Ik zit nu in 6vwo en dit jaar hadden we 5 weken 'proef' 70 min - rooster... Volgend jaar wordt t echt ingevoerd, maar dan ben ik als t goed is weg
Normaal hebben we 50 min rooster..
Ik heb dat proef 70-min rooster afgelopen 5 weken voor de kerstvakantie gehad en ik von dat t voor en nadelen had...
Ik had echt super pech met mijn rooster en dat betekende dat ik 4 dagen per week (!) tot half 5 op school zat

Dat vond ik echt niet normaal en niet leuk! Maar daar had ik ook gewoon pech mee...
De dag leek wel weer korter, ook al moest ik tot langer naar school.. Je hebt minder lessen wat ervoor zorgt dat de dag dus ook korter lijkt...

En die 70 min vallen nog best mee hoe lang ze duren!
Ik vond mijn rooster dus een groot nadeel en verder de tussenuren... Als er een les uitvalt ben je gelijk 70 min vrij! en das best wel lang! Ben 4 x in dezelfde week voor nix op school gekomen (1e uur viel uit) waarvan 2 x ook t uur daarna uitviel.. En als je dan 2 x 70min + 2 pauzes moet w8en is dat wel heel erg lang! En verder vond ik de pauzes niet handig ingepland maar ik weet niet hoe dat bij jou gaat gebeuren? Bij mij had ik voor en na t 2e uur pauze.. en vervolgens had ik in de middag honger
Wij hadden trouwens ook 5 min looppauze tussen elke les.. Wat er ook voor zorgde dat k laat uit was denk ik!
Ben toch wel blij dat ik weer gewoon t 50min rooster terugkrijg na de vakantie want dan bennik veel vroeger uit

Dan hebben we ook geen looppauze

(maar je moet toch van lokaal naar lokaal lopen en stiekem heb je het dus wel) Alleen gaat t van de lestijd af ipv je vrije tijd