Oud 15-05-2007, 19:08
Nolita
Nolita is offline
Sinds twee dagen heb ik keelpijn, tenminste zo voelt het een beetje. Al iets langer voelt het een beetje opgezet, maar sinds een paar uur is het echt een irritant gevoel, zeker als ik fruit heb gegeten. Ik heb net maar even gekeken en helemaal achterop mijn tong zitten een heleboel rode dikke bultjes. Mijn keel zelf is ook een beetje rood. Bij slikken doet het erg pijn.
Op de rest van mn tong zitten kleinere bultjes maar die doen geen pijn.

Kan dit bij een (beginnende) keelonsteking horen of is het iets heel anders en moet ik ermee naar de huisarts ?

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 20:21
Verwijderd
Ja, beginnende keelontsteking kan, kan ook gewoon geirriteerd zijn. Ik zou het nog even aankijken, keelpijn bij mij duurt meestal een paar dagen en dan is het wel over, tenzij je er ontzettend last van hebt hoef je niet echt op stel en sprong naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 20:43
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mushu schreef op 15-05-2007 @ 21:21 :
Ja, beginnende keelontsteking kan, kan ook gewoon geirriteerd zijn. Ik zou het nog even aankijken, keelpijn bij mij duurt meestal een paar dagen en dan is het wel over, tenzij je er ontzettend last van hebt hoef je niet echt op stel en sprong naar de huisarts.
Mee eens. Overigens zitten op heel je tong altijd wel bultjes. Ik heb ook wel eens zo'n pijnlijke rode tong gehad toen ik een hele bus blauwe pringles had leeggegeten Dat zal waarschijnlijk bij jou niet de oorzaak zijn, maar zo'n irritatie gaat vaak snel weer over.

Als je koorts krijgt, of als de keelpijn maar niet overgaat (geef het een weekje in totaal), zou ik naar de huisarts gaan.
Oud 15-05-2007, 20:52
Nolita
Nolita is offline
Hmm gelukkig. Het is alleen zo dat die bultjes echt goed te zien zijn/groter dan normaal en dat mn keel zo opgezet is, ik het gevoel krijg dat ik amper lucht krijg .
Oud 16-05-2007, 20:19
dark princess
dark princess is offline
ohja dat heb ik altijd als ik weer ziek word. de dokter zegt dat het geen kwaad kan. ik heb dan idd ook grotere rode bultjes op mn tong en op sommige delen zijn alle bultjes juist van mn tong af, dus dan is het zo rood en kaal zeg maar. doet pijn met fruit eten idd en als ik dat met mn keel heb, kan ik niet goed slikken e.d. en dat is bij mij meestal na 2 of 3 dagen wel weer over. anders maar even naar de dokter.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten