Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Als je GLTC gaat studeren ligt het accent sowieso op de talen, als je de cultuur leuker vind kun je beter Oudheidkunde (aan de VU) studeren. Aan de VU is de verhouding Taal:Cultuur in ieder geval 3:1. Maar als je teksten aan het lezen/vertalen bent, ben je uiteraard ook bezig met de cultuur. Maargoed, om een lang verhaal kort te maken: wat wil je? Je woont in Amsterdam, maar wil je daar ook blijven wonen? Zoja, dan vallen Groningen en Nijmegen en misschien zelfs wel Leiden af. En blijven de VU en UvA over. Mijn indruk van de UvA was, dat ze daar veel meer het accent op de taalkunde leggen (dat is, als je het mij vraag tenminste, zeker niet negatief!!! Maar mocht jij letterkunde leuker vinden, bijvoorbeeld, dan kan dat een nadeel zijn...). Maar ik vond de sfeer, waar ik me nu verder niet over uit zal laten, aan de UvA beduidend minder dan aan de VU ![]() ![]() Tip: ga lekker meeloopdagen (masterclasses) volgen en/of ga eens naar een opendag en oordeel zelf ![]() PS: aan de VU krijg je ook archeologie en kun je als je dat wilt nog veel meer verschillende archeologie-colleges volgen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
De gebruikelijke irrelevante kul.
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Overigens ter informatie, aanstaande zaterdag is er op de VU een Bachelorsvoorlichtingdag (waar ik misschien de voorlichtingen zal aanvullen en bij een standje zal bivakkeren).
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-02-2007 om 22:49. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Op de UvA krijg je ook taalkunde en letterkunde. In het eerste jaar krijg je algemende taalwetenschap en inleiding griekse en latijnse taalkunde en in het tweede jaar inleiding griekse en latijnse letterkunde. In het derde jaar krijg je dan echt letterkunde en taalkunde als het ware (dan echt toegepast, eerder leer je er meer over). |
![]() |
||
Citaat:
Na de zomervakantie als het goed is ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||