Oud 12-07-2006, 14:59
fractuur
fractuur is offline
Sinds een paar maanden heb ik een sim-only abonnement en destijds heb ik dat ding gewoon in mijn oude prepaid toestel gestopt. Nu wil ik wel eens een nieuwe telefoon, maar losse telefoons lijken moeilijk te vinden. Aangezien ik nu wel eens een uitgebreide wil (nu heb ik de Samsung X460) is een prepaid toestel nemen niet echt een optie. Nu mijn vraag: zijn de abonnementstoestellen ook los verkrijgbaar? Winkels maken er iig geen reclame voor..
Oud 12-07-2006, 15:14
MTpower
MTpower is offline
De meeste toestellen wel, maar zijn dan een stuk duurder (ook duurder dan prepayd-toestellen).
Hier kun je wat losse toestellen vinden:
http://www.typhone.nl/index.php?go=lossegsm
Oud 12-07-2006, 18:20
Darko
Darko is offline
Jazeker, ze maken er alleen geen reclame voor, omdat een nieuw aan te schaffen telefoon die ook nog eens een beetje up to date is, al snel 250+ euro gaat kosten.
Oud 18-07-2006, 23:21
Shock
Shock is offline
Koop een prepay-pakket van de provider die je nu hebt?
Oud 18-07-2006, 23:49
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Shock schreef op 19-07-2006 @ 00:21 :
Koop een prepay-pakket van de provider die je nu hebt?
Zo werkt dat niet altijd
Bij sommige providers kun je je abo. simkaart niet gebruiken in een prepayd toestel.
Juist vanwege dit soort dingen
Oud 19-07-2006, 00:53
Darko
Darko is offline
Citaat:
MTpower schreef op 19-07-2006 @ 00:49 :
Zo werkt dat niet altijd
Bij sommige providers kun je je abo. simkaart niet gebruiken in een prepayd toestel.
En daarbij komt nog dat over het algemeen prepay telefoons óf pauper telefoons zijn óf alsnog niet te betalen zijn.
Oud 19-07-2006, 10:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij zijn vrijwel alle telefoons ook los te koop. Ik heb mijn telefoon (nokia 1600) ook los gekocht en die was toen niet zo heel veel duurder als wanneer ik hem in combinatie met prepaid had gekocht maar met uitgebreide telefoons met camera enzo kan het echt veel schelen.
Oud 19-07-2006, 21:58
Shock
Shock is offline
Citaat:
MTpower schreef op 19-07-2006 @ 00:49 :
Zo werkt dat niet altijd
Het is dat je geen dingen mag posten die illegaal zijn, maar anders had ik je best een goeie tip willen geven?
In dat geval maakt 't zelfs niet uit van welke provider je je toestel neemt.

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 21:59
Shock
Shock is offline
Citaat:
Darko schreef op 19-07-2006 @ 01:53 :
En daarbij komt nog dat over het algemeen prepay telefoons óf pauper telefoons zijn óf alsnog niet te betalen zijn.
Dat is maar net wat je zelf wilt... ik heb een telefoon om mee te bellen en sms-en, een camera om foto's te maken en een mp3-speler/radio om muziek te luisteren. Momenteel gebruik ik een Siemens C55... dan is elk gemiddeld prepay-toestel van deze tijd een vooruitgang.
Oud 20-07-2006, 17:50
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Shock schreef op 19-07-2006 @ 22:58 :
Het is dat je geen dingen mag posten die illegaal zijn, maar anders had ik je best een goeie tip willen geven?
In dat geval maakt 't zelfs niet uit van welke provider je je toestel neemt.
Simlock kun je er inderdaad af laten halen, maar dat is dus inderdaad illegaal
Oud 20-07-2006, 23:38
Darko
Darko is offline
Citaat:
Shock schreef op 19-07-2006 @ 22:59 :
Dat is maar net wat je zelf wilt... ik heb een telefoon om mee te bellen en sms-en, een camera om foto's te maken en een mp3-speler/radio om muziek te luisteren. Momenteel gebruik ik een Siemens C55... dan is elk gemiddeld prepay-toestel van deze tijd een vooruitgang.
Klopt, maar de ts wilde dit keer een uitgebreid toestel, dan hoef je voor fatsoenlijke kwaliteit én functies niet bij prepay te zijn.
Oud 21-07-2006, 07:17
Verwijderd
Ik heb een erg mooi toestel gekocht voor 100 euro een jaartje geleden. Dit was een aanbieding waar niet mee geadverteerd werd(er waren er 5 beschikbaar in die winkel). Ik zelf kwam erachter omdat ik iemand kende die in die winkel werkte, maar je zou eens langs winkels kunnen gaan om te vragen of ze binnenkort zo'n aanbieding hebben oid(mijn toestel was zo goedkoop omdat mitsubsishi geen telefoons meer ging maken en dit was een restvoorraad).
Heb je een 12 of een 24 maanden contract? Je zou natuurlijk ook straks kunnen vernieuwen met een toestel, maar dan moet je wel nog even wachten tot je weer kan vernieuwen.
Wat zijn precies de eisen die je hebt voor een toestel? En welke provider heb je?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 04:17
knappe jongen
knappe jongen is offline
je mag mijn motorola v3 overkopen voor 50euro. genoeg functies en model is redelijk nieuw voor prepayd begrippen. Heb hem zelf alleen al een jaar
Oud 26-07-2006, 18:38
remy476
remy476 is offline
waarom koop je geen gejatte.. als ik er een moet hebben kan ik er binne 1 maand een hebben. Simlock vrij..

Jah mensen verkeerde vrienden he
Oud 27-07-2006, 12:38
ashwin2
ashwin2 is offline
ga naar kieskeurig.nl daar kan je gwn zoeken wat je wilt, en je kan natgoed losse gsm's kopen als met aboo, je moet gwn op google zoeken of kieskeurig.nl
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 18:08
drukknoopje
drukknoopje is offline
ik heb zaterdag een nokia 9360 gekocht gewoon bij de kpn winkel. Was minder dan 200 euro kwijt en het toestel is mooi en goed, vind ik zelf. dus je kunt in "gewone" winkels gaan kijken want het staat er altijd wel bij.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 19:04
Verwijderd
Ik zou zeggen kijk wat je wilt, en vergelijk de prijzen een beetje op internet.
www.kieskeurig.nl
www.gsm.nl
www.gsmtrack.nl
www.typhone.nl
www.gsmweb.nl

al dat soort site's en dan op los toestel klikken of iets in die richting op die sites

ik he pas nog mijn K800i via gsmtrack gekoch voor minder dan €390 (i know i'm crazy), maar als je alles narekend betaal je met een abbo alsnog je telefoon. kep een abbo 200 belminuten voor 1,50 per maand. en als je dan een telefoon der bij zou nemen ben je 15 euro p/m kwijt, tel uit et verschil.

Dus kijk eens rond. zit af en toe wel es wat leuks tussen. zoals uitlopen de(goede) series!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:46
Codaz
Codaz is offline
Topicstarter waarom ga je niet gewoon naar www.2call.nl
Zijn een van de beste van Nederland. Ze zijn soms niet de ALLER goedkoopste maar ze leveren binnen 1 dag en je betaald echt weinig voor de telefoons !

Voor 103 euro kan je al een leuk toestel hebben !
Bijvoorbeeld een Nokia 6021, zeer mooi toestel met kleurenscherm, bluetooth, infrarood, polyfone beltonen, video speler en handsfree.

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 22:52.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:54
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
knappe jongen schreef op 25-07-2006 @ 05:17 :
je mag mijn motorola v3 overkopen voor 50euro. genoeg functies en model is redelijk nieuw voor prepayd begrippen. Heb hem zelf alleen al een jaar
jij spoort niet helemaal. zoek voor de gein eens op hoeveel een V3 nog los moet kosten (dus niet bij abbo, en niet prepaid).
Oud 23-08-2006, 23:03
Codaz
Codaz is offline
Is nie veel geld toch ? Een V3 staat hier los te koop op 2call.nl voor meer dan 250 euro.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 08:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Codaz schreef op 24-08-2006 @ 00:03 :
Is nie veel geld toch ? Een V3 staat hier los te koop op 2call.nl voor meer dan 250 euro.
dat bedoel ik; je bent gek als je een V3 voor 50 euro gaat verkopen.
Oud 24-08-2006, 08:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
lullow schreef op 23-08-2006 @ 20:04 :
ik he pas nog mijn K800i via gsmtrack gekoch voor minder dan €390 (i know i'm crazy), maar als je alles narekend betaal je met een abbo alsnog je telefoon. kep een abbo 200 belminuten voor 1,50 per maand. en als je dan een telefoon der bij zou nemen ben je 15 euro p/m kwijt, tel uit et verschil.

Dus kijk eens rond. zit af en toe wel es wat leuks tussen. zoals uitlopen de(goede) series!
dus jij geeft 390 + (12*1,50) = 408 euro uit, terwijl een abbo met telefoon je 12*15 = 180 euro zou hebben gekost ?
Oud 24-08-2006, 10:07
Darko
Darko is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-08-2006 @ 09:15 :
dat bedoel ik; je bent gek als je een V3 voor 50 euro gaat verkopen.
Helemaal niet, de originele V3 is lomp verouderd, heeft een slechte camera en weinig mogelijkheden. Tweedehands krijg je daar echt nog de helft van het aankoopbedrag van terug. Je spoort pas niet als je dat ding voor €250 los aan gaat schaffen. Je kan em nieuw als voor iets van €150 aanschaffen incl prepaid. €50 is mss wel wat goedkoop, maar veel meer krijg je er denk ik toch niet voor.
Oud 24-08-2006, 11:09
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-08-2006 @ 09:17 :
dus jij geeft 390 + (12*1,50) = 408 euro uit, terwijl een abbo met telefoon je 12*15 = 180 euro zou hebben gekost ?
Ik denk dat het een 2 jarig 15 euro p/m abo is voor zo'n dure telefoon
Dan nog is het dan 390 + (24*1,50) = 426 tegenover die telefoon met abo 24 * 15 = 360

Oud 24-08-2006, 19:45
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
Darko schreef op 24-08-2006 @ 11:07 :
Helemaal niet, de originele V3 is lomp verouderd, heeft een slechte camera en weinig mogelijkheden. Tweedehands krijg je daar echt nog de helft van het aankoopbedrag van terug. Je spoort pas niet als je dat ding voor €250 los aan gaat schaffen. Je kan em nieuw als voor iets van €150 aanschaffen incl prepaid. €50 is mss wel wat goedkoop, maar veel meer krijg je er denk ik toch niet voor.
Offtopic:

Een V3 RAZR is anders nog een ding wat een officieële adviesprijs heeft van meer dan 250 euro.

Je moet niet vergeten dat de opvolger van dat toestel, de V3i en de UMTS broer V3x zijn lang niet zo goed en origineel als de V3, die een echte hype ontketend heeft. Motorola draait nog steeds een dikke omzet door de V3 !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2006, 10:13
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Darko schreef op 24-08-2006 @ 11:07 :
prepaid met simlock, jah, dan zijn die dingen altijd goedkoper dan wat ze eigenlijk waard zijn.

@codaz : wat een onzin om te beweren dat een v3i slechter zou zijn dan een v3.
Oud 27-08-2006, 16:49
ILUsion
ILUsion is offline
In België kun je énkel simlock-vrije toestellen kopen, maar ja, die zijn natuurlijk wel volle pot te betalen, waar je in Nederland met zo'n abbo-telefoon je telefoon betaalt met je abbonement. In de VS is het trouwens nog erger, daar vind je bijna geen enkele telefoon die simlock-vrij is, en als je er wel vindt, dan betaal je soms tot 500 dollar (400 euro ongeveer) voor een telefoon die hier (België) al uit reeks is én voor 180 euro over de toonbank gaat (K700i van SE).

Ik zou in jouw geval ook op kieskeurig.nl of op tweakers.net (PriceWatch) eens gaan kijken en anders zal het inderdaad op minder legale manieren moeten gebeuren...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten