Je kunt het beste eerst hem confronteren met wat jij denkt en wat je van hem en zijn ex vind. Als je de optie maar open houd om hem te dumpen.
Dat hij nog contact onderhoudt met die ex van hem na 3 jaar samen te zijn lijkt me niet heel gek, maar zó close dat ze zelf nog op verjaardagen e.d. er bij is en overal van op de hoogte is? Dat vind ik een beetje redicuul.
En als hij daarnaast ook nog eens gaat liegen of zij bij hem was of niet, dat betekent eerlijk gezegd nooit veel goeds. Als hij daar over gaat liegen is er waarschijnlijk wel meer aan het handje dan gewoon vriendschap. (Hoeft natuurlijk niet, maar dan zou je er toch niet over hoeven te liegen?) Hem dumpen lijkt me het beste om hier te doen.
Maar goed, probeer eerst maar eens met hem te praten, zeg alles wat je denkt recht voor zijn raap zodat hij eens wakker geschudt wordt en hem duidelijk wordt waar jij allemaal mee zit. Wees niet bang om voor jezelf te kiezen en hem te dumpen, dat had ik al gedaan op het moment dat ik erachter kwam dat ie loog over zijn ex.