Oud 28-05-2007, 11:38
loldude
loldude is offline
hey
ben niet zeker war ik dit moet posten, mss toch in wetenschap?
het gaat hierom: als ik afwisselend mijn linkerschouder naarboven hou en mijn rechter naar beneden en dan omgekeerd, dan maakt dit een raar geluid (vraag mij niet hoe ik op deze move kwam ) ik vermoed dat dit de lucht is die van de ene naar de andere long word geduwd?
probeer het eens uit en waat mij te zeggen wat hier de oorzaak van is :-) oh ja, niet TE lang doen, anders voelt het een beetje raar : )
en als het niet direct lukt,met je borstkas meebewegen naar de schouder die naar omlaag is toe helpt ook met je mond open hoor je het ook beter
veel succes !
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 11:43
Poepkind
Poepkind is offline
het is geen lcuht die van de ene naar de andere long gaat, maar wat je wel hoort geen idee. want als ik het doe gebeurt er niks
Oud 28-05-2007, 11:47
loldude
loldude is offline
tienstiens
mijn broer kon het ook denkik, dus aan mij zal het toch niet liggen zeker?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 11:53
Gerard316
Gerard316 is offline
Je bent niet de eerste
Ik had dat ook alleen wat anders.

Je rechterschouder naar voren en je linker naar achter en zo op en neer gaan met je mond open
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 12:04
Lautitia
Lautitia is offline
Ah, ik weet geloof ik wel wat je bedoelt . Adem een paar keer diep in en uit met de ene schouder in elevatie en je andere schouder in depressie en wissel van elevatie en depressie tijdens het uitademen.

Ik denk dat het te maken heeft met het gebruik van (hulpademhalings)spieren tijdens uitademing die ervoor zorgen dat er een geforceerde uitademing plaatsvindt, waarbij de toegenomen hoeveelheid lucht en/of de toegenomen luchtstroomsnelheid dat gekke geluid veroorzaakt.
Oud 28-05-2007, 12:08
loldude
loldude is offline
jij kent er blijkbaar wat van af :-)
zou wel eens goed kunnen dan, alleen werkt jou trucje niet bij mij
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 12:12
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
loldude schreef op 28-05-2007 @ 13:08 :
alleen werkt jou trucje niet bij mij
Je denkt dat de truc die ik beschreef niet dezelfde is als de jouwe? Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Oud 28-05-2007, 12:57
loldude
loldude is offline
uhm ja bij mij moet je niet ademen eiglenlijk : )
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 17:39
luiezak
luiezak is offline
Is het niet zo dat wanneer je een schouder omlaag duwt, de lucht uit de longen geperst wordt en vervolgens door je luchtpijp (dat maakt het geluid). Nu weet ik niet zeker of het andersom ook zo is als je de schouder omhoog duwt, er een soort onderdruk ontstaat en zo weer lucht in je longen komt en je weer dat geluidje hoort.

dat geluidje maak ik ook
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 17:51
loldude
loldude is offline
zou kunnen , ik weet niet zeker wat nu juist de oorzaak is, lautitia had een geloofwaardige uitleg, maar had het blijkbaar over een licht verschillend trukje :-) wat jij zegt zou ook wel eens kunne :-)
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten