Oud 21-06-2007, 17:54
lso
lso is offline
Ik ben leerkracht en maandag zijn de leerlingen bij mij thuis uitgenodigd voor een film. Mijn leerlingen zijn twaalf jaar en mochten vandaag zelf hun keuze neerschrijven.

De helft van de jongens kiest voor een horrorfilm. De iets jongere groep en absoluut nog niet klaar voor een horror kiest voor een sjakie en de chocoladefabriek ofzo De ene willen absoluut niet het genre van de ander zien en omgekeerd. Nu zijn het natuurlijk twee uitersten!

Wie van jullie kan mij enkele films aanraden die "gewoon" en toch goed zijn?

Mijn inspiratie reikt niet ver...

Bedankt!
Lso
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2007, 18:57
Breg
Breg is offline
Horror lijkt me geen slim idee, kan me voorstellen dat niet alle ouders er blij mee zijn als je hun 12-jarige zoon/dochter bij jou thuis naar 16+ films laat kijken.
Zou eerder voor een comedy kiezen, dat kunnen de meesten wel waarderen.
Oud 21-06-2007, 19:06
lso
lso is offline
Dank je voor de reactie! Heb jij toevallig voorstellen van films die jij ook nu nog steeds heel goed vindt en die ook bij die leeftijd passen?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:09
Verwijderd
Inderdaad, ik zou ook gaan voor een familiekomedie, gewoon iets simpels, niets engs, maar wel leuk. Er zijn altijd kinderen die heel snel bang worden, dus je kan beter een genre kiezen waar absoluut niets engs in zit. Kies wel iets wat niet enorm bekend is, zodat de kans niet heel groot is dat ze het al gezien hebben, maar 't moet ook niet te oud zijn.

Pff, ik noem maar wat:
Dr. Doolittle, Flubber, Mrs. Doubtfire is ook altijd vermakelijk, zelfs voor een tweede keer...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:14
Nebula
Nebula is offline

Idee?

Misschien te eng (en misschien vinden sommigen hem zelfs al te oudbollig ), maar wel goedgekeurd voor 12 jaar en ouder.

Edit: op mijn oude school lieten ze een keer Gladiator zien aan de brugklassers (twaalfjarigen dus). Was niet zo'n goed idee; een meisje moest overgeven...

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Tja, met zo'n stel koppige dwarsliggers wordt het inderdaad moeilijk

Groundhog Day is denk ik wel veilig. En goed. Misschien iets van Harry Potter?
Oud 21-06-2007, 19:19
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-06-2007 @ 20:18 :

Harry Potter zullen veel al wel kennen, denk ik. Maar Groundhog Day is erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:30
Verwijderd
Secondhand Lions? Mars Attacks!? Braveheart?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:33
Verwijderd
Een comedy inderdaad, dat is altijd leuk. Shrek misschien? Maar die hebben ze vast allemaal al gezien.
Of pubercomedy's a la American Pie, dat vinden ze vast heel stoer.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:34
Balance
Balance is offline
Ik zou ook een komedie doen. Films die me er wel geschikt voor lijken zijn:

The Terminal, The Truman Show, Bruce Almighty, Liar Liar, Sister Act, Miss Congeniality, Coyote Ugly, Whole Nine Yards, Big momma's house, There's something about Mary, Shallow Hall, Catch me if you can, Freaky Friday, How to lose a guy in 10 days en Daddy day care.

Het zijn alleen wel films met een hoog risico dat veel kinderen hem al kennen.

Je kan misschien nog beter voor een iets oudere film gaan (maar dan weer niet teveel op tv geweest..)

Ik dacht altijd dat je Iso heette, tot ik nu Lso onderaan zie staan
Oud 21-06-2007, 19:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nebula schreef op 21-06-2007 @ 20:14 :
[afbeelding]

Idee?

Misschien te eng (en misschien vinden sommigen hem zelfs al te oudbollig ), maar wel goedgekeurd voor 12 jaar en ouder.

Edit: op mijn oude school lieten ze een keer Gladiator zien aan de brugklassers (twaalfjarigen dus). Was niet zo'n goed idee; een meisje moest overgeven...
Afgaande op de cover vind ik dat wel een film die echt in je straatje moet liggen. Ik zou vroeger echt een chagrijnig gezicht hebben getrokken daarbij (en nog steeds trekt het me niet, maar ik weet tegenwoordig m'n gezicht netjes te houden )
Oud 21-06-2007, 19:37
Verwijderd
Ik denk dat There's something about Mary wel oud genoeg is dat sommigen die nog niet gezien hebben eigenlijk... toen die uit kwam waren ze 3.

Toen ik twaalf was vond ik The Mask trouwens geweldig. Die is van voor hun geboorte, dus die hebben ze misschien ook nog niet gezien
oh ik word oud
en 10 thing I hate about you vond ik ook erg leuk, maar dat vinden de jongens misschien niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:44
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-06-2007 @ 20:35 :
Afgaande op de cover vind ik dat wel een film die echt in je straatje moet liggen. Ik zou vroeger echt een chagrijnig gezicht hebben getrokken daarbij (en nog steeds trekt het me niet, maar ik weet tegenwoordig m'n gezicht netjes te houden )
Tja, dat kan. Maar dat is bij de meeste films toch wel zo? Trouwens, het is wel een klassieker die volgens mij juist vrij veel mensen wel kunnen waarderen. Je kunst de rage die de film met zich meebracht denk ik wel vergelijken met de impact die Pirates of the Caribbean tegenwoordig maakt. Ook qua genre zijn er sterke overeenkomsten. Maar genoeg daarover.

Forrest Gump nog een idee?

Nou ja, je hebt nu al een hele hoop suggesties waar zeker wel goede bij zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nebula schreef op 21-06-2007 @ 20:44 :
Tja, dat kan. Maar dat is bij de meeste films toch wel zo? Trouwens, het is wel een klassieker die volgens mij juist vrij veel mensen wel kunnen waarderen. Je kunst de rage die de film met zich meebracht denk ik wel vergelijken met de impact die Pirates of the Caribbean tegenwoordig maakt. Ook qua genre zijn er sterke overeenkomsten. Maar genoeg daarover.

Forrest Gump nog een idee?

Nou ja, je hebt nu al een hele hoop suggesties waar zeker wel goede bij zitten.
Hoe oud ben jij dan?
Ik ken die film iig niet en ik ging dus alleen op de cover af. Maar als het net zo iets is als PotC lijkt het me juist wel weer geschikt, want die wordt door erg veel mensen gewaardeerd.
Oud 21-06-2007, 19:47
Nebula
Nebula is offline
Oh, nog ééntje: The Goonies. Die zag ik zelf op school toen ik 11 was en die vond de hele klas toen helemaal geweldig. Da's een beetje Indiana Jones voor (jongere) kinderen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:48
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-06-2007 @ 20:46 :
Hoe oud ben jij dan?
20
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 21-06-2007 @ 20:46 :
Hoe oud ben jij dan?
Ik ken die film iig niet en ik ging dus alleen op de cover af. Maar als het net zo iets is als PotC lijkt het me juist wel weer geschikt, want die wordt door erg veel mensen gewaardeerd.
Dat is toch gewoon Indiana Jones? Vond ik ook erg leuk vroeger (en nu nog hoor).
Met citaat reageren
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Elpida schreef op 21-06-2007 @ 20:30 :
Braveheart?
OMG nee.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Nebula schreef op 21-06-2007 @ 20:48 :
OMG nee.
Waarom niet?

Ik vond 'm altijd geweldig
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-06-2007 @ 20:34 :
Het zijn alleen wel films met een hoog risico dat veel kinderen hem al kennen.
Toen ik 12 was kende ik nog niet zo heel veel films hoor. Pas op de middelbare school ben ik die pas veel gaan zien, en aangezien 12-jarigen aan die periode pas net beginnen zal het wel meevallen.

Forrest gump is wel leuk, maar misschien te 'langdradig' voor jonge kinderen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 19:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Elpida schreef op 21-06-2007 @ 20:48 :
Dat is toch gewoon Indiana Jones? Vond ik ook erg leuk vroeger (en nu nog hoor).
Oh ik zag 'Raiders' als titel. Indiana Jones was bij mij niet echt een rage voor zo ver ik weet. Ik heb hem dus ook nooit gezien en het leek me ook nooit leuk. Maar misschien moet ik het niet zo veel hebben over wat ík leuk vind
Oud 21-06-2007, 19:57
Verwijderd
Ik vind Forrest Gump niet echt een film om met een klas kinderen te kijken, die gaan er toch steeds doorheen kletsen en dan volg je er niets van
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 20:03
lso
lso is offline
Super dat jullie met zovelen reageren! Voorstellen blijven welkom tot maandag! Ik zoek de inhouden allemaal op en zal een film kiezen op basis van de karakters van mijn leerlingen. Er zitten al heel wat leuke bij!

Merci!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 20:04
lso
lso is offline
Citaat:
Nebula schreef op 21-06-2007 @ 20:47 :
Oh, nog ééntje: The Goonies. Die zag ik zelf op school toen ik 11 was en die vond de hele klas toen helemaal geweldig. Da's een beetje Indiana Jones voor (jongere) kinderen.
Ik zie dat die film van '85 is. Is dat eraan te merken of stoor je je daar niet aan?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 20:05
Verwijderd
The Mask is wel een heel goed idee, zou ik zeggen Heel vermakelijk, en ik denk niet dat veel kinderen 'm gezien zullen hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2007, 20:07
Uice
Uice is offline
Raiders of the Lost Ark niet herkennen.

Maar goed, dingen als Forrest Gump lijken me inderdaad te langdradig voor de meeste twaalfjarigen en de recente blockbusters hebben ze vast allemaal wel gezien. There's something about Mary lijkt me inderdaad een geschikte keuze.
Oud 21-06-2007, 20:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-06-2007 @ 21:07 :
Raiders of the Lost Ark niet herkennen.

Ik was gewoon geen Indiana Jones typje
Oud 21-06-2007, 20:11
tuttebel
tuttebel is offline
t handigste is om een heel oude film te laten zien die de kids zeker nog niet kennen.

wij hebben met 8-11 jarigen ronja de roversdochter gekeken, vonden ze prachtig! maar voor een wat oudere groep is het zakmes misschien wel leuk en spannend!?
Oud 21-06-2007, 20:12
lso
lso is offline
Ik vond net de inhoud van de film "bend it like beckham"... Misschien ook iets voor hen?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 20:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
lso schreef op 21-06-2007 @ 21:12 :
Ik vond net de inhoud van de film "bend it like beckham"... Misschien ook iets voor hen?
Ik vind hem behoorlijk meisjesachtig, dus ik vraag me af of hij voor jongens wel leuk is.
Oud 21-06-2007, 21:01
Muchacha
Muchacha is offline
Het gaat over voetbal en Beckham komt er even in voor. Dus miss wel? Maar verder is ie inderdaad vrij meisjesachtig.

Ik dacht aan Edward Scissorhands, of ET? Jurassic Parc of een leuke animatie als Finding Nemo.
Oud 21-06-2007, 21:09
Verwijderd
Free Willy
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 21:24
Reynaert
Reynaert is offline
Pan's Labyrinth lijkt me een aardige compremie. Het is niet écht horror maar toch wel eng en tegelijkertijd heel erg sprookjesachtig. Het lijkt mij ook een schitterende film als je 12 bent. Overigens keken wij vroeger toen we een jaar of 12 waren ook al Terminator 2 en Scream zelfs in de klas. Ik heb er zelf niks naars aan over gehouden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 21:34
Swlabr
Swlabr is offline
Forrest Gump.
Oud 21-06-2007, 21:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 21-06-2007 @ 22:24 :
Pan's Labyrinth lijkt me een aardige compremie. Het is niet écht horror maar toch wel eng en tegelijkertijd heel erg sprookjesachtig. Het lijkt mij ook een schitterende film als je 12 bent.
Er zitten anders wel behoorlijk gewelddadige uitspattingen in. Bovendien is het geen film om met een groep twaalfjarigen te kijken, lijkt me. Dan krijg je toch kutkoters die erdoor heen gaan schreeuwen en daar is ie veel te mooi voor.
Oud 21-06-2007, 21:46
Verwijderd
En twaalfjarigen willen juist wél echt horror (want anders is het niet stoer) en níet echt eng (want zo stoer zijn ze nou ook weer niet).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 22:11
lso
lso is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2007 @ 22:46 :
En twaalfjarigen willen juist wél echt horror (want anders is het niet stoer) en níet echt eng (want zo stoer zijn ze nou ook weer niet).
Ik wil ook niet dat ouders komen aankloppen dat hun zoon/dochter er nachtmerries aan over houdt . Van sommige weet ik zeker dat ze horror aankunnen maar ik heb enkele zeer jonge kinderen (mentaal zwakker) in klas en hen kan ik dat niet aandoen ...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 22:28
Verwijderd
Lastig, maar een uitdaging,

Gremlins, humor en monsters. Deel twee is in mijn herrinering minder 'eng' dan 1, dus ik zou daar voor gaan. Deel een hoef je niet gezien te hebben om de film te snappen, je kan natuurlijk altijd zelf dit weekeind de film al kijken.

Gremlins:
http://www.moviemeter.nl/film/821
Gremlins 2:
http://www.moviemeter.nl/film/1917
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 22:31
EvilConduct
EvilConduct is offline
De remake van Sjakie en de fucking Chocoladefabriek is anders flink eng!

Ik zou gaan voor Baise Moi, Romper Stomper of Urutsokidoju (sp?)!

Serieus:

Superfilm.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 22:32
Verwijderd
Citaat:
EvilConduct schreef op 21-06-2007 @ 23:31 :

Ik zeg Ex Drummer.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 23:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 21-06-2007 @ 23:31 :

Chôjin densetsu Urotsukidôji, als je het helemaal goed wilt hebben.

Za ginipiggu 4: Manhoru no naka no ningyo is ook wel een aanrader op dat gebied. Daar zullen ze zich in ieder geval niet bij vervelen.
Oud 21-06-2007, 23:25
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-06-2007 @ 22:45 :
Er zitten anders wel behoorlijk gewelddadige uitspattingen in. Bovendien is het geen film om met een groep twaalfjarigen te kijken, lijkt me. Dan krijg je toch kutkoters die erdoor heen gaan schreeuwen en daar is ie veel te mooi voor.
Als het kutkoters zijn die erdoorheen gaan schreeuwen maakt het sowieso niet uit welke film je kiest. En sommige 12-jarigen kunnen echt wel ademloos naar een film kijken hoor, ook al weet ik niet of dat geldt voor de meerderheid van haar klas.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 23:38
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Juice schreef op 22-06-2007 @ 00:05 :
Chôjin densetsu Urotsukidôji, als je het helemaal goed wilt hebben.
Ik heb deel 1 en twee. Beetje jammer dat Manga ze censureerde om een of andere duistere reden...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 07:07
DanielC
DanielC is offline
Citizen Kane, opvoeden die lui. Eragon is net uit op DVD, misschien vinden ze dat wat?

Eragon
Oud 22-06-2007, 07:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Er is sowieso geen film die iedereen goed vind,

En ik zou ook geen blockbuster doen aangezien de meeste in de klas die denk ik al gezien hebben.

Een suffe comedie gaat dat dus worden
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 08:04
Missy
Missy is offline
Citaat:
Dukko schreef op 21-06-2007 @ 22:09 :
Free Willy
- Misschien iets als spiderman?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 09:24
Muchacha
Muchacha is offline
Hook (over Peter Pan), Home Alone, Ritchie Rich is ook wel cool.
Oud 22-06-2007, 09:42
Jannekus
Jannekus is offline
Ik weet nog goed dat wij in groep 8 naar Scary Movie hebben gekeken... Een aantal jongens hadden deze uitgekozen en de leraar + directeur kenden deze film niet. De dag nadat we hem gekeken hebben kregen we van de directeur een briefje mee voor onze ouders. Hierin bood hij zijn excuses aan aangezien er veel seksuele dingen inzaten. Dus ik zou wel oppassen met films die niet zo geschikt zijn
Oud 22-06-2007, 10:07
Rioto
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-06-2007 @ 20:18 :

groudhog day voor 12 jarige? die zullen die film ongetwijfeld niet grappig vinden lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 10:13
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 21-06-2007 @ 22:24 :
Pan's Labyrinth lijkt me een aardige compremie. Het is niet écht horror maar toch wel eng en tegelijkertijd heel erg sprookjesachtig. Het lijkt mij ook een schitterende film als je 12 bent. Overigens keken wij vroeger toen we een jaar of 12 waren ook al Terminator 2 en Scream zelfs in de klas. Ik heb er zelf niks naars aan over gehouden.
Nee, dat vind ik dus écht geen kinderfilm. Veel te gewelddadig. En denk ook aan die engerd met ogen in zijn handen, ook al zijn het kinderen van 12 veel vinden dat eng. En veel kinderen doen wel stoer en doen alsof ze nergens bang voor zijn, maar eigenlijk zijn velen dat wel en hebben ze er 's nachts toch nachtmerries van.

Een komedie vind ik gewoon het beste, dat is ook goed voor de sfeer. De kinderen worden er vrolijk van en gaan met een fijn gevoel weg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten