Oud 19-01-2007, 23:34
Mariekje*
Mariekje* is offline
Omdat complimentjes geven leuk is, een compliment krijgen nog veel leuker is, en complimentjes delen het aller-leukst is, uiteraard!

1. Van wie kreeg jij als laatste een complimentje, waarover en wat deed het met je (gaf het een extra stimulans, vond je het onterecht, gaf het een trots gevoel)?

2. Wie heb jij als laatste een complimentje gegeven, waarvoor, hoe (subtiel, uitbundig, tussen neus- en- lippen door) en hoe werd het ontvangen?

3. En wat is het mooiste compliment dat je ooit te horen kreeg?

TS begint later, maar verras mij!
Oud 20-01-2007, 09:08
Missy
Missy is offline
1. Gister van een vriend: 'Het is fijn om dit samen met jou te doen' én 'je bent écht goed bezig met tentamens.' Leuk om te horen.

2. Gister aan een jongen: 'Jah, als je band lek is moet je maar even bellen.' Maar volgens mij dacht die dat ik alleen aardig probeerde te zijn. Het was een subtiel hintje.

3. Geen idee, eigenlijk. Er zijn een aantal complimentjes die me erg zijn bijgebleven.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 21:00
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn laatste complimentje kreeg ik vanmiddag van de staleigenaar, omdat hij vindt dat ik soms misschien wel eens TE goed ben voor mijn dieren, en daar ben ik toch wel een beetje trots op omdat ik altijd erg mijn best doe om al mijn verantwoordelijkheden na te komen en goed voor ze te zorgen.

Vanavond een complimentje gegeven aan een jongen die ik na lange tijd weer even aan de telefoon had. Hij zorgt al jarenlang in zijn eentje voor zijn tweeling dochters en heeft het nu eindelijk, na heel hard werken, goed voor elkaar. Hij klonk gelijk nogal verlegen, erg lief om te horen.

Mijn mooiste compliment? Dat zijn er wel meer, eigenlijk.
Oud 28-01-2007, 21:09
Nona
Nona is offline
1 en 2: mijn vriend en ik zitten elkaar de hele avond al te vertellen hoe mooi en lief en leuk we elkaar vinden. Gruwelijk klef ja, maar het geeft zelfvertrouwen. ^^

3: Ik weet het niet. Vooral de complimenten die ik niet verwacht blijven me bij. Zo vertelde een vriendin me vorige week dat ik toch best goed was in statistiek, iets waar ik mezelf niet in uit vind blinken maar wat ik wel belangrijk vind. Daar was ik wel even blij mee, vooral aangezien ik waarde hecht aan haar mening.
Maar het mooiste compliment dat ik ooit te horen kreeg...? Geen idee.

Ik dacht trouwens even dat dit een DK-topic was om degene boven je te becomplimenteren.
Oud 28-01-2007, 21:16
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hahah, ik was het hele topic ook eigenlijk alweer vergeten.
Oud 29-01-2007, 03:41
coopergirl
coopergirl is offline
1. Het laatste complimentje mocht ik vanavond in ontvangst nemen, te weten: opa die uitsprak dat de verloren kilo's me goed staan.
Dit vind ik leuk te horen aangezien ik al 5 maanden bezig ben met voedselaanpassingen ten behoeve van afvallen en dat me lang niet altijd makkelijk afgaat. (Afgelopen week was een dieptepunt, morgen hervat ik het weer). Gezien mijn obesitasgehalte is het kilo's lozen noodzakelijk. (Indirect probeer ik hiermee zeggen dat ik geen mensen met gezond BMI wil aansporen tot lijngedrag oid).

2. Kan me alleen wat basale uitspraken voor de geest halen "ik heb fijn met je gewerkt", "ik waardeer je", "je ziet er bijzonder goed uit". De reacties waren bedankend of terugspelend (als in 'hetzelfde geldt voor jou')

3. Mooiste compliment.. Pffff denk, graaf, peuter... Het grootste compliment wat ik pas ontving, was van iemand mij in één zin omschreef als "intelligent, vol humor, literair onderlegd en met goed analytisch vermogen".... Dit was n.a.v. mijn geuitte onzeker-/ "minderwaardig"-heidtwijfels.
Oud 29-01-2007, 13:35
Papillon
Papillon is offline
1. Mijn laatst ontvangen complimentje kreeg ik van een meisje waar ik vroeger goed mee omging. Ik kwam haar toevallig tegen bij de bus en ze vond mijn nieuwe kapsel leuk.

2. Het laatste complimentje dat ik gegeven heb was volgens mij aan een vriendin van me dat een nieuw kledingstuk had, wat haar heel erg leuk stond.

3. Mijn mooiste compliment is denk ik wel van een jongen uit Schotland die hier een aantal maanden was voor zijn werk. Hij kwam regelmatig in het café hier en toen hij weer terugging naar Schotland zei hij tegen me dat hij altijd weer vrolijk werd als hij mijn glimlach zag. Vond dat gewoon een mooi compliment, het is al een tijd geleden, maar het is me goed bijgebleven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten