Oud 23-05-2007, 11:14
MissFoxy
MissFoxy is offline
Voor de zomer was is van plan een tweede bijbaan te zoeken om de afwisseling er een beetje in te houden.

Echter kwam ik er nu achter dat ik waarschijnlijk 52% van mijn tweede loon in moet leveren aan belastingen e.d.

Wie weet of het mogelijk is om dit later terug kan halen?

en wat is het verschil tussen loonheffingskorting en "de scholieren/studenten regeling"
Of mag je als student wel twee baantjes hebben?

ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of er meer vanaf weet.
Oud 23-05-2007, 11:29
Verwijderd
- Er is een belastingtopic bovenaan dit werk, geld en recht forum...

- Op de site van de belastingdienst staat:

Werknemers met meer dan 1 werkgever of uitkeringsinstantie
De loonheffingskorting mag maar bij 1 werkgever of uitkeringsinstantie worden toegepast. De werknemer moet vanaf 1 januari 2007 een schriftelijk, gedagtekend en ondertekend verzoek bij u doen als hij wilt dat u de loonheffingskorting toepast.

Als de werknemer/uitkeringsgerechtigde de loonheffingskorting niet bij u laat toepassen, dan mag u met geen enkele heffingskorting rekening houden. In afwijking van deze regel mag u altijd de jonggehandicaptenkorting toepassen als u een Wajong-uitkering (door)betaalt.

Als de werknemer meerdere werkgevers of uitkeringsinstanties heeft, dan is het mogelijk dat hij niet de volledige loonheffingskorting kan verrekenen. Ook is het mogelijk dat de werknemer ervoor kiest om de loonheffingskorting bij geen enkele werkgever of uitkeringsinstantie te laten toepassen. In deze situaties kan de werknemer na afloop van het kalenderjaar teruggaaf vragen via het aangiftebiljet inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. Een verzoek om voorlopige teruggaaf van de loonheffingskorting is niet mogelijk.

- Op http://www.herman-kluit.nl/salarisadministratie.htm staat:

Scholieren/studentenregeling
Voor scholieren en studenten, die daarvoor een speciaal lb- formulier moeten invullen, geld een regeling, die probeert te voorkomen dat er eerst inkomstenbelasting wordt ingehouden, dat later weer terug gevraagd kan worden bij de belastingdienst. Het is niet zo dat zij geen belasting hoeven te betalen. Als ze dus wat meer gaan verdienen dan wordt ook bij hun loonheffing ingehouden. De regeling houd in, dat de heffingskortingen niet per maand, maar per kwartaal wordt gebruikt bij het salaris berekenen. Als er dus in de vakanties extra wordt gewerkt zal er geen loonheffing worden geheven als dan de rest van het jaar weinig wordt gewerkt. Het is dus niet voor afgestudeerde, die tijdelijke veel kunnen werken, om deze regeling nog te gebruiken.

Gewoon even googelen dus...
Oud 23-05-2007, 12:07
Mara
Mara is offline
52% is de hoogste schijf toch? (1 jaartje economie, sla me niet!)

Lijkt me sterk dat je daar dan aan zit, dan verdien je wel heel veel centjes voor een bijbaan.
Oud 23-05-2007, 13:40
ekki
ekki is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 23-05-2007 @ 12:29 :
- Er is een belastingtopic bovenaan dit werk, geld en recht forum...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten