Oud 29-06-2002, 10:50
Verwijderd
Hopelijk kan iemand me hier even mee helpen, ik zit er al heel lang mee. Ik heb Windows 98 SE op een computer draaien waar een chello-kabelmodem aanhangt. Op deze PC is Internet Verbinding Delen van Windows geïnstalleerd als server. Één andere PC zit via deze PC op internet. Het irritante is alleen dat heel veel programma's die internetsharing behandelen als firewall ofzo. In MSN kan ik bijna van niemand versturen/ontvangen, in Kazaa, WinMX en (vroeger) AudioGalaxy kan ik van veel users niks downloaden omdat TCP port 6699 niet gebruikt kan worden (?).

Nou kun je bij sommige programma's andere poorten mappen om tóch te kunnen werken met filesharingprogramma's. Mijn vraag is dus: hoe kan ik zien welke poorten waar voor dienen, of welke poorten er bezet zijn/vrij zijn? En hoe kan ik WinMX instellen om zo'n port te forwarden zodat ik toch alles kan downloaden? Help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2002, 11:15
Unexplained
Unexplained is offline
Gebruik WinRoute Pro.
Kun je forwarding mee doen, en doet transparante masqueraiding voor je internet-sharing...erg fijntjes
Oud 29-06-2002, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Gebruik WinRoute Pro.
Kun je forwarding mee doen, en doet transparante masqueraiding voor je internet-sharing...erg fijntjes
Jammer dat het commercieel is

*vindt zijn Linux firewall fijner*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 11:49
Orion
Orion is offline
Citaat:
******** schreef:
Jammer dat het commercieel is

*vindt zijn Linux firewall fijner*
heb je die zo ver gekregen dat je files kunt transferen met msn?

zo ja: hoe?
Oud 29-06-2002, 11:51
Vinzz
Vinzz is offline
winroute lite werkt ook goed genoeg voor mij
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Orion schreef:
heb je die zo ver gekregen dat je files kunt transferen met msn?

zo ja: hoe?
Ik kan zelf geen files versturen met MSN, maar dat boeit me ook niet. Het is echter wel mogelijk, middels een module voor ipchains (aan de iptables module wordt gewerkt).

Zie voor meer informatie deze topic op GoT

[edit]

Citaat:
Op zondag 09 juni 2002 12:59 schreef eborn het volgende:
Ja, ik ga het NU met jullie delen want het werkt. Zowel voor de gewone MSN als voor Trillian (na een kleine fix in de source )

Het gaat om het tooltje reaim proxy (http://reaim.sourceforge.net). Dit programma maakt op de Linux router een transparante proxy die alle pakketjes van MSN onderschept. Als hij een pakketje tegenkomt met je IP (in het geval van MSN dus je lokale IP) dan herschrijft hij dat zodat je externe IP erin staat. Vervolgens houdt hij die gegevens bij en als er een reactie terugkomt stuurt hij dat naar je door. Op dit manier werkt het dus vlekkeloos.

Haal het binnen met CVS, doe wat er staat en je kunt eindelijk files versturen

Als je Trillian gebruikt moet je dus nog even de code aanpassen voordat je een 'make' doet. Trillian stuurt namelijk aan het einde van een pakketje één \n\r combinatie, terwijl MSN \n\r\n\r verstuurd. Hierdoor gaat de herkenning mis.

Een werkende (maar misschien smerige ) oplossing is om de regels 1918 en 1919 te commenten. Dan werkt het met Trillian ook perfect.

Laatst gewijzigd op 29-06-2002 om 12:06.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 13:07
Orion
Orion is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik kan zelf geen files versturen met MSN, maar dat boeit me ook niet. Het is echter wel mogelijk, middels een module voor ipchains (aan de iptables module wordt gewerkt).
Ik gebruik zelf wel ipchains, en heb ook wel 's van die modules gehoord (heb je ook nodig als je niet alleen PASV wil kunnen ftp'en vanaf de clients)

Maar hoe kom je nou aan die modules? En hoe installeer je ze?

En even wat meer ontopic: voor zover ik weet heeft windows 98 zelf geen functies voor portmapping, de beste oplossing is een programma als winroute, wingate, sygate te gebruiken denk ik

(windows XP heeft overigens wel portmapping mogelijkheden)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten