Ik was eerst ook heel erg goede vrienden met een jongen, minder lang dan jij nu. Zo'n half jaar denk ik, we deelden vanalles en wilden elkaar nooit en nimmer kwijt.
Maar we konden onze verliefdheid niet tegenhouden - hoe we ook hebben geprobeerd. Uiteindelijk toch maar toegegeven aan de liefde en aan elkaar. Wel beloofd dat mocht het verkeerd gaan we vrienden wilden blijven.
Uiteindelijk hebben we nu over de 15 maanden een hele fijne relatie, en zie ik hem zowel als mijn beste vriend en als mijn geliefde waar ik alles mee deel.
Dus ja, het is aan de ene kant een keuze om de vriendschap te willen behouden. Wij zouden dan altijd het idee van 'wat als' gehad hebben. Aan de andere kant is het ook niet echt een keuze, als je écht verliefd raakt is daar bijna niet tegen te vechten.
Of je de sprong waagt is uiteraard aan jou en aan jouw beste vriend. Ga na bij jezelf wat jóuw gevoelens nu echt zijn, als je kriebels kreeg van zijn kus - doet het je wel meer dan alleen vriendschappelijk iets, denk ik. Of je af wacht of gewoon initiatief neemt is aan jou, maar je kunt het wellicht altijd proberen als je denkt dat je echt verliefd op hem bent/ aan het worden bent.
Niet geschoten altijd mis.
In inderdaad, maak het anders gewoon bespreekbaar, als je echt zulke goede vrienden bent dan is dat ook wel mogelijk - hij zal je heus niet opeten
good luck