Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn vriend studeert het, je mag me wel pm-en voor zijn emailadres. Hij doet het in Utrecht en is vierdejaars. Laatst gewijzigd op 07-12-2004 om 21:05. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb nog niet gekozen welke kant ik op wil, maar denk aan de ethologie, ecologie of evolutieleer. Wat betreft de arbeidsmarkt, die is op moment niet echt geweldig geloof ik; in Nederland iig niet, zeker niet als je iets met dieren wil doen. De meesten komen in het onderwijs of in een laboratorium aan hun salaris. Een voor de redenen dat ik voor Wageningen heb gekozen, een universiteit die in het buitenland erg goed bekent staat. Een buitenlandse studie kun je sowieso verwachten, waar je maar wilt zo ongeveer, en een baan in het buitenland zal ook niet moeilijk te vinden zijn daarna. Hoewel we de eerste twee perioden niet echt leuke vakken hebben (wiskunde, scheikunde, celbiologie en wat ethiek) is de rest van de studie wel erg leuk. Hoe verder je vordert in het eerste jaar, hoe groter de onderwerpen van je vak zijn (eerst moleculen => cellen => genetica => planten en dieren => ecologie en evolutie). Vanaf het tweede jaar kun je zelf gaan kiezen welke kant je op wil en het zo leuk maken voor jezelf als je wil.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
oh dat zei moonmonkey ook al ![]() |
![]() |
|
![]() |
Volgens mij is het eerste jaar Biologie op elke univeriteit wel het zelfde, omdat je gewoon de algemene basis moet krijgen.
Na je eerste jaar kan je dus, zoals al vaker is gezegd, je eigen keuzes gaan maken en de vakken kiezen waar jij interesse in hebt. Wageningen zal wel iets meer bekend staan idd om hun planten onderzoeken ed, maar ik weet zelf al dat ik daar helemaal niet mee wil doen. Je hebt 5 grote richtingen waaruit je kan kiezen, waaronder plantbiologie, dierbiologie, celbiologie, ecologisch biologie..etc Maar je kan tegenwoordig door al die nieuwe systemen zo makkelijk vakken ergens anders volgen of je gehele master ergens anders doen. Ik heb zelf voor Wageningen gekozen omdat het kleinschalige me heel erg aansprak, je zit niet in een immens grote stad, je kent gewoon bijna iedereen lijkt wel. En de sfeer op de uni trok me erg aan. je kan ook eens kijken op www.biologiewageningen.nl
||
Citaat:
Een groter verschil is denk ik dat Utrecht theoretischer is opgesteld dan Wageningen. Wij hebben behoorlijk veel zelfstudie, PGO en practica, en maar amper hoorcolleges. Werkcolleges wel 4 van de 5 dagen. Zelfstandig kunnen werken is dus behoorlijk belangrijk, of anders gewoon snel kunnen leren en hopen dat je nog net een voldoende eruit haalt als je alleen de laatste week iets uitvoerd.. (ja, ik ben een beetje lui ![]()
Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 10:35. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het lijkt me lastig om er dan later nog een eigen draai aan te geven. Maar goed, ik weet er verder ook niet ontzettend veel van, maar dit is wat ik ervan begreep, het valt vast wel op te zoeken op de sites van de studies. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zag dat je uit Middelburg komt, dus dan denk ik Koen of Anouk?
||
Citaat:
Wel blijf ik hier gewoon zitten omdat de hele universiteit erg internationaal gericht is, de kans dat je stage gaat lopen in het buitenland op de plaats waar je wilt (you name, you got it) is errug groot. En ook omdat ik me hier nu wel echt gesettled heb en het gewoon erg gezellig is. Als je ergens uitgaat heb je 90% kans dat je wel iemand tegenkomt die je kent. Ook lijkt het sfeertje tussen hoogleraren en studenten me in Utrecht een stuk formeler dan in Wageningen (ik kan het mis hebben) en dat spreekt me niet echt aan. Hier nog een site (pdf) met vergelijkingen mocht je nog wat (verouderde) informatie willen hebben. Een beetje groot, ik raad je dan ook niet aan om het allemaal door te lezen. http://www.qanu.nl/comasy/uploadedfi...ieinternet.pdf Tot slot: ga gewoon naar open dagen en doe mee aan meeloopdagen. Dat blijft gewoon de beste manier om aan informatie te komen. Spreek studenten aan. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb nog geen colleges van hoogleraren gehad, het waren 'gewoon' docenten, maar het sfeertje is zeker niet formeel. De docenten zijn over het algemeen heel persoonlijk, proberen zo gauw mogelijk de namen van alle eerstejaars te kennen, en zijn gewoon heel vriendelijk. Ze zijn ook heel benaderbaar, je kan ze altijd opzoeken, mailen, bellen, whatever. Wat ik al zei, het zijn geen hoogleraren, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die dan wel onpersoonlijk en afstandelijk zijn. @TS: wat Flærynn zegt, ga gewoon overal heen en proef de sfeer. Praat met studenten, docenten, vraag alles wat je wilt weten. Op de voorlichtingsdagen staaan er meestal studenten die hun praatje wel klaar hebben. Ga daarom ook eens mee met een individuele meeloopdag. Hier in Utrecht, en vast ook in Wageningen, kun je een dagje één op één met een eerstejaars student meelopen. Op zo'n dag krijg je een veel beter beeld van de studie en de sfeer die er hangt, omdat het een gewone studiedag is. En aan de student kun je alles vragen wat je maaar wilt. Het is zeker een aanrader als je twijfelt tussen universiteiten. Om een dagje mee te lopen in Utrecht, moet je een mailtje sturen naar dit adres.
||
Citaat:
ken je die ook? Hoeveel mensen doen er eigenlijk biologie?
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij hebben wij in Wageningen ongeveer tussen de 50-60 eerste jaars
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En ja, dat is die Marjolein lijkt mij zo. De anderen komen ergens anders vandaan. En idd, de man die plantfysiologie geeft is zo goed dat hij zelfs het onderwerp 'planten' interessant maakt.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studiekeuze: Dierenarts of biologie en route ernaartoe panpoen. | 3 | 04-05-2016 17:22 | |
Studeren |
Biologie / biomedische wetenschappen ziglo | 2 | 14-05-2013 20:25 | |
Studeren |
toegepaste biologie Monfols | 0 | 23-11-2011 22:33 | |
Algemene schoolzaken |
Biologie 2 Dolores | 9 | 04-11-2003 18:21 | |
Algemene schoolzaken |
Medische Biologie Plasma | 4 | 17-10-2003 12:17 |