Oud 13-03-2007, 18:54
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Hebben meer mensen last van krabben ??
Mijn probleem:

Ik had vroeger altijd exceem op binnekant armen en knieholtes. Dat is overgegaan.

Nu heb ik denk al 4 jaar last van mijn scheenbeen. Ik geloof er niet meer in dat het uitslag is of exceem.

Ik krab er steeds aan, omdat je echt er gek van wordt. Vaak ligt mijn scheenbeen dan weer open. Hebben meer mensen hier last van ?? Volgens mij zijn het soort frustaties.

Je weet dat het niet best is om er aan te gaan zitten, want je been wordt er niet bepaald mooier op. Maar in een fractie van een paar seconden gebeurd het en heb je weer bloed tussen je nagels... Het klinkt niet echt lekker!

Weet iemand oplossingen ?? Ja, ik moet er gewoon afblijven, dan komt het goed...maar dat is moeilijker dan je denkt! Nagels hou ik kort, maar dan nog.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 19:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Krab je er ook overdag aan, of vooral 's nachts? Want voor 's nachts kun je misschien zwachtels gebruiken, dat doet mijn zusje ook vaak en dat werkt best wel (ze heeft dauwworm). En voor overdag komt het denk ik toch voornamelijk op zelfbeheersing aan, helaas...
Oud 13-03-2007, 19:17
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
stress

ik weet niet of het een goede tip is, maar bij mij helpt het altijd er (zéér) warm water over te sproeien voor het slapen gaan. dan even de pijn goed voelen. daarna heb ik er geen last meer van.
het is ook een kwestie van laten genezen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 19:23
Verwijderd
Idd, het blijft jeuken omdat je de huid steeds weer beschadigt. Tegen de jeuk kan het helpen om er dampo op te smeren. En misschien laarzen aandoen overdag, dan kun je er niet bij
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 20:22
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
en oppassen met kleding (ondergoed, broeken, pantys, leggings en alles wat in de buurt van je benen komt). katoen .
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 20:34
Muchacha
Muchacha is offline
Bodylotion? Bij mij gaat het jeuken omdat de huid te droog is. En inderdaad ook de kans geven om te genezen.
Oud 14-03-2007, 09:47
Roos
Roos is offline
Waarom geloof je er niet in dat het eczeem is?

Anders zou eczeemzalf natuurlijk heel goed helpen.
Oud 14-03-2007, 16:39
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb ook maandenlang uitslag gehad op mijn benen, vooral de ene ook. Ik besteedde er eerst ook geen aandacht aan, dacht dat het wel over zou gaan. Maar dat was niet zo, ben naar de dokter gegaan, heb zalfjes gehad en een allergietest, en het bleek dat ik allergisch ben voor colofonium, wat onder andere voorkomt in schoenlijm.. Van mijn laarzen kreeg ik dus ook uitslag, misschien heb jij dit ook?
Oud 14-03-2007, 19:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 14-03-2007 @ 17:39 :
Ik heb ook maandenlang uitslag gehad op mijn benen, vooral de ene ook. Ik besteedde er eerst ook geen aandacht aan, dacht dat het wel over zou gaan. Maar dat was niet zo, ben naar de dokter gegaan, heb zalfjes gehad en een allergietest, en het bleek dat ik allergisch ben voor colofonium, wat onder andere voorkomt in schoenlijm.. Van mijn laarzen kreeg ik dus ook uitslag, misschien heb jij dit ook?
hoe werkt dat dan precies, zo´n test?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 07:18
Floortje
Floortje is offline
ik heb het zelfde, ik krab ook als ik me gefrustreed voel en dan krab ik mn been helemaal kapot, gevolg allemaal kleine wondjes.
dokter gaf alleen een zalfje mee maar die is ondertussen op en ik krab vrolijk verder.
ik probeer wel te stoppen want ik heb er nou allemaal kleine littekens zitten.
Probeer eens kniekousen te dragen dat je er niet bij kunt!
of laarzen probeer ook als je de aandrang hebt om te krabben gauw wat anders te doen
ik probeer er nou mee te stoppen want ik wil straks in de zomer leuke rokjes aan veel suc6!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 19:36
LM
LM is offline
geen last van exemen gehad maar krap echt heel mijn benen aan gort door met mijn zool van mijn schoen over mijn schenen te schuren.
Pas als het helemaal open licht stopt het met jeuken.
Is idd een raar iets.
Oud 18-03-2007, 11:21
Verwijderd
ik heb het ook. Het is geen exceem. Ik krab ook echt mijn been heel vaak helemaal open, totdat het bloed op je handen zit en je vel tussen je nagels. Gatver....! Gelukkig gaat het nu heel goed. Als het open is, doe ik er een gaasje (speciaal met zalf geloof ik) en dan een verbandje. Zodat je been schoon blijft. Als het weer dicht is, hoef je geen verbandje meer te gebruiken. Maar dan is het enorm oppassen, dat je het niet weer helemaal open krabt. Het enige wat je eraan kan doen is denk; Schoonhouden, niet te veel naar kijken als het goed gaat (want anders beginnen het automatisch weer te jeuken!), van je been afblijven. Er komt heel wat doorzettingsvermogen bij kijken. Ik geloof niet dat de dokter er iets mee kan
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 11:25
Verwijderd
het ziet er inderdaad ook niet uit. Morgen ga ik in de zaal sporten, dus dan ziet iedereen het weer. Je weet dat er altijd weer naar gekeken wordt, bah. Maar ik vertik het om in een lange trainingsbroek te gaan lopen hoor! Ik blijf er nu ook echt vanaf! Ik ben nu goed bezig en dat ga ik vast houden! Jullie ook Suc6! Zet hem op
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 15:39
Verwijderd
Jemig, ik heb er alweer aangezeten. Weer open
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 16:29
JanDeVries
JanDeVries is offline
Ik had het vroeger ook altijd in mijn knieholtes en binnenkant van mijn ellebogen, de laatse paar jaar net als jij op mijn schenen. Ik heb nu ginseng-zalf die best goed werkt en voor de rest is het inderdaad goed om bodymilk te gebruiken zodat de huid niet teveel uitdroogt.
Oud 22-03-2007, 23:56
Vidar
Vidar is offline
ik moet zeggen
ik heb soms jeuk aan me voet en dan ga ik met me hak er overheen en dan wrijf ik et altijd kapot maar komt nie super vaak voor en krijg et ook als er helemaal nix aan de hand is::
Oud 24-03-2007, 12:02
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 14-03-2007 @ 20:38 :
hoe werkt dat dan precies, zo´n test?
Ik weet niet of t voor elk ziekenhuis geldt, maar bij mij ging t zo:

Eerst een afspraak met de dermatoloog, die even naar mn benen keek. Toen gaf zij aan dat een allergietest idd geen overbodige luxe was, dus moest ik daar een afspraak voor maken. Een allergietest is verspreid over 3 dagen, bij mij was t maandag, woensdag en donderdag.

Maandag kreeg een aantal 'stickers' met stofjes op mijn rug, op elke sticker een stuk of 10 verschillende. Deze stofjes waren alles behalve eetbare stoffen zeg maar. Daaroverheen ging een enorme pleister, zodat t er niet af zou gaan tijdens t slapen ofzo. K mocht niet douchen en niet sporten tot t er weer af zou zijn.

Woensdag moest ik terug komen en gingen de stickers weer van mijn rug af. Dit is de eerste uitslag. Ze tekenden met een stift precies de vakjes op mijn rug waar irritaties was ontstaan (hoeft dus niet persé allergie te zijn) en daarna kreeg ik een prikjestest.
Eerst op beide armen (binnenkant) een sticker met de cijfers 0 t/m 12, bij elk cijfer werd links en rechts, op beide armen, een stofje gedruppeld. Deze stofjes zijn eetbare dingen, zoals soja, fruitsoorten enz. Daarna werden er met een piepklein naaldje gaatjes in mijn huid geprikt zodat die stof er in kon trekken. Dit werd bij beide armen gedaan en daarover heen ging een soort gaasverband, een soort mouw leek het wel. Ik moest een kwartiertje wachten, daarna mocht het er weer af.
Wanneer je voor zo'n stof allergisch bent wordt je huid rood en geirriteerd. Dit was bij mij niet zo.

Donderdag moest ik terug komen voor de officiele uitslag. Er werd nogmaals gekeken naar de irritaties op mijn rug en het bleek dat er één plekje was wat geirriteerd was gebleven, dit was de stof waar ik allergisch voor was.

Dat was dus ook de uitslag, ik kreeg een boekje mee over colofonium, en dat was dat.

Het is verder niet pijnlijk, hooguit een beetje vervelend met die stickers op je rug. Die lopen van schouder tot schouder dus dat trekt een beetje. Maar dit is wel subjectief want t ligt aan hoeveel stofjes er worden getest, en colofonium komt voor in pleisters en medische afdekpleisters, die ik dus op mn rug had, dus daarvoor was ik allergisch...

Het wordt iig vergoed door de verzekering, het is vervelend dat je steeds terug moet komen naar het ziekenhuis maar je hebt er iig wel wat aan!

Succes...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten