Oud 01-03-2006, 19:46
SFDW
SFDW is offline
Hallo,

ik vroeg mij af welke universiteit nou eigenlijk het beste staat aangeschreven in Nederland. Misschien dat iemand dat weet of dat iemand daar ervaring mee heeft!!!
Advertentie
Oud 01-03-2006, 19:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat verschilt (uiteraard) per studie. Elk jaar staat er in de Elsevier een overzicht van de beste universiteiten van een groot aantal studies.
Oud 01-03-2006, 19:55
SFDW
SFDW is offline
ok tnx
Oud 01-03-2006, 20:18
Verwijderd
www.studiekeuze123.nl hier kan je verschillende studies met elkaar vergelijken door een simpel programma.

Ik weet alleen niet hoe up to date alles is, maar het is vergelijkbaar met het Elsevier onderzoek.
Oud 02-03-2006, 10:49
MaHo
MaHo is offline
pssst....stiekem is de Technische Universiteit Eindhoven gewoon de allerbeste
Oud 02-03-2006, 11:20
Verwijderd
De faculteiten rechtsgeleerdheid in Nijmegen, Tilburg en Groningen bezetten al lange tijd de bovenste drie plekken in de meeste onderzoeken. Het is af en toe stuivertje wisselen maar de kwaliteit ontloopt elkaar weinig. De Leidse universiteit staat goed aangeschreven als het gaat om talen, ook vanwege het brede aanbod. Utrecht heeft vanouds veel sociale studies. Rotterdam en Maastricht zijn het sterkst als het gaat om (internationale) (bedrijfs)economie en marketing.

De Universiteit van Amsterdam moet je eigenlijk mijden, daar is geen enkele studie bovengemiddeld en het is een organisatorisch zootje. Dat geldt in mindere mate voor Leiden en Utrecht, maar als je op zoek bent naar hoogwaardig wetenschappelijk onderwijs dan kun je het beste omkijken naar Nijmegen, Groningen of Tilburg.

Als het gaat om internationale erkenning dan heeft eigenlijk alleen de Erasmus goede kaarten. Dat is voor zover mij bekend de enige Nederlandse universiteit die in internationale rankings staat (vanwege de bedrijfskundige faculteit).
Oud 02-03-2006, 14:17
Tripo
Tripo is offline
De KUT inderdaad..
Oud 02-03-2006, 17:18
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-03-2006 @ 21:18 :
www.studiekeuze123.nl hier kan je verschillende studies met elkaar vergelijken door een simpel programma.

Ik weet alleen niet hoe up to date alles is, maar het is vergelijkbaar met het Elsevier onderzoek.
Die site van jou zorgt er elke keer weer voor dat er in Internet Explorer een fout is opgetreden en moet worden afgebroken.
Oud 02-03-2006, 18:02
Verwijderd
Qua technische studies staat de Universiteit Twente vaak bovenaan
Oud 02-03-2006, 18:28
LB06
LB06 is offline
Vroeger , toen ik me moest oriënteren op dit soort zaken, stond de economische faculteit van de toemalige kub hoog aangeschreven qua onderzoek (blijkbaar net als de rechtenfaculteit, dus). Ik weet echter niet hoe dat nu zit.

En over het onderwijs (naast onderzoek de belangrijkste poot van een universiteit) kan ik je helaas ook niet veel vertellen.
Oud 02-03-2006, 18:55
Morri
Morri is offline
Citaat:
Tripo schreef op 02-03-2006 @ 15:17 :
De KUT inderdaad..
Als je de universiteit van Tilburg bedoelt (Uvt), die heette vroeger wel Katholieke Universiteit Brabant, dus de KUB (waarschijnlijk in verband met die afkorting )

OT: tja, volgens mij is er niet echt één universiteit veel beter dan de rest, 't ligt er natuurlijk ook aan wat jij fijn vindt hè.
Oud 02-03-2006, 19:21
Estar
Estar is offline
Citaat:
Morri schreef op 02-03-2006 @ 19:55 :
Als je de universiteit van Tilburg bedoelt (Uvt), die heette vroeger wel Katholieke Universiteit Brabant, dus de KUB (waarschijnlijk in verband met die afkorting )

OT: tja, volgens mij is er niet echt één universiteit veel beter dan de rest, 't ligt er natuurlijk ook aan wat jij fijn vindt hè.
Daarvoor was het KUT
Oud 02-03-2006, 20:27
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
studentenoordeel:
7.15 Wageningen Universiteit
7.11 Open Universiteit Heerlen
7.01 Universiteit Maastricht
7.03 Universiteit Tilburg
7.00 Technische Universiteit Eindhoven
6.99 Universiteit Twente Enschede
6.90 Vrije Universiteit Amsterdam
6.89 Universiteit Leiden
6.87 Rijksuniversiteit Groningen
6.86 Radboud Universiteit Nijmegen
6.86 Erasmus Universiteit Rotterdam
6.84 Universiteit Utrecht
6.82 Universiteit van Amsterdam
6.74 Technische Universiteit Delft

kun je je afvragen wat dat betekent (voor jou). en waar je je waarden aan hecht. zoals al gezegd, het verschilt ook vaak per studie.
Oud 02-03-2006, 21:10
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 02-03-2006 @ 21:27 :
studentenoordeel:
7.11 Open Universiteit Heerlen
7.01 Universiteit Maastricht
7.03 Universiteit Tilburg
7.00 Technische Universiteit Eindhoven
6.99 Universiteit Twente Enschede
6.90 Vrije Universiteit Amsterdam
6.89 Universiteit Leiden
6.87 Rijksuniversiteit Groningen
6.86 Radboud Universiteit Nijmegen
6.86 Erasmus Universiteit Rotterdam
6.84 Universiteit Utrecht
6.82 Universiteit van Amsterdam
6.74 Technische Universiteit Delft

kun je je afvragen wat dat betekent (voor jou). en waar je je waarden aan hecht. zoals al gezegd, het verschilt ook vaak per studie.
Dit laat alleen zien dat in Delft de meest kritische studenten zitten
Oud 02-03-2006, 21:29
BeHaVe
BeHaVe is offline
Die universiteitensite klopt niet denk ik want ik ken iemand die filmwetenschappen doet en dat staat er niet bij. Is wel jammer want misschien wil ik dat ook wel doen straks.
Oud 03-03-2006, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 02-03-2006 @ 20:21 :
Daarvoor was het KUT
Nee, daarvoor was het de Katholieke Hogeschool Brabant.

Citaat:
Lucky Luciano schreef:
Dit laat alleen zien dat in Delft de meest kritische studenten zitten
Bovendien hebben studenten de neiging lagere cijfers te geven als het onderwijs in hun ogen te moeilijk is, terwijl het niveau van veel studies nu juist het (steeds groter wordende) probleem is in Nederland.

Kwalitatief hoogwaardig onderzoek wordt nog steeds wel gedaan, dat is het probleem verder niet, het probleem ligt bij het onderwijs. Omdat er immers steeds hogere eisen worden gesteld door de regering(en), bijv. de afspraak dat in 2020 de helft van de bevolking hoger opgeleid moet zijn, komt de lat voor tentamens en examens steeds lager te liggen, zodat diploma's en onderwijs devalueren.
Oud 03-03-2006, 10:59
Vitamintje
Vitamintje is offline
Voor economie staat Tilburg bovenaan
Oud 03-03-2006, 13:23
Verwijderd
Het ligt er nu maar net aan waar je naar op zoek bent,
ik bijvoorbeeld, wil later echt helemaal geen onderzoek gaan doen. Ik ben alleen benieuwd naar de kwaliteit van het onderwijs en de mogelijkheden voor studenten.
Oud 03-03-2006, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-03-2006 @ 21:18 :

Oh kijk nou, dat is pas een echt goede site!
Ik denk dat ik wel de goede uni heb gekozen
Oud 03-03-2006, 13:33
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-03-2006 @ 14:23 :
Het ligt er nu maar net aan waar je naar op zoek bent,
ik bijvoorbeeld, wil later echt helemaal geen onderzoek gaan doen. Ik ben alleen benieuwd naar de kwaliteit van het onderwijs en de mogelijkheden voor studenten.
Het gaat erom dat als een universiteit kwaliteitsonderzoekers aantrekt, en dat doen ze door interessante en actuele onderzoeksprojecten te runnen waar ze subsidies voor krijgen, dat natuurlijk ook zijn weerslag heeft op de kwaliteit van het onderwijs. Het is immers wetenschappelijk onderwijs, dus hoe hoger het niveau van het wetenschappelijk personeel, hoe hoger de kwaliteit van de opleiding.

Ook al wil je geen onderzoeker worden, dan nog is het van het grootste belang dat je kwaliteitsdocenten hebt, en niet alleen maar aio's voor de klas in de hogere jaren.
Oud 03-03-2006, 18:25
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2006 @ 14:33 :
dus hoe hoger het niveau van het wetenschappelijk personeel, hoe hoger de kwaliteit van de opleiding.
Dat is wel erg kort door de bocht he, als het op persoonlijke begeleiding van de studenten en organisatorisch vlak een enorme rommel is schiet je nog niks op.
Oud 03-03-2006, 18:52
esprit-chick
esprit-chick is offline
lijkt me vrij duidelijk... Rotterdam dannnnnnn
Oud 03-03-2006, 18:54
Estar
Estar is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2006 @ 11:57 :
Nee, daarvoor was het de Katholieke Hogeschool Brabant.

Bovendien hebben studenten de neiging lagere cijfers te geven als het onderwijs in hun ogen te moeilijk is, terwijl het niveau van veel studies nu juist het (steeds groter wordende) probleem is in Nederland.

Kwalitatief hoogwaardig onderzoek wordt nog steeds wel gedaan, dat is het probleem verder niet, het probleem ligt bij het onderwijs. Omdat er immers steeds hogere eisen worden gesteld door de regering(en), bijv. de afspraak dat in 2020 de helft van de bevolking hoger opgeleid moet zijn, komt de lat voor tentamens en examens steeds lager te liggen, zodat diploma's en onderwijs devalueren.
Nee daarvoor was het Katholieke Universiteit Tilburg, daarvoor was het Katholieke Hogeschool Brabant inderdaad, maar lang hebben ze katholieke universiteit tilburg niet aangehouden door de afkorting dat ze kregen ( ik durf niet met zekerheid te zeggen hoelang het zo heette maar ik geloof maar een jaar of 3)

Hogeschool heeft heel lang de naam gehad dat weet ik wel, vandaag nog met iemand van in de 80 gesproken die daar op school heeft gezeten en toen heette het al hogeschool.
Oud 03-03-2006, 18:55
LB06
LB06 is offline
Citaat:
MaHo schreef op 03-03-2006 @ 19:25 :
Dat is wel erg kort door de bocht he, als het op persoonlijke begeleiding van de studenten en organisatorisch vlak een enorme rommel is schiet je nog niks op.
Klopt. Er onderwijs is meer dan inhoudelijke kwaliteit alleen. Je kunt als prof zijnde enkele uitermate belangwekkende onderzoeken hebben gedaan, maar als je de stof niet over kunt brengen dan is het onderwijs alsnog waardeloos.
Oud 03-03-2006, 19:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2006 @ 14:33 :
Het gaat erom dat als een universiteit kwaliteitsonderzoekers aantrekt, en dat doen ze door interessante en actuele onderzoeksprojecten te runnen waar ze subsidies voor krijgen, dat natuurlijk ook zijn weerslag heeft op de kwaliteit van het onderwijs. Het is immers wetenschappelijk onderwijs, dus hoe hoger het niveau van het wetenschappelijk personeel, hoe hoger de kwaliteit van de opleiding.

Ook al wil je geen onderzoeker worden, dan nog is het van het grootste belang dat je kwaliteitsdocenten hebt, en niet alleen maar aio's voor de klas in de hogere jaren.
Nou ik heb echt een aantal docenten, of had beter gezegd, die op handen gedragen worden. Ze doen vast geweldig onderzoek, en ze weten vast heel veel, maar het zijn een stelletje halvegare idioten die echt geen collegestof over kunnen brengen. Ik ben van mening dat de echte goede mensen niet in het onderwijs zitten (tenzij aan een topuniversiteit). Daar zit je alleen als je niet verder kunt komen, of je moet er natuurlijk expliciet voor kiezen.
Advertentie
Oud 03-03-2006, 20:40
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zozo, ik zit toch nog wel op een goede universiteit (Tilburg), terwijl ik er soms toch niet echt tevreden over ben.
Oud 03-03-2006, 21:08
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 03-03-2006 @ 11:59 :
Voor economie staat Tilburg bovenaan
voor algemene economie zeker.
Oud 03-03-2006, 21:41
Pandora
Pandora is offline
De UvA in ieder geval zeker níet.
Oud 03-03-2006, 21:47
Verwijderd
Hmm ja, daar hoor je echt heel veel slechte verhalen over. Wat zijn jouw ervaringen, aangezien je volgens je profiel op de UvA zit?
Oud 04-03-2006, 09:34
Verwijderd
Ik hoor er ook steeds negatieve dingen over en op sites en in bladen heeft de UvA nooit geweldige cijfers.
Ik ben wel benieuwd wat er dan zo slecht aan is, want ik was gister op de Open Dag en ik vond het allemaal helemaal geweldig. Leuke sfeer, leuke studenten, leuk gebouw.. leuke studie!
Oud 04-03-2006, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Nubis schreef op 04-03-2006 @ 10:34 :
Ik hoor er ook steeds negatieve dingen over en op sites en in bladen heeft de UvA nooit geweldige cijfers.
Ik ben wel benieuwd wat er dan zo slecht aan is, want ik was gister op de Open Dag en ik vond het allemaal helemaal geweldig. Leuke sfeer, leuke studenten, leuk gebouw.. leuke studie!
Misschien was het je opgevallen dat de organisatie van de voorlichtingsdag i.v.m. andere uni's ver achterbleef. Als je je als uni wil profileren moet je meer doen dan een zaaltje in een afgelegen instituut beschikbaar stellen, een hoogleraar voor een half uur lenen en twee studenten een verhaal over de studie laten vertellen (ja, ik was er ook).
Oud 04-03-2006, 10:22
Verwijderd
Ik vond dat eigenlijk wel meevallen. Ik ben verder nog bij de VU en RuG geweest en ik vond het niet echt verschillend, maar misschien hecht ik niet zoveel waarde aan organisatie en meer aan sfeer en heb ik het daarom niet opgemerkt?
Of ik vond het misschien juist leuk dat het niet zo georganiseerd (en stijf) was.

Ik heb in ieder geval erg veel informatie gekregen over de studies (vooral bij Media en Cultuur) in tegenstelling tot andere universiteiten, waar ik vaak na afloop nog een raar gevoel over had gehouden omdat de presentatie niet duidelijk genoeg was.

Wat moet je volgens jou nog meer dan dan, als universiteit?

En mag ik vragen welke studie je doet?
Oud 04-03-2006, 11:37
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-03-2006 @ 20:38 :
Nou ik heb echt een aantal docenten, of had beter gezegd, die op handen gedragen worden. Ze doen vast geweldig onderzoek, en ze weten vast heel veel, maar het zijn een stelletje halvegare idioten die echt geen collegestof over kunnen brengen. Ik ben van mening dat de echte goede mensen niet in het onderwijs zitten (tenzij aan een topuniversiteit). Daar zit je alleen als je niet verder kunt komen, of je moet er natuurlijk expliciet voor kiezen.
De echt goede mensen zitten niet in het onderwijs? Dat verschilt van studie tot studie lijkt me. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de rechten-economie-bedrijfskunde hoek, dan zie je dat aan de goede universiteiten veel hoogleraren tevens advocaat, accountant of consultant zijn. Dan krijg je een kruisbestuiving tussen theorie en praktijk en die is nodig om te voorkomen dat de volgende generatie inderdaad een stelletje halvegaren wordt die hun aangeleerde stof nooit in de praktijk kunnen brengen.

In de gebieden die ik opnoemde wordt het zelfs als pré gezien dat je ook op wetenschappelijk vlak goed presteert en een (deeltijd) hoogleraarschap bekleedt aan een universiteit. Dat geldt natuurlijk ook voor geneeskunde, kijk maar naar de kwaliteit van academische ziekenhuizen. Maar goed, natuurlijk is het slecht als docenten contactgestoorde figuren zijn die met tegenzin lesgeven omdat ze liever in het lab zitten, maar daar doelde ik niet op.

Het is überhaupt een vereiste van een docent/hoogleraar om goed met studenten te kunnen omgaan en goed les te kunnen geven, ongeacht of zijn studie zich sterk voor wetenschap leent of meer praktijkgericht is. Het is ook niet zo dat iemand die vreselijk goed onderwijs doet automatisch ook slecht lesgeeft.
Oud 04-03-2006, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Nubis schreef op 04-03-2006 @ 11:22 :
Ik vond dat eigenlijk wel meevallen. Ik ben verder nog bij de VU en RuG geweest en ik vond het niet echt verschillend, maar misschien hecht ik niet zoveel waarde aan organisatie en meer aan sfeer en heb ik het daarom niet opgemerkt?
Of ik vond het misschien juist leuk dat het niet zo georganiseerd (en stijf) was.

Ik heb in ieder geval erg veel informatie gekregen over de studies (vooral bij Media en Cultuur) in tegenstelling tot andere universiteiten, waar ik vaak na afloop nog een raar gevoel over had gehouden omdat de presentatie niet duidelijk genoeg was.

Wat moet je volgens jou nog meer dan dan, als universiteit?

En mag ik vragen welke studie je doet?
Ik ben een VWO'er, geen student
Ik heb de VU en RuG nooit van binnen gezien, misschien is het daar net zo. Ik keek ook bij twee ontzettend kleine studies, misschien lag het daar aan. Als de UvA niet het probleem van de 100 verschillende faculteiten had zou iets overkoepelends niet misstaan. Je hoeft het niet ontzettend schools te maken, maar op deze manier laten ze gewoon te veel liggen qua voorlichting.
Oud 04-03-2006, 13:09
Pandora
Pandora is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-03-2006 @ 22:47 :
Hmm ja, daar hoor je echt heel veel slechte verhalen over. Wat zijn jouw ervaringen, aangezien je volgens je profiel op de UvA zit?
Mijn negatieve ervaringen zijn dat het op de UvA (in ieder geval de faculteit geesteswetenschappen) een administratief zooitje is. Je moet overal, maar dan ook echt óveral, zelf achteraan.
Daarnaast hebben ze sindskort een nieuw beleid in gevoerd: 'meedoen is afronden', wat voor veel druk en onduidelijkheden zorgt.
En tenslotte vind ik de manier waarop met studenten wordt omgegaan in veel gevallen asociaal en denigrerend.

Dat neemt niet weg dat er ook fijnere kanten zijn mbt. studeren aan de UvA. De studenten zijn over het algemeen ok, en je zit heerlijk midden in de (hoofd)stad. Om maar iets te noemen.

Laatst gewijzigd op 04-03-2006 om 13:12.
Oud 04-03-2006, 13:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2006 @ 11:57 :
Lijkt me niet echt een steekhoudend argument, ik kan me niet voorstellen dat er een significant verschil zit in het niveau van de studies op de TU/e en TU Delft, maar de TU/e staat vijfde en niet laatste.
Oud 04-03-2006, 14:04
hardhitter
hardhitter is offline
Zelfs binnen een studie zit er nog verschil in hoe goed een uni. staat aangeschreven.
Neem bijvoorbeeld de studie economie. Erasmas is bekend om de variant fiscale economie, terwijl de VU een zeer goede 'ruimtelijke economie' afdeling heeft.

En je moet voor de grap is kijken hoeveel de nummer één en de laagst geplaatste universiteit in die ranking elkaar in cijfers ontlopen...
Oud 04-03-2006, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-03-2006 @ 14:21 :
Lijkt me niet echt een steekhoudend argument, ik kan me niet voorstellen dat er een significant verschil zit in het niveau van de studies op de TU/e en TU Delft, maar de TU/e staat vijfde en niet laatste.
Het is ook maar een kwart punt ~ 2,5% verschil.
Oud 04-03-2006, 15:58
Verwijderd
Citaat:
hardhitter schreef op 04-03-2006 @ 15:04 :
Zelfs binnen een studie zit er nog verschil in hoe goed een uni. staat aangeschreven.
Neem bijvoorbeeld de studie economie. Erasmas is bekend om de variant fiscale economie, terwijl de VU een zeer goede 'ruimtelijke economie' afdeling heeft.

En je moet voor de grap is kijken hoeveel de nummer één en de laagst geplaatste universiteit in die ranking elkaar in cijfers ontlopen...
Precies, afgerond is het allemaal een 7...
Oud 04-03-2006, 16:09
fractuur
fractuur is offline
Geschiedenis in Utrecht komt er "als beste" uit.
Oud 04-03-2006, 16:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-03-2006 @ 14:21 :
We hebben veel IO studenten en die trekken de tevredenheidsgraad keihard naar beneden. Dat is verschrikkelijk slecht geregeld (maar wat wil je, als je voor je studie moet weten dat een vierkantje blauw is en een rondje rood, wat het ook moge betekenen).
Oud 04-03-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-03-2006 @ 12:37 :
De echt goede mensen zitten niet in het onderwijs? Dat verschilt van studie tot studie lijkt me. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de rechten-economie-bedrijfskunde hoek, dan zie je dat aan de goede universiteiten veel hoogleraren tevens advocaat, accountant of consultant zijn. Dan krijg je een kruisbestuiving tussen theorie en praktijk en die is nodig om te voorkomen dat de volgende generatie inderdaad een stelletje halvegaren wordt die hun aangeleerde stof nooit in de praktijk kunnen brengen.

In de gebieden die ik opnoemde wordt het zelfs als pré gezien dat je ook op wetenschappelijk vlak goed presteert en een (deeltijd) hoogleraarschap bekleedt aan een universiteit. Dat geldt natuurlijk ook voor geneeskunde, kijk maar naar de kwaliteit van academische ziekenhuizen. Maar goed, natuurlijk is het slecht als docenten contactgestoorde figuren zijn die met tegenzin lesgeven omdat ze liever in het lab zitten, maar daar doelde ik niet op.

Het is überhaupt een vereiste van een docent/hoogleraar om goed met studenten te kunnen omgaan en goed les te kunnen geven, ongeacht of zijn studie zich sterk voor wetenschap leent of meer praktijkgericht is. Het is ook niet zo dat iemand die vreselijk goed onderwijs doet automatisch ook slecht lesgeeft.
Nee daar heb je gelijk in. Ik wilde alleen maar aangeven dat het niet altijd zo rooskleurig eruitziet. En als naar jouw keuze de beste opleiding hebt gekozen, de docenten of hun manier van lesgeven soms kan tegenvallen.
Oud 04-03-2006, 20:10
Eesje
Eesje is offline
In Middelburg zijn de studenten gemiddeld het meest tevreden.. maar die universiteit is pas deze zomer begonnen.. gloednieuw dus en dus ook nog totaal niet bekend. Er zijn nu geloof ik maar 200 studenten ofzoiets
Oud 04-03-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 04-03-2006 @ 16:35 :
Het is ook maar een kwart punt ~ 2,5% verschil.
Daar ben ik mij van bewust; ik denk ook eerder dat dit onderzoek aantoont dat er in het niveau van de universiteiten in Nederland nauwelijks een significant verschil zit. Ik gaf alleen aan dat het argument dat Nare Man aanhaalde, mijns inziens geen hout snijdt.
Oud 04-03-2006, 21:22
Integer
Integer is offline
Toch begrijp ik nooit waarom de TUD vaak zo slecht uit de Elsevier-rankings komt. Ik studeer zelf aan de TUD en de EUR, maar ik ervaar de TUD in alle opzichten als veel fijner: betere docenten, kleinschaliger onderwijs en (veel) betere voorzieningen zoals bibliotheken en de algehele organisatie.

Maar dat is slechts mijn mening natuurlijk. Wel reden voor mij om die rankings absoluut niet serieus te nemen.
Oud 05-03-2006, 01:13
Supreme Dutch
Economisch : Erasmus R'dam (heb zelf gekozen voor Tilburg omdat die (naar wat ik gehoord heb) 2e zijn en omdat ik het een leukere stad vind.)
Oud 05-03-2006, 10:36
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 02-03-2006 @ 21:27 :
studentenoordeel:
Wageningen

Maarja, het is wel een hele kleine gespecialiseerde universiteit.
Oud 10-02-2007, 04:25
Styhn
Styhn is offline
Bovendien geldt RuG > x waarbij x een willekeurige Nederlandse universiteit met x != RuG.
Oud 10-02-2007, 10:37
Verwijderd
Was daar die kick nou voor nodig?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten