Oud 19-03-2007, 18:11
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Weet iemand hoe het zit met de februari-instroom?
Begin je dan gewoon van vooraf aan en loop je dan dus gewoon altijd een half jaar achter? Of moet je in dat half jaar dat nog over is gewoon het hele jaar doen, dus extra hard werken?
Ben wel benieuwd hoe dat dan gaat...
Oud 19-03-2007, 18:13
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 19-03-2007 @ 19:11 :
Begin je dan gewoon van vooraf aan en loop je dan dus gewoon altijd een half jaar achter? Of moet je in dat half jaar dat nog over is gewoon het hele jaar doen, dus extra hard werken?
Je moet gewoon alle vakken gaan doen, dus als je in februari begint, dan loop je telkens een half jaar 'achter' op de mensen die in september zijn begonnen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 18:54
Canine 13
Canine 13 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-03-2007 @ 19:13 :
Je moet gewoon alle vakken gaan doen, dus als je in februari begint, dan loop je telkens een half jaar 'achter' op de mensen die in september zijn begonnen.
, dat lijkt me best wel kut.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 22:12
Lente
Lente is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-03-2007 @ 19:13 :
bij hbo kan het zijn dat je mag beginnen met de 2e helft van het 1e jaar als je vwo hebt gedaan
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 19-03-2007 @ 23:12 :
bij hbo kan het zijn dat je mag beginnen met de 2e helft van het 1e jaar als je vwo hebt gedaan
Als je vrijstellingen kan krijgen, ja, natuurlijk. Maar dat verschilt echt per opleiding/studie.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 08:57
Verwijderd
Citaat:
K9 schreef op 19-03-2007 @ 19:54 :
, dat lijkt me best wel kut.
Want? Je doet gewoon 4 jaar over de opleiding/studie hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 09:10
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Lente schreef op 19-03-2007 @ 23:12 :
Soms kun je de opleiding zelfs in 3 jaar doen...
Oud 20-03-2007, 09:16
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 19-03-2007 @ 19:11 :
Je loopt een half jaar achter.

Ik doe nu de master American Studies aan de RuG en ben februari-instroom. Ik heb college samen met de mensen die in september aan de master zijn begonnen. Het is een eenjarige master, dus de mensen die in september zijn begonnen, zijn als het goed is in september 2007 klaar. Dan worden de andere februari-instromers en ik samen in een klas geplaatst met de mensen die in september 2007 aan de master beginnen.

We volgen dus wel dezelfde vakken, maar in omgekeerde volgorde. Dit kan ook alleen als je de kennis van de vakken in het eerste semester niet voor de vakken in het tweede semester nodig hebt, als het op zichzelf staande vakken zijn dus
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 22:26
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 20-03-2007 @ 10:16 :
Je loopt een half jaar achter.

Ik doe nu de master American Studies aan de RuG en ben februari-instroom. Ik heb college samen met de mensen die in september aan de master zijn begonnen. Het is een eenjarige master, dus de mensen die in september zijn begonnen, zijn als het goed is in september 2007 klaar. Dan worden de andere februari-instromers en ik samen in een klas geplaatst met de mensen die in september 2007 aan de master beginnen.

We volgen dus wel dezelfde vakken, maar in omgekeerde volgorde. Dit kan ook alleen als je de kennis van de vakken in het eerste semester niet voor de vakken in het tweede semester nodig hebt, als het op zichzelf staande vakken zijn dus
Maar dat is zeker niet altijd zo (volgens mij zelfs meestal niet). Het kan ook zo zijn dat het gewoon hele aparte 'jaren' zijn (maar dan eigenlijk halve jaren) en ze verder weinig met elkaar te maken hebben.
Oud 21-03-2007, 14:54
Verwijderd
Ik denk dat het idd erg per hogeschool/universiteit verschilt.

Citaat:
Briseïs schreef op 20-03-2007 @ 23:26 :
Maar dat is zeker niet altijd zo (volgens mij zelfs meestal niet). Het kan ook zo zijn dat het gewoon hele aparte 'jaren' zijn (maar dan eigenlijk halve jaren) en ze verder weinig met elkaar te maken hebben.
Bij 'ons' (= op de UU) beginnen sommige masters twee keer per jaar...daar zijn het dus idd gewoon twee aparte 'jaren'. En ik weet van meerdere hogescholen/universiteiten dat ze het zo geregeld hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 15:52
Yerli
Yerli is offline
Dat kan je het beste bij je opleiding zelf informeren want het verschilt nog wel eens per opleiding.
Oud 21-03-2007, 17:53
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Oke, bedankt!

zal het nog wel eens navragen allemaal, maar heb de keuze al wel gemaakt en ga in februari starten met sph/pabo
Oud 24-03-2007, 14:50
MieX
MieX is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 20-03-2007 @ 23:26 :
Dat heb ik dus, ik ben ook in februari begonnen met mn master. In onze master worden toch alle blokken door elkaar gegeven, dus het loopt uiteindelijk toch wel allemaal door elkaar.
Oud 24-03-2007, 16:32
Verwijderd
Ik ben vorig jaar ook in Februari ingestroomd (bij communicatie), maar dan loop je gewoon een half jaar achter. En dan moet je zelf maar zorgen dat je bijkomt, dat gaat de school (FONTYS :@) niet voor je regelen.
Maar het is best te doen, ik heb nu in feb. mijn P gehaald, dus gewoon binnen een jaar eigenlijk. Toch zou ik als ik nog eens die keuze had, een half jaar wachten en gewoon in september beginnen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 21:51
Lente
Lente is offline
Citaat:
Moniek! schreef op 24-03-2007 @ 17:32 :
Ik ben vorig jaar ook in Februari ingestroomd (bij communicatie), maar dan loop je gewoon een half jaar achter. En dan moet je zelf maar zorgen dat je bijkomt, dat gaat de school (FONTYS :@) niet voor je regelen.
Maar het is best te doen, ik heb nu in feb. mijn P gehaald, dus gewoon binnen een jaar eigenlijk. Toch zou ik als ik nog eens die keuze had, een half jaar wachten en gewoon in september beginnen.
niet eens een half jaar wachten, een half jaar eerder beginnen dus
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 02:53
Verwijderd
Ik ben ook in februari ingestroomd bij m'n huidige opleiding (International Business & Languages). Ik heb hiervoor vwo gedaan, dus ik kon gewoon de tweede helft van het eerste jaar volgen en vervolgens zonder problemen aan het tweede jaar beginnen. Geen idee trouwens hoe dat met havisten gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 12:39
Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 08-04-2007 @ 03:53 :
Ik ben ook in februari ingestroomd bij m'n huidige opleiding (International Business & Languages). Ik heb hiervoor vwo gedaan, dus ik kon gewoon de tweede helft van het eerste jaar volgen en vervolgens zonder problemen aan het tweede jaar beginnen. Geen idee trouwens hoe dat met havisten gaat.
Bij mij kan dat ook (communicatie) maar dan mag je je hele eerste jaar overslaan. Dat was ook voor vwo'ers maar driekwart had helemaal geen vwo gedaan. Wel een andere opleiding of een p van een andere opleiding. Best prima geregeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten