Oud 13-10-2006, 10:45
Verwijderd
Ik was op zoek naar een draadloze telefoon die kan bellen via de vaste lijn en via VoIP en als het even kan ook via VoIP met de computer uit (geen eis, wel handig).

Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen om dit te vinden. Heeft er iemand al ervaring met dergelijk spul?

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 12:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2006, 10:56
dext0r
dext0r is offline
ik zelf heb een premier noblesse voip. (Draadloos! dit was mijn vereiste) http://premier.te-group.com/dect_noblessevoip.aspx

deze heeft aansluiting via normale telefoonlijn (dect) en kan ook via usb aangesloten worden op de pc.
op de pc draait een programmatje waar je instelt welke voip client je wilt gebruiken (msn, skype, voipbuster, voipstunt, sipdiscount, net2phone etcetc). werkt prima . met skype wel het beste though.

Als je echt een all in one package wil hebben waarbij je de computer niet aan hoeft te hebben zijn misschien die VoIP routers van Linksys wat. daar kun je telefoons op aansluiten en in de router zelf stel je dan een aantal sip accounts in (volgens mij 2 maximaal) , afhankelijk van waar je naartoe wilt bellen kiest hij dan voor jou de meest gunstige sipaccount waarbij je dus het goedkoopst kun bellen / gratis. zo'n voip router is eigenlijk een Asterisk server (inmiddels veel gebruikt binnen bedrijven als voip telefoon centrale etc.) in een klein apparaatje. hier sluit je vervolgens gewone dect telefoons ofzo op aan. hoe dat dan precies zit met bijv users uit een skype lijst ofzo die je wilt bellen heb ik geen idee van. maar in principe heeft iedereen een sipaccount./nummer dus iets zal daar wel mee gaan.

http://www.callvoip.nl/product_info.php?products_id=136 <-- hier vond ik hem voor 95.-

Zelf wil ik ook wel zo'n linksys apparaat, maar die zijn doorgaans bijna 2x zo duur als een (draadloze) voip telefoon.
die philips msn live telefoon (inmiddels overal te koop?) biedt voor zover ik weet alleen maar mogelijkheid om ook via het gewone net en msn live te kunnen communiceren.

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 11:01.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 17:28
Verwijderd
Weinig mensen ervaring hiermee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten