Oud 04-09-2006, 18:42
Verwijderd
Tot mijn grote schrik kwam ik er vorige week achter dat ik last heb van een hartnekkige muis. Aangezien ik geen zin heb om grote muizenvallen in mijn huis te zetten ben ik op zoek naar een roofdier die ik een weekje kan lenen.
Uiteraard zal ik het beestje een hele week in de watten leggen, en voor elke muis die hij vangt riant belonen.
Liefst in Amsterdam of in de omgeving, over de vergoeding worden we het wel eens.
Advertentie
Oud 04-09-2006, 18:52
fcuk
fcuk is offline
Ik heb wel een kater,
denk alleen dat die te dom is om op muizen te vangen...
Oud 04-09-2006, 19:01
Verwijderd
Citaat:
fcuk schreef op 04-09-2006 @ 19:52 :
Ik heb wel een kater,
denk alleen dat die te dom is om op muizen te vangen...
Ik heb wel een roofmonster nodig, aan zo'n luie dikke kater heb ik niets hoor !
Oud 04-09-2006, 19:15
nancy666
nancy666 is offline
koop een vangkooitje waardoor het muisje niet doodgaat en wees eens lief voor de diertjes aub

u zou mij héél gelukkig maken
Oud 04-09-2006, 19:18
jet
jet is offline
als de kat goed bevalt wil ik m ook wel even lenen

daarna durven die beesten nooit meer terug te komen
Oud 04-09-2006, 20:32
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 04-09-2006 @ 20:18 :
als de kat goed bevalt wil ik m ook wel even lenen

daarna durven die beesten nooit meer terug te komen
Ik lag op bed te lezen en toen zag ik er zo eentje voorbij schieten. Ergens stoort het me wel, dat ik niet zo'n man man bent die zijn schouders ophaalt en gewoon door gaat met lezen. Ik raakte lichtelijk in paniek, en heb s'nachts al zitten kijken op de site van de poezenboot. Maar ik denk niet dat ik echt een kat wil voor vast.
Oud 04-09-2006, 21:19
jet
jet is offline
ik heb bij de dierenwinkel iets gekocht voor in het stopcontact. en dat piept (mensen kunnen het niet horen) en daardoor blijven ze weg

helpt super goed, heb niks meer gezien
Oud 04-09-2006, 21:23
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 04-09-2006 @ 22:19 :
ik heb bij de dierenwinkel iets gekocht voor in het stopcontact. en dat piept (mensen kunnen het niet horen) en daardoor blijven ze weg

helpt super goed, heb niks meer gezien
Ja, zoiets las ik ook op internet. Hoeveel bereik heeft zo'n ding ?
Oud 04-09-2006, 21:44
jet
jet is offline
meestal zo'n 20 m2
Oud 04-09-2006, 21:46
weirdone666
weirdone666 is offline
Stel je niet zo aan zeg.............
Oud 04-09-2006, 21:47
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 04-09-2006 @ 22:44 :
meestal zo'n 20 m2
Aha okee, welke dierenwinkel ?
Oud 04-09-2006, 21:48
Verwijderd
Citaat:
weirdone666 schreef op 04-09-2006 @ 22:46 :
Stel je niet zo aan zeg.............
Bedankt voor je reactie.
Oud 04-09-2006, 21:49
jet
jet is offline
ik heb m gekocht bij die op de ceintuurbaan (het dierenparadijs... haha) maar ze hebben ze gewoon overal denk ik. hij was 19.95
Oud 04-09-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 04-09-2006 @ 22:49 :
ik heb m gekocht bij die op de ceintuurbaan (het dierenparadijs... haha) maar ze hebben ze gewoon overal denk ik. hij was 19.95
Okee, dan fiets ik daar morgen wel even langs. Dank je !
Oud 04-09-2006, 21:57
jet
jet is offline
graag gedaan
Oud 05-09-2006, 12:42
Verwijderd
Help, ik zoek nog steeds !
Oud 05-09-2006, 13:05
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 05-09-2006 @ 13:42 :
Help, ik zoek nog steeds !
ik heb er 2 in de aanbieding alleen wel in enschede
Oud 05-09-2006, 13:37
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 04-09-2006 @ 22:49 :
Ik sprak van mijn vader vanmiddag en vertelde hem van die muis. Ook vertelde ik hem over dat ding in dat stopcontact dat door middel van die hoge tonen die beestjes buiten de deur zou houden, maar daar moest hij niets van hebben. Volgens hem kon je in je onderbewustzijn die toon wel degelijk horen en zou het invloed hebben op je psyche. Soms is hij wel eens vermoeiend.

@ Stoepkrijtje : Bedankt voor je aanbod. Als ik er niemand is die zijn kat wil uitlenen in de buurt van Amsterdam dan kan ik hem wel komen ophalen. Hoe gaat zoiets mee ? Moet ik dan een mand kopen of kan hij gewoon in de boodschappentas ?
Oud 05-09-2006, 13:39
Mara
Mara is offline
Vriendin van me had zo'n piepding om katten uit de tuin te houden ofzo, zij hoorden 't niet maar ik wel. Strontirritant.
Oud 05-09-2006, 17:46
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 05-09-2006 @ 14:37 :
Ik sprak van mijn vader vanmiddag en vertelde hem van die muis. Ook vertelde ik hem over dat ding in dat stopcontact dat door middel van die hoge tonen die beestjes buiten de deur zou houden, maar daar moest hij niets van hebben. Volgens hem kon je in je onderbewustzijn die toon wel degelijk horen en zou het invloed hebben op je psyche. Soms is hij wel eens vermoeiend.

@ Stoepkrijtje : Bedankt voor je aanbod. Als ik er niemand is die zijn kat wil uitlenen in de buurt van Amsterdam dan kan ik hem wel komen ophalen. Hoe gaat zoiets mee ? Moet ik dan een mand kopen of kan hij gewoon in de boodschappentas ?
ik heb er 2 als je ze allebei wilt lenen moet je nog een mandje erbij kopen. 1 reismandje heb ik wel
Oud 05-09-2006, 17:54
jet
jet is offline
oh ik hoor m niet alleen in mn onderbewustzijn, ik hoor m ook gewoon. hij tikt heel irritantin het begin, maar met muziek aan merk je het niet. en je raakt er wel aan gewend, net als aan een tikkende klok
Oud 05-09-2006, 17:59
jet
jet is offline
ik heb astma, dus ik kan m hooguit 2 nachtjes hebben. plus dat ik een hospita heb

vuile editter!
Oud 05-09-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 05-09-2006 @ 18:54 :
oh ik hoor m niet alleen in mn onderbewustzijn, ik hoor m ook gewoon. hij tikt heel irritantin het begin, maar met muziek aan merk je het niet. en je raakt er wel aan gewend, net als aan een tikkende klok
Ik heb wat rondgevraagd in de stad vanmiddag en bijna iedereen was er een beetje sceptisch over. Informeren naar dat soort dingen doe ik trouwens altijd tussen neus en lippen. Ik houd er niet van als vrienden en bekende twijfelen aan mijn mannelijkheid. Mijn moeder sprak de klassieker al uit ' Die beestjes zijn banger voor jou dan jij voor hun ! '
Oud 05-09-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 05-09-2006 @ 18:59 :
ik heb astma, dus ik kan m hooguit 2 nachtjes hebben. plus dat ik een hospita heb

vuile editter!
Ik wist niet dat je zo snel was !
Oud 05-09-2006, 18:03
jet
jet is offline
ach mijn bruno is er al een week door niet langs geweest, ik geloof er in
Oud 05-09-2006, 18:03
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 05-09-2006 @ 19:03 :
ach mijn bruno is er al een week door niet langs geweest, ik geloof er in
Druk bezig met een gezinnentje stichten. Wedden dat je hem nog wel een keer ziet, komt hij gewoon de rest van de familie voorstellen.
Oud 05-09-2006, 18:05
jet
jet is offline
ssst laat mij nou in de waan
Oud 05-09-2006, 18:09
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 05-09-2006 @ 19:05 :
ssst laat mij nou in de waan
Ik had er vanmorgen eentje in mijn muizenval. Het was echt een schoolvoorbeeld van de perfecte muizenval. Strategisch geplaatst en recht door het nekje. Stukje Mars als lokaas. Heb er een tijdje naar staan kijken. Hij zag er mooi uit die dode muis. Jammer dat ik hem niet kon verkopen dacht ik nog. Ik heb er een foto van gemaakt maar die durf ik hier niet te plaatsen.

Ik ga nog even drie dagen nadenken over de aanschaf van een kat ( bij zoiets moet je niet over een nacht ijs gaan ) en dan ga ik volgende week wel even kijken bij de poezenboot.
Ze zeggen wel eens ' Als je mensen leert kennen ga je van dieren houden ' dus het zal mij benieuwen.

PM me even als de familie zich weer laat zien ( ze zijn nooit alleen ) dan mag je mijn kat vast wel lenen.!
Oud 05-09-2006, 18:43
Myuki
Myuki is offline
Zorg gewoon dat er niks te eten te vinden is voor de muisjes, dan komen ze ook niet meer terug.

Er zijn trouwens ook valletjes waarbij ze in een kooitje komen ipv meteen doormidden geslagen worden. Dan kan je nog mooiere foto's maken, misschien van je muizenangst afkomen en ze ergens anders uitzetten... Bij iemand die je minder aardig vindt, of in 't bos ofzo.
Oud 05-09-2006, 20:45
gewoonmax
gewoonmax is offline
laat de tijger in je los dan heb je geen kat nodig
Oud 05-09-2006, 21:26
Verwijderd
Mijn kat kan volgens mij wel heel goed muizen vangen, als ik soms zie hoe ze met haar speelmuizen omgaat... dan zou ik echt niet in haar pootjes willen liggen

Maar ik woon niet rond Amsterdam, en ze is veel te lief om een week te missen
Oud 06-09-2006, 07:47
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 04-09-2006 @ 21:32 :
Ik lag op bed te lezen en toen zag ik er zo eentje voorbij schieten. Ergens stoort het me wel, dat ik niet zo'n man man bent die zijn schouders ophaalt en gewoon door gaat met lezen. Ik raakte lichtelijk in paniek, en heb s'nachts al zitten kijken op de site van de poezenboot. Maar ik denk niet dat ik echt een kat wil voor vast.
als je een muis ziet rondlopen heb je er echt wel meer dan 1

en als er katten zijn gaan ze vanzelf weg
Oud 06-09-2006, 09:46
shanker
shanker is offline
Muizen zijn ook gewoon erg irritant zonder dat je er bang voor bent hoor! Echt alles word aangevroten... Een van de muizen die bij mij rondliep heeft zichzelf vermoord door aan schoonmaakmiddel te knagen Niet echt lekker om te vinden de volgende dag maarja. Verder helpt ook zo'n kooitjesval ook wel, maar als je echt nesten in huis hebt blijven ze komen.
Oud 06-09-2006, 11:19
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 05-09-2006 @ 19:09 :
Ik had er vanmorgen eentje in mijn muizenval. Het was echt een schoolvoorbeeld van de perfecte muizenval. Strategisch geplaatst en recht door het nekje. Stukje Mars als lokaas. Heb er een tijdje naar staan kijken. Hij zag er mooi uit die dode muis. Jammer dat ik hem niet kon verkopen dacht ik nog. Ik heb er een foto van gemaakt maar die durf ik hier niet te plaatsen.

Ik snap best wel dat je muizen vervelend vindt, maar dit vind ik toch wel een heel raar stukje tekst
Oud 06-09-2006, 12:36
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
snoopy schreef op 06-09-2006 @ 12:19 :
Ik snap best wel dat je muizen vervelend vindt, maar dit vind ik toch wel een heel raar stukje tekst
Agree, dat beest doet 'niets' verkeerd en al helemaal niet met opzet. Doden is zo voor dierenbeulen.
Oud 06-09-2006, 13:34
jet
jet is offline
jullie zijn nog nooit gewekt door een ongewenste muis die aan je oor knabbelt zeker..
met jouw etensresten aan zn snorharen
Oud 06-09-2006, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 06-09-2006 @ 13:36 :
Agree, dat beest doet 'niets' verkeerd en al helemaal niet met opzet. Doden is zo voor dierenbeulen.
Dan maar een dierenbeul. De enige goede muis is een dode muis.
Oud 06-09-2006, 15:00
juno
juno is offline
Snel en goed doodgemaakt worden door een val is humaner dan doodgetreiterd worden door een kat tijdens het leuke kat en muis spelletje. Ik vind wel eens exemplaren die het niet meer doen, en die zijn meestal wel beschadigd. Een kattennagel is voor een muis echt een vleeshaak. Gif is ook geen fijne dood voor de diertjes. Rattengif oude stijl doet vreselijk veel pijn, en nieuwe stijl zorgt voor inwendige bloedingen a la Ebola, ook niet pijnloos.

Een val is een klap en alles is over.
Oud 06-09-2006, 17:01
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 05-09-2006 @ 19:09 :
Hij zag er mooi uit die dode muis.
Ik zou mijn kat niet echt aan jou uit willen lenen .
Oud 06-09-2006, 17:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
jet schreef op 05-09-2006 @ 18:54 :
ik hoor die dingen die je zogenaamd niet hoort te horen 9 van de 10 keer ook, bewust.

en onze hond+kat werden compleet depressief van een ding dat enkel insecten horen te kunnen horen. (die hoorde ik zelf overigens niet, maar de hong kennelijk wel).

ik hoor meestal ook het irritante gepiep van auto-alarmen. dan vraag je aan iemand 'hoor je dat' en dan krijg je enkel 'wat ?' als antwoord. stelletje dove kwartels...
Oud 06-09-2006, 17:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Koop een boomslangetje voor een euro bij de reptielenwinkel
Oud 06-09-2006, 19:31
Verwijderd
muizenvalletje is het zo opgelost
Oud 07-09-2006, 11:20
Hakuna
Hakuna is offline
Omdat mijn kat liever slaapt dan jagen doet (zie foto, gemaakt tijdens zijn slaap )

Heb ik twee ouderwetse houten muizenvallen gekocht, en die werken perfect, hoor ik geen muizen meer s'nachts boven mijn kop (ze lopen tussen de holle ruimte van het dak en plafond ).
Oud 07-09-2006, 13:32
juno
juno is offline
Wij hebben de gaten in ons oude huis vol met kieren en gaten dichtgemaakt: sindsdien geen muis meer gezien.
Oud 07-09-2006, 14:31
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
jet schreef op 06-09-2006 @ 14:34 :
jullie zijn nog nooit gewekt door een ongewenste muis die aan je oor knabbelt zeker..
met jouw etensresten aan zn snorharen
er zijn ook vallen die een muis laten leven.
En zelfs al maak je dat beest dood, dan ga je er toch geen foto van maken en er trots naar lopen kijken? Ik walg daarvan, echt waar.
Oud 07-09-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 07-09-2006 @ 15:31 :
er zijn ook vallen die een muis laten leven.
En zelfs al maak je dat beest dood, dan ga je er toch geen foto van maken en er trots naar lopen kijken? Ik walg daarvan, echt waar.
Heb je nou een kat voor me of niet ?
Oud 07-09-2006, 17:56
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 07-09-2006 @ 15:41 :
echt dus niet dat ik mijn kat ga uitlenen aan zo'n eikel als jij
Oud 07-09-2006, 17:58
kalinho
kalinho is offline
Citaat:

ik denk persoonlijk adt ik zelf ook wel een foto had gemaakt, tsja je ziet niet elke dag een dooie muis he
Oud 07-09-2006, 18:05
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
kalinho schreef op 07-09-2006 @ 18:58 :

ik denk persoonlijk adt ik zelf ook wel een foto had gemaakt, tsja je ziet niet elke dag een dooie muis he
Zou jij die foto ook rond pm-en?
Tsja, tis maar wat je grappig vindt...
(en ja, ik hap. Maar ik vind t een onsmakelijk persoon)
Oud 07-09-2006, 18:46
Verwijderd
Citaat:

Maar als je al een muizenval hebt gekocht, dan heb je toch geen kat meer nodig?
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten