Oud 18-12-2006, 00:38
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ik heb een tijdje geleden een abo afgesloten bij Telfort en had onlangs een rekening die niet afgeschreven kon worden omdat mijn salaris nog niet gestort was. Ik kreeg toen van Telfort toegestuurde acceptgiro en aan de hand daarvan heb ik toen maar het bedrag dat nog op mijn rekening stond overgemaakt, met de vermelding dat de rest zo snel mogelijk zou volgen. Het ging om een resterend bedrag van 4,06 euro.

Nu kwam ik afgelopen vrijdag (15 december thuis) en vond daar een laatste herinnering: Als die 4.06 euro niet uiterlijk op zondag 17 december op hun rekening stond, zou mijn telefoonnummer definitief te vervallen komen.
Dus ik als een gek mn rekening checken...geld was net gestort, dus ook snel dat bedrag betalen. Maar er stond dus op de achterkant dat het via internetbankieren 3 (werk?)dagen zou duren voordat het bij hun stond bijgeschreven. En dit vond ik een beetje raar, gezien ik dus maar 2 dagen had (weekend nog wel) om dat voor elkaar zien te krijgen.

Dus ik keek naar de datum en daarop stond dat die brief al veel eerder verstuur bleek te zijn, maar ik ontving 'm pas vrijdag laat in de middag. Ik weet zeker dat ie niet eerder in de bus lag of tussen andere post omdat ik de post zelf van de postbode aannam. Maarja, flink lullig dus want ik kan niet bellen en zit de komen anderhalfjaar nog wel voor die kosten te betalen.
Ik heb die vrijdag ook meteen iemand van Telfort gebeld en die was verre van behulpzaam: "Sja...dan heeft u een probleem Kan u verder niet helpen" Een spoedbetaling kon ook niet, want het zou zowiezo 3 dagen duren...

Mijn vraag is wat ik nu moet doen?
Moet ik ze nu een aangetekende brief sturen waarin ik alles nog een keer uitleg? Eigenlijk vind ik het heel slordig van hun dat die brief pas 2 dagen en dus te laat voor de deadline bij mij in de bus lag.
Oud 18-12-2006, 01:34
Verwijderd
Nou dan hebben ze het dus maandag. Denk niet dat ze je daarvoor gaan afsluiten, tenzij dat dit de zoveelste keer is dat je niet betaalt.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 04:53
Verwijderd
Kan je ook geen betaalbewijs naar ze faxen? Bij de meeste bedrijven is dat gewoon mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 06:50
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 18-12-2006 @ 02:34 :
tenzij dat dit de zoveelste keer is dat je niet betaalt.
En dat lijkt mij wel, want anders komt je telefoonnummer niet inééns te vervallen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 08:04
Volk
Volk is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-12-2006 @ 07:50 :
En dat lijkt mij wel, want anders komt je telefoonnummer niet inééns te vervallen.
Toen ik anders een abo bij telfort afsloot was ook opeens mijn nummer vervallen omdat ik nog niet had betaald. En natuurlijk had ik nog niet betaald want ik moest uiterlijk de 16de betalen en de 8ste was mijn telefoonnummer vervallen en contract ook meteen verbroken, ik ben nog gaan klagen maar het had geen baat. Dat deden ze preventief, omdat het de eerste keer was dat ik moest betalen en ze niet zeker wisten of ik dat wel zou doen...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 09:47
Nona
Nona is offline
Ze hebben gewoon een datum op die brief gezet die eerder was dan de datum waarop ze het verstuurden. Kun je niet bewijzen, maar zeker als het gaat om rekeningen of bepaalde subsidies waar je recht op hebt wordt dat trucje vaker uitgehaald.
Oud 18-12-2006, 11:12
Adrenaline
Adrenaline is offline
Nee, dit is de eerste keer dat ik echt een brief kreeg met een ultimatum. Heb mijn moeder maar even laten bellen.
En die brief/fax heeft nu ook geen zin meer, want die zou dan vandaag of morgen pas aankomen en gisteren ben ik dus al afgesloten.
Oud 18-12-2006, 11:29
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-12-2006 @ 07:50 :
niet altijd geloven in de goedheid van telecomaanbieders. mn vriending kreeg ooit een "dreigbrief" dat de aanbieder naar het BKR ging omdat een bedrag van 6 euro (!) een week te laat was. (eerder nooit betalingsproblemen.) heel veel moeten schelden tegen telefoonnistes en toen kwam de manager excuus aanbieden dat ze iets te hard van stapel waren gelopen.
Oud 18-12-2006, 15:54
J-roenn
J-roenn is offline
sowieso niks betalen, laat telfort je gewoon lekker afsluiten en kies een normale gsm-provider. niks dan problemen gehad met die kneuzen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 18:46
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Zit TS dan niet alsnog met die resterende maanden die ze moet betalen? Telecommaatschappijen zijn van die sloeries die wel overal geld uit proberen te trekken op zich.
Oud 19-12-2006, 08:58
Volk
Volk is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 18-12-2006 @ 16:54 :
sowieso niks betalen, laat telfort je gewoon lekker afsluiten en kies een normale gsm-provider. niks dan problemen gehad met die kneuzen.
Als je wordt afgesloten moet je daar onkosten voor betalen. Je moet administratieve kosten betalen en incassokosten die makkelijk 100 eurie zijn. Als je er een telefoon bij hebt gehad moet je die terugbetalen. En naar een andere provider stappen word moeilijk want je staat dan geregistreerd bij de BKR dacht ik en dan krijg je moeilijk ergens anders nog een abbo...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 09:44
Verwijderd
@ Biertank

Tuurlijk worden de resterende abonnementskosten nog in rekening gebracht. Een klant sluit een contract af, als je dan niet betaald is dat je eigen verantwoordelijkheid en draai je dus ook voor die kosten op. Bovendien, weet je hoeveel wanbetalers kosten voor zowel een bedrijf als een economie.

@ Volk

Dat hangt af van de provider. Sowieso krijg je bij de meeste providers een registratie bij preventel. Dat houdt in dat je geen nieuw abonnement kunt afsluiten totdat de volledige vordering is voldaan. Daarnaast krijg je bij sommige providers inderdaad nog een negatieve registratie bij het BKR. Als een andere provider vervolgens ook bij het BKR toetst heb je kans dat je geen abonnement kunt afsluiten (of nog erger, dat je later geen hypotheek e.d. kunt afsluiten). De gevolgen van 1 wanbetaling kunnen heel erg groot zijn.

@ Ganralph

Dat is wettelijk gezien niet eens toegestaan. Ik geloof dat een vordering pas na 90 dagen wanbetaling bij het BKR geregistreerd mag worden.

Ook al lijkt het trouwens misschien heel flauw van telfort om je af te sluiten, het is opzich logisch. Je weet dat je elke maand een factuur krijgt, daar kan je ook vantevoren rekening mee houden in plaats van achteraf.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 11:47
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
BKR is na 80 dagen.
Oud 19-12-2006, 12:17
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
leekah schreef op 19-12-2006 @ 10:44 :
@ Ganralph

Dat is wettelijk gezien niet eens toegestaan. Ik geloof dat een vordering pas na 90 dagen wanbetaling bij het BKR geregistreerd mag worden.
i know, en ze moeten je ook eerst meerdere herinneringen sturen, geloof ik. het voorbeeld was om te illustreren dat je niet altijd de regeltjes en dreigmenten van de aanbieder moet accepteren. in mijn geval hebben ze hun fout ook toegegeven, maar als je ze daar niet toe pusht, gaan ze lekker hun gang.
Oud 19-12-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 19-12-2006 @ 13:17 :
i know, en ze moeten je ook eerst meerdere herinneringen sturen, geloof ik. het voorbeeld was om te illustreren dat je niet altijd de regeltjes en dreigmenten van de aanbieder moet accepteren. in mijn geval hebben ze hun fout ook toegegeven, maar als je ze daar niet toe pusht, gaan ze lekker hun gang.
Nja, registreren bij het BKR zullen ze niet eerder doen, maar zo snel dreigen slaat natuurlijk nergens op
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 01:38
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Na 2 herinneringen had ik bij t-mobile een brief van het incassobureau in de bus liggen. Ze zouden beslag op mijn inkomen leggen als ik de achterstand plus de nieuwe rekening (waar nog 3 weken voor had om te betalen ) niet binnen 5 werkdagen zou betalen.

Lekker belachelijk. Heb ik ook eens een betalingsachterstand. Naja, wat bleek: foutje.. doen ze normaal pas na de 3e herinnering. Maar toch.. Beslag op inkomen. Welk inkomen?

Doe mij maar zo'n mannetje aan de deur.
Oud 26-12-2006, 15:03
remy476
remy476 is offline
pwnd
Oud 26-12-2006, 15:45
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 19-12-2006 @ 12:47 :
BKR is na 80 dagen.
Wordt bij zo'n registratie dan het bedrag er ook niet bij gezet?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 11:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Volk schreef op 18-12-2006 @ 09:04 :
Toen ik anders een abo bij telfort afsloot was ook opeens mijn nummer vervallen omdat ik nog niet had betaald.
En na hoeveel aanmaningen gebeurde dat? Lijkt me sterk namelijk dat ze zomaar abonnementen opzeggen.

Voor de TS overigens: meestal gaat het dan om werkdagen.

Nu zijn sommige incassoinstanties gewoon een stel lullo's zijn (zoals die nitwits waar ik mee te maken had die beweerden dat bezwaar maken geen grond is om de incasso op te schorten), maar als ze juridische krachttermen als 'onteigening', 'BKR' of 'rechtsmaatregelen' gaan gebruiken moet er wel een grond voor zijn, want is dat niet zo, dan is het gezwets, of dat nu komt van jan met de pet, of iemand met een juridische graad.
Samenvattend: laat je niet gek maken.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten