Oud 14-06-2007, 16:07
Sasbeest
Sasbeest is offline
Is er hier iemand die Frans studeert op het HBO, en dan het liefst op de Fontys?

Ik ben de afgelopen weken gaan twijfelen over de studie die ik nu doe, en heb begin mei een meeloopdag aangevraagd bij Frans. Dit omdat het ook op de middelbare m'n tweede studiekeuze was. Vandaag kreeg ik een brief (ja, nu pas...) dat ik geen meeloopdag meer kan doen voor het einde van het schooljaar.

Mijn vraag dus: is er hier iemand de me wat meer over de studie kan vertellen, uit eigen ervaring?
Oud 14-06-2007, 16:58
IcedEarth
IcedEarth is offline
het is een lerarenopleiding.....ik heb gehoord dat tegenwoordig de aandacht meer naar het leraar zijn gaat, en minder naar het frans.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 10:35
stokj
stokj is offline
Klopt, ik zat vorig jaar al te twijfelen of ik met mijn huidige studie door moest gaan, of natuurkunde moest doen in Amsterdam (aan de EHvA). Hier heb ik ook meegelopen, en ik moet zeggen dat de nadruk inderdaad op het beroep van leraar wordt gelegd. Het puur een vak als natuurkunde studeren ontbreekt hierbij.

Bij de universiteit is het weer anders: daar krijg je gewoon theorie en kun je later nog een cursus didactiek volgen voor je lesbevoegdheid.

ik weet niet wat je huidige studie is en of je je propedeuse hebt, anders zou je eventueel (misschien na een toelatingstoets) Franse Taal aan een universiteit kunnen studeren.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 10:42
Verwijderd
Citaat:
IcedEarth schreef op 14-06-2007 @ 17:58 :
het is een lerarenopleiding.....ik heb gehoord dat tegenwoordig de aandacht meer naar het leraar zijn gaat, en minder naar het frans.
Volgens mij is dat al jaren zo. Of iig dat het ongeveer 50/50 is. Het heet ook geen 'HBO *taal*', maar 'lerarenopleiding *taal*', dus het valt wel te verwachten dat er ook veel aandacht is voor het leraar zijn.

Over de lerarenopleiding Frans weet ik niets, wel het één en ander over de lerarenopleiding Duits. Als je iets wil weten over 'HBO *taal*', dan kan ik je wel wat vertellen (al zijn er natuurlijk verschillen tussen de verschillende opleidingen, hogescholen, enz.).

Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 10:45.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
stokj schreef op 24-06-2007 @ 11:35 :

Bij de universiteit is het weer anders: daar krijg je gewoon theorie en kun je later nog een cursus didactiek volgen voor je lesbevoegdheid.
'Een cursus didactiek' betekent overigens wel dat je een jaar (extra) bezig bent om je lesbevoegdheid te halen, dus het is niet zomaar een cursusje...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 20:32
stokj
stokj is offline
sorry, klopt ja

bij de meeste universiteiten duurt dat 1 of 2 jaar (voltijd/deeltijd) hangt er vanaf wat jij kiest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten