Oud 17-06-2006, 18:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Twee maanden (ongeveer) geleden werd ik ongesteld en wonderbaarlijk twee weken daarna wéér. Dit vond ik ontzettend raar, omdat ik al 2,5 regelmatig ongesteld ben (elke maand met max. 2 dagen 'verschil'). Nu heb ik al sinds 2,5 week een zeurderig en ongesteld-worden-gevoel ik m'n buik. Last van m'n keel, een soort drukkend gevoel in m'n onderbuik, beetje lusteloos. Ik was vorig weekend wel ziek, maar nu ben ik weer beter (op verkouden na), maar nog steeds dat gevoel.. Nou ben ik dus ook al 1,5 week over tijd als ik die regelmatigheid van een maand aanhou.

Nu kan het gewoon een beetje in de war zijn, vooral doordat binnen twee weken weer ongesteld worden (hoe kan dat eigenlijk?). Maar dat gevoel dat ik binnen een paar dagen ongesteld moet worden blijft wel heel erg lang. Is daar een oorzaak voor? Is er wat tegen te doen waardoor het eens opschiet? Ben nu toch wel een beetje bezorgd.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:45
Estar
Estar is offline
Heb je misschien stress? Of heb je hormonen geslikt of anti biotica?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:58
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nee, ik gebruik helemaal geen medicijnen. Stress heb ik ook niet echt, maar ik heb het de laatste tijd wel druk.. Maar blijf je dan ook dat gevoel houden..?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 19:21
Verwijderd
Je hormonen zijn een beetje van slag denk ik. Ik heb ook wel eens gehad dat ik ineens 2x in dezelfde maand ongesteld werd (dus week 1 van de maand, toen 2 weken niet, en de laatste week weer). Dat zet alles even op z'n kop.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 19:47
Nomad
Nomad is offline
ik denk dat je gweoon moet wachten totdat je weer ongesteld bent.
ik neem aan dat je niet aan de pil bent?
Oud 18-06-2006, 09:57
Roos
Roos is offline
Met 'stress' wordt in de geneeskunde ook lichamelijke stress bedoeld, en dat heb je wel gehad, aangezien je ziek bent geweest. Kan dus heel goed een reden zijn waarom je menstruatie uitblijft.
Oud 18-06-2006, 18:54
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ben je 2 maanden geleden voor het eerst ongesteld geworden? Dan is het heel normaal dat je menstruatie nog niet regelmatig is.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 22:55
Roos
Roos is offline
2,5 jaar lijkt me, dat er moest staan
Oud 19-06-2006, 12:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 18-06-2006 @ 19:54 :
Ben je 2 maanden geleden voor het eerst ongesteld geworden? Dan is het heel normaal dat je menstruatie nog niet regelmatig is.
Nee hoor, al bijna 3,5 jaar en sinds 2,5 jaar (sorry, was het woord vergeten ) regelmatig. Maar ik word echt prikkelig door constant het gevoel te hebben ongesteld te moeten worden. Kan je het niet opwekken ofzo?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:42
Verwijderd
Geen idee of het echt je menstruatie opwekt, maar 't helpt wel tegen die rottige kramp: Aleve Feminax. Als ik veel last heb, gebruik ik het, en dan word ik wel een dag eerder ongesteld (en dat is fijn, want dan is het erge gekramp over).
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 20:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, zal als het morgen er nog niet is, woensdag eens langs de DA. Wie weet helpt het.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 06:37
daantje-daan
daantje-daan is offline
eehj.. ik ben bijna 14.. toen ik 13 was werd ik in de zomer voor het eerst ongesteld!! 3 maand later weer.. en toen ineens 2 week later en voor de rest nooit meer.. is dit normaal???? ik durf hier niet mee naar de dokter te gaan... ik zie me daar al zitten
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 07:50
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
daantje-daan schreef op 20-06-2006 @ 07:37 :
eehj.. ik ben bijna 14.. toen ik 13 was werd ik in de zomer voor het eerst ongesteld!! 3 maand later weer.. en toen ineens 2 week later en voor de rest nooit meer.. is dit normaal???? ik durf hier niet mee naar de dokter te gaan... ik zie me daar al zitten
ja.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 08:05
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Ja, ik ben in het begin 2 maanden achter elkaar ongesteld geweest, en toen 11 maanden niet. Ik ben er toen mee naar de huisarts geweest, en die zei dat het in het begin heel normaal was dat het een beetje onregelmatig was (ik vond 11 maanden niet ongesteld zijn wel meer dan een BEETJE onregelmatig, maar goed...) Na die 11 maanden ben ik gewoon regelmatig ongesteld geworden, gewoon geduld hebben dus
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Ik heb altijd gehoord dat je rond je 16de regelmatig ongesteld moet zijn, anders even naar de huisarts. (Vaak zal er dan gezegd worden dat je 't nog twee jaar moet aanzien.)
Dus, ja; het is volkomen normaal
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2006 @ 15:20 :
Ik heb altijd gehoord dat je rond je 16de regelmatig ongesteld moet zijn, anders even naar de huisarts. (Vaak zal er dan gezegd worden dat je 't nog twee jaar moet aanzien.)
Dus, ja; het is volkomen normaal
nou eigenlijk: na een jaar of 3 zou het regelmatig moeten zijn. Gemiddeld is dat wel op je 16e, ja .

Maar dat het in het begin heel onregelmatig is, is heel normaal. Je lichaam doet ook vaak 1 of 2 'oefenrondjes' waarbij je ongesteld wordt om het daarna maandenlang te worden, voordat je lichaam besluit dat het nu 'echt' mag. Tussen mijn 1e en 2e menstruatie zaten 8 maanden, volgens de schoolarts was dat geen probleem
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 14:24
Barones
Barones is offline
mmm ik werd voor het eerst ongesteld toen ik bijna 13 was. ik ben nu 17 en het komt altijd om de 5 weken. Soms nog langer. mijn moeder zegt dat het gewoon mijn cyclus is , en dat er niks mis mee is. maar als ik het hier zo lees, zeggen jullie dat je beter even langs de dokter kan gaan!?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Barones schreef op 20-06-2006 @ 15:24 :
mmm ik werd voor het eerst ongesteld toen ik bijna 13 was. ik ben nu 17 en het komt altijd om de 5 weken. Soms nog langer. mijn moeder zegt dat het gewoon mijn cyclus is , en dat er niks mis mee is. maar als ik het hier zo lees, zeggen jullie dat je beter even langs de dokter kan gaan!?
nee hoor, als het elke 5 weken komt, is dat ook regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 14:25
Barones
Barones is offline
en als het soms 6 weken (of langer)duurt is ook niet erg?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 20:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, misschien een domme vraag. Maar heb je ook het gevoel van tijdens ongesteld te moeten worden als je zwanger bent..? Of kan dat niet?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 20:35
Estar
Estar is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 20-06-2006 @ 21:23 :
Hm, misschien een domme vraag. Maar heb je ook het gevoel van tijdens ongesteld te moeten worden als je zwanger bent..? Of kan dat niet?
Kan wel, maar dan is het innestelpijn en dat komt meestal pas na een maand of 4 voor.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 20:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Estar schreef op 20-06-2006 @ 21:35 :
Kan wel, maar dan is het innestelpijn en dat komt meestal pas na een maand of 4 voor.
Dan ben je vast al wat dikker en ben je aangekomen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 20:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Up
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 17:33
Barones
Barones is offline
waarom up?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:56
botervleug
botervleug is offline
Ik heb nu ook een maand overgeslagen lijkt het wel, maar ik voel me niet alsof ik ongesteld moet worden. Ik ben gelukkig niet zwanger, anders zou ik nu drie weken over tijd zijn en dan werkt een zwangerschapstest allang.

Heb je zelf al een test gedaan? Dat lucht meestal enorm op en omdat je dan niet meer zo gespannen bent voor je menstruatie komt het dan vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 19:00
Zwoek
Zwoek is offline
Je bent het nu toch weer?

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten