Oud 08-12-2005, 20:40
Verwijderd
Iedereen is tegenwoordig in Nederland vaak pro palestijns...
Ik juist niet , ik ben pro Israelisch(Joods)
Mensen zoals Greta Duisenberg moeten eens naar de waarheid kijken, en beseffen dat ze niet alleen de jodenhaat stimuleren maar ook nog eens pro terroristisch zijn terwijl heel Nederland daar toch weer tegen is, vorm een eigen mening en omdat we geen moslims mogen haten gaan we de Joden maar haten..
Als iemand hier nog iets aan toetevoegen heeft?
Advertentie
Oud 08-12-2005, 20:45
Rohit
Rohit is offline
Ik ben van mening, net zoals de rest van Nederland, dat alle joden toch wel evil zijn. Greta Duisenberg is onze leider, en die mogen we niet tegenspreken!
Oud 08-12-2005, 20:45
Verwijderd
This is gonna be good.
Oud 08-12-2005, 20:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-12-2005 @ 21:45 :
Ik ben van mening, net zoals de rest van Nederland, dat alle joden toch wel evil zijn. Greta Duisenberg is onze leider, en die mogen we niet tegenspreken!
Oud 08-12-2005, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Slarotimov schreef op 08-12-2005 @ 21:40 :
Ik juist niet , ik ben pro Israelisch(Joods)
Mensen zoals Greta Duisenberg moeten eens naar de waarheid kijken, en beseffen dat ze niet alleen de jodenhaat stimuleren maar ook nog eens pro terroristisch zijn terwijl heel Nederland daar toch weer tegen is, vorm een eigen mening en omdat we geen moslims mogen haten gaan we de Joden maar haten..
Als iemand hier nog iets aan toetevoegen heeft?
Jij kijkt teveel tv.

De zionistishe dreiging is overal.
Oud 08-12-2005, 21:29
Verwijderd
Dit bedoel ik , bekijk het eens van de andere kant, de Joden gaan met het Westen mee, zijn modern maar dat wordt niet gezien, nee nu is het een zionistische dreiging, ik denk juist door de plaestijnse tereur een terreur bedrijging die er al was en door de haat tegen de Joden nog erger wordt
Oud 08-12-2005, 21:41
Verwijderd
Weten jullie nog, vroeger, toen er nog een Israel-Palestina subforum was
Oud 08-12-2005, 21:43
Verwijderd
Weet je nog toen Fleet Admiral hier kwam, en altijd samen met die joodse meid van hem ging flamen tegen Gatara die toen nog heel erg pro-Palestina was, en die toen later ineens heel erg pro-Israel werd

En weet je nog van die keer dat er een maand niet over Israel/Palestina gepraat mocht worden en dat iedereen die dat negeerde ben ban kreeg

En die keer dat Mujahideen Gatara een dom joods hoertje noemde

Ah, those were the days.
Oud 08-12-2005, 21:47
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 08-12-2005 @ 22:43 :
Ah, those were the days.
Ik heb genoten

Dat was in de tijd dat ik hier nog echt actief was, maar op het I/P forum reageerde ik eigenlijk nooit. Dat was trouwens ook in de tijd van de zeer korte Nijmegen meeting
Oud 08-12-2005, 21:55
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Weet je nog toen Fleet Admiral hier kwam, en altijd samen met die joodse meid van hem ging flamen tegen Gatara die toen nog heel erg pro-Palestina was, en die toen later ineens heel erg pro-Israel werd
.
Ja, ik vond Gatara opzich heel neutraal overkomen vroeger. En nu houdt ze meer van Israel dan dat ze van de mensenrechten houdt.
Oud 08-12-2005, 21:56
Verwijderd
Hopelijk kunnen we al dat gezeik over internationaal recht en volkenrecht uit deze discussie houden, ik word zo moe van al die studenten Politicologie en Internationaal Recht
Oud 08-12-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Slarotimov schreef op 08-12-2005 @ 22:29 :
Dit bedoel ik , bekijk het eens van de andere kant, de Joden gaan met het Westen mee, zijn modern maar dat wordt niet gezien, nee nu is het een zionistische dreiging, ik denk juist door de plaestijnse tereur een terreur bedrijging die er al was en door de haat tegen de Joden nog erger wordt
Slik eerst eens een paar pillen sarcasme.
Oud 08-12-2005, 21:59
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Slarotimov schreef op 08-12-2005 @ 22:29 :
De joden hadden jezus vermoord!!!11
Oud 08-12-2005, 22:03
Gimme more beer
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-12-2005 @ 22:59 :
De joden hadden jezus vermoord!!!11
En ze neukten kleine jochies!
Oud 08-12-2005, 22:03
Verwijderd
En die neuzen dan? Die neuzen.... Aaaargh.
Oud 08-12-2005, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-12-2005 @ 22:47 :
Ik heb genoten

Dat was in de tijd dat ik hier nog echt actief was, maar op het I/P forum reageerde ik eigenlijk nooit. Dat was trouwens ook in de tijd van de zeer korte Nijmegen meeting
Was dat die keer toen we Grieks gingen eten en allemaal de grootste schotel namen die er was?
Oud 08-12-2005, 22:14
Rohit
Rohit is offline
Gargamel was ook joods, en wilde altijd de smurfen opeten
Oud 09-12-2005, 00:05
Supreme Dutch
Nader info

Probeer je af te sluiten van domme commentaren als "Joden moeten dood" en "Omdat het nou eenmaal zo is". Er zitten daar best een paar intelligente figuren die de Palestijnse zaak van een andere kant bekijken zonder terug te vallen in rascistische en nazistische denkpatronen.. Geef die mensen gewoon een keer een kans, door ze luisteren naar wat ze te zeggen hebben en misschien dat je ze dan iets meer gaat waarderen/minder verachten..
Oud 09-12-2005, 00:08
Verwijderd
Uh, wat moeten we met een link naar stormfront?
Oud 09-12-2005, 00:13
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 08-12-2005 @ 23:14 :
Was dat die keer toen we Grieks gingen eten en allemaal de grootste schotel namen die er was?
Alleen maar mannen ja

Mr. Jacks, dat we een ereplaatsje kregen omdat ik de barman kende
Oud 09-12-2005, 00:20
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-12-2005 @ 21:45 :
Oud 09-12-2005, 00:31
FaZ
FaZ is offline
Citaat:

Als je een discussie wil aanwakkeren is het vaak handig om dit op basis te doen van een uitgevoerde enquête of wetenschappelijk onderzoek. Op deze manier wek je namelijk de indruk dat je geen kennis van zaken hebt. En dat is erg jammer.
Citaat:
Wat is de waarheid, en welke jodenhaat? Zoveel generalisaties in één post heb ik nog nooit gezien.

Als je een punt wil maken is het ook handig om dus een verwijzing te maken naar een naslagwerk en de relevantie van je stelling te benadrukken.

Ik ben zelf overigens van mening dat het niet mogelijk is om in deze zaak een kant te kiezen. Als je deze problematiek nadere bestudeerd dan is dit voor mij de conclusie. Degene die verweten kan worden voor alle problemen zijn de westerse mogendheden die de staat Israël hebben gesticht , en op de lange termijn lagen de problemen dan ook nogal voor de hand. Palestijnen hebben een stuk land moeten inleveren, vandaar de ontevredenheid. Bovendien hebben ze altijd op veel minder financiële steun kunnen rekenen en is de levensstandaard bedroevend lager als bij de joodse inwoners. Dus een lage levensstandaard wakkert ontevredenheid aan. Consequentie; mensen gaan zich verzetten. De joodse samenleving daarentegen, heeft het zwaar gehad in de vele oorlogen en in de 2e wereldoorlog. En de maatschappij is hierdoor ook verhard in de gedachtengang met betrekking tot de buren.

Kortom, ik raad je aan om de volgende keer wat genuanceerder een topic te openen, helaas vrees ik dat je hier voor niet de intellectuele capaciteiten bezit.
Oud 09-12-2005, 02:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ahmadinejad: joodse staat maar op Duits gebied

TEHERAN (ANP) - De Iraanse president Ahmadinejad heeft donderdag gezegd dat er maar een joodse staat moet komen op het grondgebied van Duitsland en Oostenrijk als deze landen zich verantwoordelijk voelen voor de genocide op de joodse bevolking tijdens de Tweede Wereldoorlog.

,,Als jullie vinden dat de joden zijn onderdrukt, waarom moeten de Palestijnse moslims daar een prijs voor betalen?'', aldus Ahmadinejad. ,,Als jullie ze hebben onderdrukt, geef het zionistische regime dan een stuk Europese grond. Wij zouden dat steunen.''

Volgens de Iraanse president is het probleem helemaal geregeld als ,,Duitsland en Oostenrijk een paar van hun provincies afstaan''. Ahmadinejad deed zijn uitlatingen in een interview met de Iraanse televisiezender Al-Alam. Het Franse persbureau AFP heeft inzage gekregen in de tekst van het vraaggesprek.

Tumor

Ahmadinejad veroorzaakte in oktober al een grote internationale rel met uitlatingen over Israël. Toen zei hij dat Israël ,,van de kaart moet worden geveegd''. De Iraanse president noemde Israël nu ook een 'tumor' in het Midden-Oosten en trok de holocaust in twijfel. Hij verklaarde dat de Europeanen ,,zo geloven in de genocide, dat elke onderzoeker die met historische bewijzen komt dat dit niet zo was, wordt vervolgd''.

De Oostenrijkse bondskanselier Schussel noemde de uitspraken ,,een schandalige stommiteit''. Herhuisvesting van de joden is volgens Schussel ,,geen oplossing'' voor het conflict in het Midden-Oosten. Het commentaar onderstreept volgens de woordvoerder van het Witte Huis ,,alleen maar verder onze zorgen over het regime in Iran''. De Verenigde Staten beschuldigen Teheran ervan een atoombom te willen bouwen.
bron
Oud 09-12-2005, 09:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Een islamitische leider die niet in de holocaust gelooft, wat hip.
Oud 09-12-2005, 09:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

En die keer dat Mujahideen Gatara een dom joods hoertje noemde
Dat was Mirage2000. Volgens Muja was Gatara een "ubersexjodin". En ik was een "strondjood" (sic).
Oud 09-12-2005, 09:48
Verwijderd
Dan toch maar het enige stukje (tegeltjes)wijsheid in dit topic:

Waar twee vechten, hebben twee schuld.
Oud 09-12-2005, 09:56
lawallan
lawallan is offline
Joden! gevaarlijke mensen, met hun hoedjes en hun rare bakkebaarden.

Ik geloof niet dat er in die halve oorlog die daar gevoerd word echt een ''goede'' en een ''slechte'' kant is. De enige manier om dit conflict te eindigen is een atoombom erop gooien, maar dat is ook weer zo onmenselijk.
Oud 09-12-2005, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 03:04 :
Ahmadinejad: joodse staat maar op Duits gebied
_0_

Ik ben verkocht.
Oud 09-12-2005, 10:53
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
FaZ schreef op 09-12-2005 @ 01:31 :
Palestijnen hebben een stuk land moeten inleveren, vandaar de ontevredenheid.
Palestijnen hebben nooit een land bezeten. Palestina was bezet door de Ottomanen, toen door de Engelsen, en toen zij weg waren, en nadat een alliantie van 6 arabische landen verslagen was, die de Joden in de zee wouden drijven, was er de staat Israël, behoorde de Gazastrook tot Egypte en de Westbank tot Jordanië.
En later werden in de zesdaagse oorlog de Gazastrook, de Sinaiwoestijn, de Westbank en de Golan-hoogvlakte bezet.
Oost-Jeruzalem en de Golan-hoogvlakte werden geannexeerd en de daarwonende palestijnen ontvingen joods staatsburgerschap.
Oud 09-12-2005, 11:22
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 09-12-2005 @ 11:53 :
Palestijnen hebben nooit een land bezeten. Palestina was bezet door de Ottomanen, toen door de Engelsen, en daarna de joden
Heb je geen greintje medelijden?
Oud 09-12-2005, 11:34
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 09-12-2005 @ 12:22 :
Heb je geen greintje medelijden?
Ik heb medelijden met beide volken.
Oud 09-12-2005, 12:00
Gimme more beer
Citaat:
S. schreef op 09-12-2005 @ 11:13 :
_0_

Ik ben verkocht.

Het is wel sterk, dat moet ik toegeven

Zeker als je eerst de holocaust in twijfel trekt. "Ja, het is niet waar ofzo, die hele holocaust, maar als jullie zo graag willen dat je al die joden hebt vermoord, maak dan maar een joodse staat, zijn we van dat probleem ook weer af".
Oud 09-12-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 03:04 :
(...) Hij (Ahmadinejad, NM) verklaarde dat de Europeanen ,,zo geloven in de genocide, dat elke onderzoeker die met historische bewijzen komt dat dit niet zo was, wordt vervolgd''.
En daar heeft hij helemaal gelijk in. Ook al bouw je je onderzoek op nog zulke deugdelijke methodologie en ook al leg je honderdduizend keer verantwoording af, als het gaat om de holocaust mag je als wetenschapper gewoon niet tot een andere conclusie komen dan 'het was heel heel erg en mag nooit meer gebeuren'.

Dat is nogal strijdig met het idee van wetenschap. Dat is geen wetenschap, dat is gewoon naar een antwoord toewerken. Als je ziet hoe kansloos Duitsland en Oostenrijk omgaan met holocaustontkenners, gewoon te triest voor woorden. Dat is gewoon bij wet de geschiedenis vastleggen, en degene die het waagt te betwijfelen wordt gestraft.
Oud 09-12-2005, 12:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 08-12-2005 @ 22:55 :
Ja, ik vond Gatara opzich heel neutraal overkomen vroeger. En nu houdt ze meer van Israel dan dat ze van de mensenrechten houdt.
Ya twat.

ontopic: Ik ben niet pro wat dan ook, behalve pro oplossingen.
Oud 09-12-2005, 12:26
Gimme more beer
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2005 @ 13:26 :
ontopic: Ik ben niet pro wat dan ook, behalve pro oplossingen.
Dat zijn we natuurlijk allemaal
Oud 09-12-2005, 12:34
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2005 @ 13:26 :
Ya twat.
Wat betekent dat? Denk jij dat Israel geen mensen rechten schendt/heeft geschonden?
Oud 09-12-2005, 12:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 09-12-2005 @ 13:34 :
Wat betekent dat? Denk jij dat Israel geen mensen rechten schendt/heeft geschonden?
Nee, je velt eventjes een arbitrair oordeel over iemand waarvan je waarschijnlijk geen flauw benul hebt van haar politieke opvattingen. Alle mensen die zich in gevallen tegen de palestijnen keren als pro-joods bestempelen is beneden alle peil, je zou beter horen te weten.
Oud 09-12-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-12-2005 @ 13:26 :
Dat zijn we natuurlijk allemaal
Ik niet! Ik ben voor oorlog tegen alles wat Israelisch is en wat daar mee te maken heeft. <33

Huhuhu.
Oud 09-12-2005, 12:42
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2005 @ 13:15 :
En daar heeft hij helemaal gelijk in. Ook al bouw je je onderzoek op nog zulke deugdelijke methodologie en ook al leg je honderdduizend keer verantwoording af, als het gaat om de holocaust mag je als wetenschapper gewoon niet tot een andere conclusie komen dan 'het was heel heel erg en mag nooit meer gebeuren'.

Dat is nogal strijdig met het idee van wetenschap. Dat is geen wetenschap, dat is gewoon naar een antwoord toewerken. Als je ziet hoe kansloos Duitsland en Oostenrijk omgaan met holocaustontkenners, gewoon te triest voor woorden. Dat is gewoon bij wet de geschiedenis vastleggen, en degene die het waagt te betwijfelen wordt gestraft.
Nu is het natuurlijk achterlijk dat mensen vervolgd kunnen worden voor het ontkennen van de holocaust en moet een wetenschappelijke discussie over bijvoorbeeld de hoeveelheid doden niet onder het vloerkleed geveegd worden, maar ik heb ook nog nooit een onderzoek gelezen waarin overtuigend werd aangetoond dat de werkelijkheid veel minder gruwelijk was dan het in de heersende opinie voorgesteld wordt.
Oud 09-12-2005, 12:44
Gimme more beer
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2005 @ 13:37 :
Nee, je velt eventjes een arbitrair oordeel over iemand waarvan je waarschijnlijk geen flauw benul hebt van haar politieke opvattingen. Alle mensen die zich in gevallen tegen de palestijnen keren als pro-joods bestempelen is beneden alle peil, je zou beter horen te weten.
Toch denk ik niet dat hij er ver vanaf zat Heb je de discussie indertijd ook gevolgd?
Oud 09-12-2005, 12:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-12-2005 @ 13:44 :
Toch denk ik niet dat hij er ver vanaf zat Heb je de discussie indertijd ook gevolgd?
Zeker wel, alleen nergens gezien waar er precies standpunten werden ingenomen die pro-Israel waren zonder daar een constructieve andere reden voor te reden dan puur om Israel te steunen.

Zo kan ik anderen ook net zo goed verwijten dat ze terreur steunen omdat niet 101% anti-palestijns zijn, maar dat zou zielig zijn. Daarvoor moet duidelijk zijn dat het gaat om terreur tegen burgers, niet tegen combatanten, en tegelijk geen onderscheid maken in geweld.
Oud 09-12-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 09-12-2005 @ 13:42 :
Nu is het natuurlijk achterlijk dat mensen vervolgd kunnen worden voor het ontkennen van de holocaust en moet een wetenschappelijke discussie over bijvoorbeeld de hoeveelheid doden niet onder het vloerkleed geveegd worden, maar ik heb ook nog nooit een onderzoek gelezen waarin overtuigend werd aangetoond dat de werkelijkheid veel minder gruwelijk was dan het in de heersende opinie voorgesteld wordt.
Dat wilde ik er eigenlijk nog aan toevoegen. Je kunt inderdaad ook met deugdelijke methodologie niets uitrichten. Het gaat mij vooral om de maanier waarop, het feit dat niet met gelijke wapenen wordt gestreden tegen holocaustontkenners maar dat men altijd met een moreel oordeel reageert: 'ohoh, je mág de holocaust niet ontkennen!'.
Oud 09-12-2005, 13:07
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2005 @ 13:56 :
Dat wilde ik er eigenlijk nog aan toevoegen. Je kunt inderdaad ook met deugdelijke methodologie niets uitrichten. Het gaat mij vooral om de maanier waarop, het feit dat niet met gelijke wapenen wordt gestreden tegen holocaustontkenners maar dat men altijd met een moreel oordeel reageert: 'ohoh, je mág de holocaust niet ontkennen!'.
Ben ik met je eens, maar het is gezien de hoeveelheid bewijs vóór de holocaust wel nogal dwaas.
Oud 09-12-2005, 13:15
Love & Peace
Love & Peace is offline
Volgens mij ontkent niemand de holocaust in zijn geheel, maar zetten sommigen wel hun vraagtekens bij het aantal doden dat onder de Joden zijn gevallen. Als je het aantal doden betwist word je nu ook holocaust-ontkenner genoemd.

Ik begrijp de starre houding om onderzoek tegen te houden niet helemaal. Want al zouden er geen 6, maar 4 miljoen (ofzo) mensen zijn gedood, het neemt toch niks weg van de verschrikkelijkheid?
Oud 09-12-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Het concept van een zuiver Joodse staat mag nergens toegestaan worden.

We hebben geen zuiver katholieke of zuiver protestante staat toegestaan op Iers grondgebied;

We hebben geen zuiver blanke staat in Zuid-Afrika toegestaan;

We hebben geen zuiver zuiver zwarte staat in Mozambique of ander land toegestaan;

Van het idee van een zuiver Islamitische staat kunnen we alleen huiveren;

Waarom zouden we dan het evenzo racistische concept van een zuiver Joodse staat accepteren?

De zuiver Joodse staat die zich de enige democratie in de omgeving noemt, maar waar je niet aan mag deelnemen als je pleit voor gelijke rechten voor alle burgers.
Zo.
Oud 09-12-2005, 13:35
Gimme more beer
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 14:15 :
Volgens mij ontkent niemand de holocaust in zijn geheel, maar zetten sommigen wel hun vraagtekens bij het aantal doden dat onder de Joden zijn gevallen. Als je het aantal doden betwist word je nu ook holocaust-ontkenner genoemd.

Ik begrijp de starre houding om onderzoek tegen te houden niet helemaal. Want al zouden er geen 6, maar 4 miljoen (ofzo) mensen zijn gedood, het neemt toch niks weg van de verschrikkelijkheid?
Volgens mij zijn ze niet bang voor het aantal.
Oud 09-12-2005, 13:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 09-12-2005 @ 14:26 :
Zo.
De relevantie hiervan met Israel is?
Oud 09-12-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2005 @ 14:39 :
De relevantie hiervan met Israel is?
Arg, kun je dat zelf niet bedenken?!

Citaat:
De kern van het huidige conflict ligt in het zionisme. In 1896 wilde Theodor Herzl een zuivere joodse staat (zionisme) als reactie op de jodenvervolgingen en het racisme ten aanzien van de joden in Europa.

De Zionistische Wereldorganisatie had reeds in 1919 plannen om Palestina te koloniseren: ze wilden heel het historische Palestina, Zuid Libanon, de Golanhoogte van Syrië en het vruchtbare gedeelte van Jordanië (Verenigde Naties, Oorsprong en evolutie van het Palestijns probleem, New York, 1978, p 109). Dus lang vóór de holocaust waren er plannen om Palestina in te nemen, de bevolking te verjagen en een zuiver joodse staat te maken.

Nu we het toch over onze Israelische vriendjes hebben.

Israëlische experts hebben de afgelopen anderhalf jaar Koerdische veiligheidstroepen in het noorden van Irak getraind.

Zij zouden onlangs in allerijl de regio hebben verlaten vanwege berichten over een mogelijke aanval door Al-Kaida. Dat bericht vandaag de Israëlische krant Jediot Achronot in een speciale reportage.

De Israëliërs, voormalige militairen, waren uitgestuurd door commerciële bedrijven. Hoewel het niet om officiële Israëlische gezanten gaat, kunnen de betrokken Israëlische bedrijven dit niet doen zonder toestemming van de regering.

Israël heeft altijd ontkend dat er Israëlische experts in het Koerdische gebied zitten, hoewel de berichten hierover hardnekkig de kop op bleven steken.

Formeel verkeren Israël en Irak in staat van oorlog en mogen Israëlische staatsburgers niet naar Irak reizen. Maar tussen de Koerden en Israël bestaan van oudsher nauwe banden. Al in de jaren zestig zag Israël in de Koerden een niet-Arabische bondgenoot te midden van de vijandige Arabische landen.

Volgens Jediot Achronot hebben Israëlische bedrijven in het noorden van Irak een geheim trainingskamp opgericht dat de codenaam Z draagt. Het maakte deel uit van een miljoenenproject dat bekostigd wordt door de Koerdische regionale regering.

Tientallen Israëlische experts, veelal voormalige officieren die in elite-eenheden hebben gediend, trainden daar de Koerdische troepen in het gebruik van wapens, zelfverdediging, en terreurbestrijding. Ook is er voor honderden miljoenen aan materieel verkocht, waaronder terreinwagens, motoren, tractors, kogelvrije vesten, een systeem voor het opwaarderen van kalasjnikov-geweren, als ook communicatieapparatuur en snuffelhonden.

Het allergrootste project is de aanleg van een vliegveld nabij de stad Irbil.

De Israëliërs zouden via Turkije het land zijn binnengekomen, zogenaamd als landbouwexperts.

door Inez Polak

Bron: trouw.nl

En verder zet ik je weer op de negeerlijst.

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 14:29.
Oud 09-12-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-12-2005 @ 14:15 :
(...)

Van zes naar vier niet. Maar wat als het van zes naar twee gaat? Of als blijkt dat er eigenlijk toch geen bewijs is voor bepaalde praktijken die zouden hebben plaatsgevonden in vernietigingskampen?

Het gaat om het wetenschappelijk principe, dat mits je de methodologie goed verantwoordt, je in beginsel alles moet kunnen zeggen. Wetenschap is niet normatief; het is politiek en volksopvatting die bepaalde wetenschappelijke resultaten tegenhoudt (zie onderzoek naar een 'criminaliteitsgen', altijd berucht).

Maar in dit geval is het nogal een bijzondere situatie, omdat zoals Rollo zegt je nog zo diep kunt graven en nog zoveel bronnen erbij kunt halen, je ontkomt er niet aan dat de holocaust gewoon plaats heeft gevonden met alles erop en eraan.
Oud 09-12-2005, 14:34
Verwijderd
^ Niet verwonderlijk dat wanneer je uberhaupt de moeite doet om er daadwerkelijk onderzoek naar te doen je al voor antisemiet wordt versleten. Bovendien staan joden op hun achterste pootjes wanneer er ook maar serieuze initiatieven worden genomen om er samen met joden over te discussieren.

Verschillende historici zijn ook jarenlang belemmerd in hun onderzoek hiernaar, dat is waar de Iraanse leider op doelde.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten