Oud 03-05-2007, 08:58
Arend22
Arend22 is offline
Zo'n 6 weken geleden heb ik het onderste deel van mijn knieschijf gebroken. Na 2 weken een spalk te hebben gehad en 4.5 week gips is de breuk weer genezen.

Begin juni loop ik al een aantal jaren een halve marathon, volgens de ene arts ga ik dit wel halen en volgens de andere niet. Nu hebben ze besloten dat ik 2 weken niet mag sporten maar verder wel alles mag doen, lopen, fietsen enz. Heeft iemand tips of ervaring hoe ik toch snel kan revalideren? Zijn er revalidatie schema's om weer snel de spieren rond je knie sterk te krijgen? Ik probeer inmiddels alweer trap te lopen, al hoewel dat nog wel pijnlijk is. Maarja, wat wil je na 6 weken je been gestrekt te hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 09:10
Bloem
Bloem is offline
Ik zou in ieder geval niet te snel willen revalideren, dan is de kans groot dat je het overbelast en dat je die marathon zeker niet gaat halen. Verder: mag zwemmen ook niet? Dat lijkt me namelijk een mooie manier om je spieren weer een beetje op te bouwen terwijl het voor je gewrichten relatief weinig belastend is.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 09:12
ducky
ducky is offline
Ik zou zeggen, luister goed naar je arts die je op dat moment behandeld. Of je zou voor fysio kunnen vragen, want daar kunnen ze je helpen om je knie weer sterk en soepel te krijgen. De gene die je daar helpt kan ook inzicht hebben in jouw situatie en of het verstandig is om te lopen.
Maar ook zelf kan je je afvragen hoe belangrijk die halve marathon is. Als het wel gaan lopen van die marathon betekent dat je alles gaat forceren en vervolgens mogelijk slechter geneest of er altijd last van zal houden, wat is het je dan waard? Naar mijn idee kan je het in dat geval beter een keer overslaan om volgende jaren nog wel mee te kunnen doen. (en ja, dat is heel frustrerend als je dan langs de kant toe moet kijken...)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 09:42
Arend22
Arend22 is offline
Ik heb inmiddels weer contact gehad met het ziekenhuis. Over 2 weken heb ik nog een afspraak staan en tot die tijd mag ik ook nog geen fysiotherapie. Het zal dus spannend worden. Maar zoals jullie ookal zeggen, mijn knie moet nog heel wat jaren mee en die ga ik niet mollesteren door een halve marathon.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten