Oud 04-06-2007, 13:15
Poesket
Poesket is offline
Voor school moet ik een opdracht maken voor ict.

Een adressenbestand uit Excel moet worden samengevoeg/gekoppeld worden in een Word document. Zo dat de namen en adressen per mailtje anders is in het Word document.

Ik heb al een adressen bestand in Excel en een brief in Word.

Kan iemand mij helpden hoe ik dit verder moet aanpakken? Met Word help kom ik ook niet verder..
__________________
einde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2007, 21:32
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Als het per se met een macro moet:


Eenvoudige manier:
1 - Stel Word in op Macro Opnemen.
2 - Voer de mail-merge uit zoals je dat normaal ook doet.
3 - Sluit de macro-opname af.


Betere manier:
1 - Voer eerst bovenstaande 3 stappen uit, en sla de macro op.
2 - Maak voor de zekerheid een backup van dat macro.
3 - Bestudeer de zojuist gegenereerde macro, en isoleer de stappen waarmee daadwerkelijk de mailmerge wordt uitgevoerd.
4 - Documenteer de macro die je zodadelijk gaat maken.
5 - Gebruik de in stap 3 opgedane kennis om zelf een macro te schrijven.
6 - Test en debug, totdat jouw macro voldoet aan jouw documentatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.