Oud 28-02-2007, 17:14
remy476
remy476 is offline
Ik was dit gisteren aan het kijken.

Het ging over een russisch vliegtuig dat naar china vloog. onderweg verongelukte het (crash). Nou ben ik om 23:15 in slaap gevallen (reclame). Kan iemand mij vertellen hoe het vliegtuig van zichzelf van die manouvres kon gaan maken?

alvast bedankt!
Oud 01-03-2007, 00:02
Severus
Severus is offline
Mischien mos se maar es get goan googele....
Oud 01-03-2007, 08:47
Rachel
Rachel is offline
Ik heb het toevallig gezien, want ik vind dat wel leuk

Maar goed;
Uhm... Die (hoofd)piloot was vader van 2 kinderen en die zaten in het vliegtuig. Die kids kwamen naar de cockpit en dat meisje mocht eerst sturen (maar hij stond op de automatische piloot dus eigenlijk deed zij niet). Nou, dat ging allemaal goed.

Toen kwam dat zoontje, die ging al aan het stuur draaien vóór die vader de automatische piloot had gecommandeerd om een (kleine) bocht naar links te maken. Op een gegeven moment ging het vliegtuig vreemd doen en die piloten snapte er niets van, omdat hij gewoon op de automatische piloot stond.
De automatische piloot blijk je bij die nieuwe modellen ook gedeeltelijk af te kunnen zetten;
Je hebt 3 delen (ik dacht) de staart; de zijstaart en die zijvleugels.

Doordat dat jongetje van tevoren al het stuur naar links deed, en dat ook een paar seconden vast hield, bleek dat hij een deel van de automatisch piloot had afgezet. Normaal krijg je hier een melding van, maar niet als je het op die manier doet (o.i.d.)

Naja, toen ging het vliegtuig echt vreemde dingen doen, bijv. in de wachtstand etc. En daarna ging hij snel naar... (ik dacht) beneden, waardoor iedereen in z'n stoel werd gedrukt vanwege de G-krachten en dat mannetje van 15 was de enige die nog met 2 handen aan het stuur zat.

Op een gegeven moment zat die vader weer terug (omdat die andere piloot ook het stuur te pakken kreeg en het vliegtuig omhoog trok). Mee dat die vader wil gaan sturen, klappen ze tegen de grond, omdat ze al veeél te laag zaten.

Zoiets was het
Hopelijk snap je het een beetje
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 15:37
remy476
remy476 is offline
Aha hij had dus gewoon de auto piloot eraf gezet doordat hij het naar links hield. Bedankt Rachel!
Oud 01-03-2007, 19:12
Rachel
Rachel is offline
Ja deels
En dat bleek dan ook een mankementje bij Airbus te zijn, omdat je normaal een alarm krijgt als je de auto piloot eraf zet, maar op deze manier was dat niet.

Geen dank
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten