![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Eerst een afspraak met de dermatoloog, die even naar mn benen keek. Toen gaf zij aan dat een allergietest idd geen overbodige luxe was, dus moest ik daar een afspraak voor maken. Een allergietest is verspreid over 3 dagen, bij mij was t maandag, woensdag en donderdag. Maandag kreeg een aantal 'stickers' met stofjes op mijn rug, op elke sticker een stuk of 10 verschillende. Deze stofjes waren alles behalve eetbare stoffen zeg maar. Daaroverheen ging een enorme pleister, zodat t er niet af zou gaan tijdens t slapen ofzo. K mocht niet douchen en niet sporten tot t er weer af zou zijn. Woensdag moest ik terug komen en gingen de stickers weer van mijn rug af. Dit is de eerste uitslag. Ze tekenden met een stift precies de vakjes op mijn rug waar irritaties was ontstaan (hoeft dus niet persé allergie te zijn) en daarna kreeg ik een prikjestest. Eerst op beide armen (binnenkant) een sticker met de cijfers 0 t/m 12, bij elk cijfer werd links en rechts, op beide armen, een stofje gedruppeld. Deze stofjes zijn eetbare dingen, zoals soja, fruitsoorten enz. Daarna werden er met een piepklein naaldje gaatjes in mijn huid geprikt zodat die stof er in kon trekken. Dit werd bij beide armen gedaan en daarover heen ging een soort gaasverband, een soort mouw leek het wel. Ik moest een kwartiertje wachten, daarna mocht het er weer af. Wanneer je voor zo'n stof allergisch bent wordt je huid rood en geirriteerd. Dit was bij mij niet zo. Donderdag moest ik terug komen voor de officiele uitslag. Er werd nogmaals gekeken naar de irritaties op mijn rug en het bleek dat er één plekje was wat geirriteerd was gebleven, dit was de stof waar ik allergisch voor was. Dat was dus ook de uitslag, ik kreeg een boekje mee over colofonium, en dat was dat. Het is verder niet pijnlijk, hooguit een beetje vervelend met die stickers op je rug. Die lopen van schouder tot schouder dus dat trekt een beetje. Maar dit is wel subjectief want t ligt aan hoeveel stofjes er worden getest, en colofonium komt voor in pleisters en medische afdekpleisters, die ik dus op mn rug had, dus daarvoor was ik allergisch... Het wordt iig vergoed door de verzekering, het is vervelend dat je steeds terug moet komen naar het ziekenhuis maar je hebt er iig wel wat aan! Succes...
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Heb jij littekens? Cherry Springs | 162 | 22-05-2012 18:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn been bloedt. Mooneh | 8 | 25-03-2006 10:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[ Begin van Verhaal ] Behold, and enjoy... niam | 14 | 04-01-2005 22:43 | |