor het eerst echt voelden als 'zonder ouders'

Maar eigenlijk zijn het dus die 3 dagen Londen, echt alleen zonder ouders
Oud 29-11-2005, 12:38
snoopy
snoopy is offline
naja... als we schoolreisjes enzo niet meetellen... Ik ben een keer met een vriendin mee op vakantie geweest toen ik 13 was, maar de eerste keer wat redelijk 'zelfstandig' was, was met een vriendin met vinea mee naar Griekenland. Toen was ik 16. De eerste keer helemaal zonder begeleiding was het jaar daarna, naar Portugal.
Oud 29-11-2005, 13:15
Femic
Femic is offline
Was ik 13 of 14 ofzo, naar Schoorl De opa&oma van een vriendinnetje wonen daar en we mochten in de vouwwagen in de achtertuin, 4 dagen ofzo, soms gingen we dan ook zelf koken
In de zomervakantie toen ik 16 was ging ik met een vriendinnetje mee met haar ouders en zusjes, weekje zuid Frankrijk.
In de zomervakantie toen ik 17 was ging ik 2 weken met een vriendin naar een vriend van ons in Spanje (geëmigreerd), we sliepen toen bij hem thuis en aten ook bij hem enzo, dus eigenlijk ook nog niet echt zelfstandig, want zijn ouders waren er dus ook.

Eerste keer écht zelfstandig was afgelopen zomer (toen ik 18 was), 2 maanden naar Australië.
Oud 29-11-2005, 15:02
Experiment
Experiment is offline
De eerste keer écht alleen was afgelopen zomer, met drie vriendinnen naar parijs.

Verder wel op kampen geweest, met balletjuf naar Polen, op uitwisseling, en met de familie van mijn vriend mee
Oud 29-11-2005, 16:12
Miracle
Miracle is offline
Hoe oud ik was, toen ik voor het eerst zonder ouders naar het buitenland ging, weet ik niet meer. Het zal zo ongeveer geweest zijn toen ik vier was (of jonger).
De eerste keer dat ik met school een paar dagen wegging, toen was ik 10 (naar Noord-Holland ). De eerste keer dat ik met school naar het buiteland ging voor een paar dagen, was op m'n 15e (Parijs ).
Ik ben nog nooit op vakantie geweest met leeftijdgenoten en zonder toezicht, maar wel een keer alleen een weekje naar Duitsland en gelogeerd bij familie.
Voor de rest ben ik met m'n ouders en een vriendin op vakantie geweest en een keer met de ouders van een vriendin.
Oud 30-11-2005, 20:31
.Pure
.Pure is offline
Echt écht alleen zonder andere volwassenen was op mn 16e, 2x 3 nachten met vriendinnen hier ergens in de buurt op een camping. Ja, wel in de buurt dus, maar toch alleen.

Toen op mn 17e naar een camping ergens in Nederland en afgelopen jaar (18 dus) in juni 4 dagen Parijs met 2 vriendinnen en in juli met 5 vriendinnen een weekje naar Spanje.

Verder dus wel de schoolkampen, werkweken, logeerpartijtjes, met vriendin+ouders op vakantie etc.
Oud 30-11-2005, 20:39
Rodion
Rodion is offline
17, met vrienden naar Kroatie. Eis was wel dat één van onze ouders zo dicht bij zaten dat die in een paar uur met de auto bij ons konden zijn.

Het was 3,5 week geloof ik, en een groot succes.
Oud 30-11-2005, 21:48
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Mja met begeleiding iets toen ik 9 was ofzo met scouting. Al voelde het al wel heel stoer een week op kamp te gaan.

Echt alleen... mja eigelijk nog niet echt nu ik er over nadenk. Dat komt deze zomer
Oud 01-12-2005, 13:28
luchtballon
luchtballon is offline
Eerste keer zonder ouders was toen ik met mijn beste vriendin mee op vakantie ging, met haar ouders. Toen was ik 13 geloof ik.

Toen ik 14 was met school naar Londen. Dat was wel met school, maar we mochten gewoon zelf overal heen, dus er was geen begeleiding. Het was maar 1 dag in principe.

En toen ik 15 was ging ik een week op vakantie met vrienden.
Oud 01-12-2005, 16:21
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben met de basisschool naar Polen geweest, er is sprake van een uitwisselingsproject tussen mijn dorp destijds en een kleine stad in Polen. Was erg leuk.

Helemaal zonder begeleiders was 3,5 jaar geleden toen ik 16 was. We zijn toen met vrienden naar Renesse gegaan voor een weekje maar.
Oud 01-12-2005, 16:39
Dexter_M
Dexter_M is offline
Toen ik 15 was voor het eerst 2 weken naar ibiza geweest met vriendinnen.
Oud 01-12-2005, 19:17
Georia
Georia is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 01-12-2005 @ 17:39 :
Toen ik 15 was voor het eerst 2 weken naar ibiza geweest met vriendinnen.
Je pakte het gelijk goed aan...
Oud 05-12-2005, 08:29
Quay
Quay is offline
op mijn 15e!
Advertentie
Oud 06-12-2005, 17:18
Verwijderd
Dat was dan op mn 17e, naar Turkije. Met drie vrienden 12 dagen in Gümbet.
Oud 07-12-2005, 22:03
Fieneke
Fieneke is offline
afgelopen zomer, met een vriendin n week naar londen geweest, we waren beide 16
Oud 08-12-2005, 23:44
dubbb
dubbb is offline
Schoolkampen e.d. vind ik niet meetellen.
Dus dan wordt 't een weekje kamperen bij Schoorl met m'n ongeveer even oude zus. Ik was toen 13.
De eerste keer zonder familie én naar het buitenland was op m'n 14e (Slovenië). Sindsdien eigenlijk ook nooit meer met m'n ouders weggeweest (op familieweekendjes e.d. na).
De leukste vakantie zonder ouders heb ik dit jaar gehad. Op IJsland.
Oud 13-12-2005, 10:46
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Op m'n 16e met EF 3 weken naar Engeland.
Vorig jaar met m'n tante naar Egypte, met een begeleide groepsreis, dat wel.

Verder ben ik nog elke zomer met m'n ouders meegeweest en dat bevalt goed.
Oud 13-12-2005, 12:07
Verwijderd
Eerste keer was toen ik 15 was, met Vinea mee. Naar Argelès sur Mèr (ofzo ). Was echt leuk!
En dan hebben we nog twee jaar op kamp naar ergens in Nederland en vorig jaar naar Turkije geweest en dan mis ik een jaar, maar dat weet ik niet meer .
Oud 14-12-2005, 22:35
Verwijderd
Dat was dit jaar, zomervakantie (was toen 16). Met een groep van 10 mensen naar Hongarije
We waren er 10 dagen en zijn naar Sziget geweest (daarvoor gingen we dus eigenlijk ook )
Oud 15-12-2005, 10:28
hasseltboy
hasseltboy is offline
Dit jaar naar Turkije. Was wel aardig.
Oud 15-12-2005, 17:30
remy476
remy476 is offline
02-06-2006
Oud 15-12-2005, 19:32
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Moet nog komen.
Oud 16-12-2005, 20:25
Roslyn
Roslyn is offline
Zomer 2006 wordt mijn eerste keer zonder ouders. Ik ga een maand backpacken door Europa met een vriendin.
Oud 18-12-2005, 16:07
dwight88
dwight88 is offline
zomer 2004, met 4 vrienden naar Turkije. Beviel me prima .

afgelopen zomer met dezelfde groep weer op vakantie gegaan, beviel weer prima. Komende zomer nog wel eenmaal met het hele gezin op vakantie, "voor het laatst met z'n allen op vakantie".
Oud 07-01-2006, 10:05
supernova
supernova is offline
scoutingkamp, toen ik ongeveer.. een jaar of 6 was denk ik? maarja da was dus wel met begeleiding enzo erbij, helemaal zonder ouders en verantwoordelijken ben ik nog niet op vakantie geweest. altijd kampen of met iemand mee wiens ouders wel mee waren.

oh, wel een keertje 3 dagen logeren bij de broer van het meisje waar ik mee was, daar reisden we zelf heen en daar moesten we ook de hele dag op ons zelf letten. maar ja, niet heel ruig; ik was 15 en het was Amsterdam.
Oud 07-01-2006, 12:17
Verwijderd
Als al die kampjes van vinea ook tellen als op vakantie zonder je ouders, dan ben ik op mijn 9e een keer op zeilkamp geweest in friesland, op mijn 10e een keer op survaivalkamp in brabant en op mijn 12e op franstaalkamp in zuid-frankrijk.
(schoolkampen van de basisschool etc niet meegerekend)

Ik ben ook een keer met mijn vriend een week lang naar londen geweest, waar we het huis van vrienden voor ons alleen hadden.
En met school naar Istanbul
Oud 07-01-2006, 13:50
mcflem
mcflem is offline
Met school ben ik 2 keer in Engeland geweest en dat was eigenlijk niet echt met veel begeleiding. De eerste keer zaten we in gastgezinnen en deden we gewoon zo'n beetje wat we zelf wouden naast de dingen die we overdag met iedereen deden.
En de tweede keer zaten we in een soort jeugdherberg, maar dan elke nacht zo'n beetje een andere. En werden we met busjes wel ergens naartoe gebracht maar mochten we daar doen wat we zelf wouden.

Helemaal alleen, zonder ouders of schoolbegeleiding (of andere begeleiding) heb ik nog nooit gehad. Misschien in de zomer, we zijn een beetje plannen aan het maken met een paar vriendinnen.
Oud 07-01-2006, 21:41
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ierland, vorig jaar zomer, 2 maanden werken

Daarvoor: werkweek/schoolreisje ed
Oud 08-01-2006, 15:32
*Rupsje*
Toen ik 14/15 was ging ik wel eens met een groep vrienden een weekend kamperen, mar dat was een half uur van mijn ouders vandaan, telt dat?
Toen ik 16 was met vinea naar hongarije, dat is wel zonder ouders maar wel met enige begeleiding.. en toen ik 17 was echt alleen (met vriendninnen): naar zeeland!
Oud 09-01-2006, 13:04
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Op mn 18e met 2 vrienden naar Lloret de Mar.
Oud 09-01-2006, 15:09
Verwijderd
Ik ging sowieso al met ooms en tantes mee op vakantie, dus de eerste keer zonder ouders was ik 5 .. of 7.. of iets in die richting
Oud 09-01-2006, 17:37
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
per piacere schreef op 09-01-2006 @ 16:09 :
Ik ging sowieso al met ooms en tantes mee op vakantie, dus de eerste keer zonder ouders was ik 5 .. of 7.. of iets in die richting
Oh als dat ook mee telt, dan was ik iets van 12 toen ik voor het eerst zonder ouders op vakantie ging. Was altijd ontzettend gezellig. Het zal alleen nooit meer kunnen, mn oom is alweer 2 jaar dood...
Oud 10-01-2006, 19:02
__
__ is offline
ik was net 16 en ik ging met 7 vriendinnen naar een camping in blankenberge. er kwamen nog een paar vrienden langs, we gingen elke avond uit, maakten elke avond (min één) ons eigen eten klaar en werden gebracht en gehaald door onze ouders. goed voor mekaar, dacht ik zo.
Oud 17-01-2006, 10:08
Heikje
Heikje is offline
ik was volgens mij 9 ofzo toen ik voor het eerst zonder mn ouders ging, op kamp, en k ben het sinds toen ieder jaar blijven doen!! de laatste tijd zelfs 3 a 4 keer per jaar (1 keer = 1 week)
Oud 17-01-2006, 15:06
wilhelmus
wilhelmus is offline
vorig jaar, op mijn 15e ging ik voor het eerst op vakantie zonder ouders, naar brazillie
was met een paar mensen van sport club
Oud 17-01-2006, 17:08
Verwijderd
Afgelopen zomer, toen ik zestien/zeventien was, naar China. Maar dat was met drie andere zeventienjarigen en drie volwassenen ter begeleiding.
Oud 19-01-2006, 14:27
Verwijderd
toen ik 15 was, met drie vriendinnen naar Belgie,
gebracht en gehaald door ouders en verder 10 dagen in de hemel.
Oud 19-01-2006, 17:53
freakinaround
freakinaround is offline
Ehm, afgelopen zomer ben ik met 7 vriendinnen naar Salou geweest. Dus zonder ouders. Ik was toen 17. Ik vond het chill.. Zelf alles plannen en niet afhankelijk van ouders

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten