Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als mensen deel zijn van de natuur vind ik het belachelijk gebieden tot natuurgebied te dopen, en de mens er vervolgens buiten te sluiten. Over dat fatsoenlijk gedragen is natuurlijk uiterst subjectief, en heeft met natuur niets te maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is onfatsoenlijk om dingen gewoon weg te gooien in de natuur. Klaar.
||
Citaat:
|
Natuurgebieden moeten gewoon open blijvenvoor toeristen wat dit is een grote inkomen voor de natuurbeschermingorganistaties zoals staatbosbeheer, natuurmonumenten en it frykse gea. Maar er zijn ook natuur gebieden waar geen mensen komen, allen voor onderhoudt en toezicht. Er zijn helaas mensen die denken dat ze alles mogen, afval maken, honden niet aan de lijn(fikkie blijft mooi bij me 'ja behalve als hij een konijn ziet') Maar er zijn ook mensen die zich aan de regels houden en gewoon van een wandeling in de natuur houden. Ik vind dat hier meer toezicht op moet worden gehouden en bij elke overtreding gewoon een beste bekeuring.
Het zijn niet alleen natuurgebieden die worden vervuild ook wegberms en gewoon in dorpen en steden, ik vind dit gewoon belachelijk dat mensen hun afval niet even mee naar huis nemen en in de contianer doen. |
![]() |
|
Afsluiten heeft geen nut denk ik, er zijn genoeg mensen die willen genieten van die natuurgebieden en geen slechte bedoelingen hebben.
Ik ben het eens met kees dat men gewoon strenger toezicht moet houden en efficiënter moet gaan berispen/straffen.
|
het feit allen al dat er specialer natuurgebieden bestaan vind ik bersoonlijk van den zotte. Een natuurgebied zou een gebied moeten zijn waar de natuur de overhand neemt. Dat betekent dat er totaal geen menselijke inbreng moet zijn. Niet in positieven, maar zeker ook niet in negatieve zin. Afsluiten zou zonde zijn maar tijdelijk afsluiten om het natuurgebied te laten verwilderen zou wél een optie zijn.
Het keihard aanpakken van troepmakers is ook een uitstekend idee trouwens
||
Citaat:
Maar met 'gewone' natuurgebieden gebeurt dat vanzelf, er is niet een of ander tuinmannetje die het onkruid weghaalt. Enkel en alleen mensen die hun zooi niet bij zich kunnen houden en zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen. Hypospriet; het probleem is dat het gelegen is aan een vaarweg richting een grote recreatieplas, en daarvandaan weer naar het ijselmeer. Als je het zou afsluiten belemmer je daar een hoop mensen mee. Kees en Frida; ben het met jullie eens dat er toezicht moet komen en dat er bekeuringen moeten worden uitgedeeld. Maar hoe? door een politieagent midden in het bos te zetten? Door het alleen overdag open te laten zijn en dan er 'beheerders' rond te laten lopen?
|
ze moeten gewoon wat strenger gaan straffen, als ze zien dat er iets vervuilt word (op wat voor manier dan ook) kunnen ze daar geld of taakstraffen voor geven. paar dagen papiertjesprikken in het bos ofzo, dan zien de daders meteen hoe irritant ze zelf eigenlijk zijn.
maarja, dan moeten er wel weer meer boswachters en dat soort mensen worden aangenomen (om toezicht te houden dus), en dat kost ook weer geld, dus ik denk niet dat het er nog van komt.
||
Citaat:
|
[QUOTE]Tampert schreef:
[B]het feit allen al dat er specialer natuurgebieden bestaan vind ik bersoonlijk van den zotte. Een natuurgebied zou een gebied moeten zijn waar de natuur de overhand neemt. Dat betekent dat er totaal geen menselijke inbreng moet zijn. Niet in positieven, maar zeker ook niet in negatieve zin. Afsluiten zou zonde zijn maar tijdelijk afsluiten om het natuurgebied te laten verwilderen zou wél een optie zijn. Hier ben ik volkomen ONEENS mee. Ik heb zelfs ook bij een natuurbeheerorganisatie stage gelopen. Een natuur gebied moet je onderhouden, want je zit altijd met het probleem van succesie. Als je zeg maar een rietveld en je zou niks doen word deze rietveld over een paar jaar elsenbos. Dan kan je wel zeggen dat de natuur dat zo wil, maar je kan beter een veel verschillende soorten natuur hebben zoals rietveld, hooiland, heidevelden. Dan alleen maar bos. Want elk van deze gebieden hebben hun eigen flora en founa. Dus daarom moet je elke winter het riet afsnijden(dat je vervolgens weer kan gebreuken als dak bedekking) en hooiland een paar keer per jaar maaien(kan je weer gebreuken als hooi)enz. |
![]() |
||
Citaat:
|
camera's ofzo erneer zetten en vervuiling in zulke gebieden heel streng bestraffen. Punt is alleen dat het heel moeilijk is erachter te komen wie het vervuilt heeft
![]()
||
Citaat:
Bovendien zolang je niets verkeerds doet worden die banden toch gewoon gewist ofzo
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|