Oud 07-02-2007, 18:47
xx_IRIS
xx_IRIS is offline
Heey Heey...!
ik maak me zo'n zorgen nu!
pukkie is al heel lang kreupel, sinds zaterdag 7 januari
ze liep al 2 weken daarvoor niet helemaal super zuiver, maar als je door stapte was er niks aan de hand. nu is het zo dat ze *** niet van mij is (NOGG NIETT alleen me papa en mama weten niet ) & ik er dus niet elke dag kan zijn. nouja ik mag er niet elke dag zijn, dus tegen houden dat ze loopt enzo kan ik niet
deze week goed rooster dus ik ga zo vaak als ik kan. maar ik controleer dus elke week & gewoon elke keer al ik er ben haar benen, maar er is niks bijzonders aan! niet dik niet warm..!
dus ik praatte daar over met een vrouw van de manege en zij zegt: het kan wel een hoefzweer zijn! & ja hoor ik tik dat op google in, precies alles wat pukkie ook heeft! maar ik lees dus dat dat moet worden weg gesneden enzo..! ik dacht eerst dat het een gewone kreupelheid was maarja toen las ik dit en dat was wel even schrikken hoor!
nu heb ik een paaar vraagjes:

1. Als ze hoefzwer heeft, wat moet ik dan doen met haaar voor de eventuele operatie?
2. Hoe duur zal dat ongeveer worden? die hoefzweer verwijderen.
3. mag ze in de lessen lopen..? NEEY TOG?

3e vraag even voor de zekerheid

nou alvast bedankt! Xx iriss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2007, 19:38
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoi,

Bij een paard met een hoefzweer is het van belang direct de hoefsmid/dierenarts er naar te laten kijken, omdat een hoefzweer vaak (erg) veel pijn kan veroorzaken. Zij zullen dan met een visiteertang kijken waar de hoefzweer precies zit, en waardoor deze is veroorzaakt (vaak door een scherp voorwerp).
In het geval van een hoefzweer kun je het betreffende hoefje het beste in bijvoorbeeld een emmer met lauwwarm water met soda zetten, dat zorgt ervoor dat de hoef iets zachter wordt waardoor de hoefsmid/dierenarts een eventueel abces makkelijker kan wegsnijden.
Rijden is er dan uiteraard even niet bij; De dierarts/hoefsmid zal je waarschijnlijk vertellen dat je na het opensnijden van het abces, de hoef meerdere keren per dag in een emmer met lauwwarm water en soda moet zetten zodat de wond schoon trekt. Vaak krijgt je paard dan ook een soort verband om zijn been heen om de wonden tegen vuil te beschermen..

Als ik jou was zou ik even de dierenarts bellen en om advies vragen, misschien is het wel iets heel anders en dan is het wel van belang dat er iemand goed en deskundig naar kijkt.

Succes! En geef Pukkie een knuffel
Oud 07-02-2007, 19:54
xx_IRIS
xx_IRIS is offline
bedankt!
ik ga er idd morgen meteen iemand die er echt verstand van heeft naar laten kijken! want ik heb nou niet echt veel ervaring met hoefproblemen/kreupelheden enz.

en die knuffel..!?
die komt er zeker pukkie is altijd wel in voor extra knuffels!

xxx
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 20:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
Goed zo! Veel succes met hem/haar.. laat je nog eventjes weten wat het uiteindelijk was?
Oud 07-02-2007, 20:40
xx_IRIS
xx_IRIS is offline
tuurlijk!

xxx
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 19:01
xx_IRIS
xx_IRIS is offline
ik heb heel goed nieuws...!
het is in iedergeval geen hoefzweer..! ik maakte me misschien wel druk om niks, maarja beter dat dan dat ze daar maar staat te verrekken van de pijn!
het zou mok kunnen zijn maar dat kijk ik morgen verder! ik was er maar halfuurtje , ze loopt trouwens ineens een heel stuk beter!
pff.. ik ben zo opgelucht!

Xxkuss
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 17:08
AngelLena
AngelLena is offline
Hoefzweer is niet zo'n vreselijke wereldramp hoor Kwestie van een hoefsmid of veerarts die em open snijdt, even 2 weekjes de beroemde hoef in de emmer met biotex truc en hij's weer in orde
Mok is vervelender, dat blijft vaak terugkomen en moet je met zalfjes gaan ouwehoeren ed.
Oud 15-02-2007, 18:27
xx_IRIS
xx_IRIS is offline
ouwehoeren!
tjah, ik denk dat ik tOg maar moet gaan ouwehoeren met die zalfjes!
was ziek enzo dus ik kon de heletijd niet naar der toe
egt niet leuuk..!

mjaaa

xxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten