Oud 26-06-2007, 13:21
Angelos
Angelos is offline
een vriend van me en ik zijn op ons zelf gaan wonen.
Via een makelaar hebben wij een zelfstandig huis gevonden, daar hebben wij een contract ondertekend op 26 feb. dat wij per 1 maart dat huis gingen huren.
NU komt het gezeik:
- vloerbedekking zou gelegd worden door de verhuurder, oke dat ligt er dan niet gelijk 1 maart, maar ergens rond midden april was toh wel erg laat.
- stroom. Dat dient toch wel in orde te zijn lijkt mij, net zoals het gas. Pas vanaf 8 mei hebben wij stroom/gas gekregen.
- En er zijn nog wat kleine dingetjes niet in orde zoals een telefoonaansluiting die gewoon ontbreekt en de verwarming die niet werkt. Dit zou worden opgelost en is niet van levensbelang maar duurt wel allemaal erg lang en levert wel wat problemen op zoals geen internet

nu krijgen we opeens weer brieven dat we maart en april ook moeten gaan betalen en stond ook de verhuurder een keer voor onze deur om te zeggen dat we geen huur hadden betaald. terwijl wij hele duidelijk afspraken hadden gemaakt dat wij pas gingen betalen vanaf het moment dat er stroom was. We hebben een mail gestuurd en reactie gekregen dat we nu opeens nog borg moeten betalen bovenop de borg die we al betaald hadden. Maar dat is denk ik makkelijk onderuit te halen met ons contract.

Mijn vraag nu: Kan ik een schadevergoeding eisen omdat wij pas vanaf 8 mei het huis konden bewonen terwijl wij vanaf 1 maart officieel dat hadden moeten kunnen. En kan ik sowieso zeggen dat ik de 8 dagen van mei ook niet betaal of gaat de huur echt per de 1e v/d maand.
Oja de kelder is ondergelopen , kasten en andere dingen zijn naar de klote en het water staat er nog steeds (a.s. donderdag 2 weken geleden) Kunnen we dat verhalen op de verhuurder? want ik heb nog geen verzekering afgesloten

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2007, 15:19
Verwijderd
Als de kelder is ondergelopen door een fout van de verhuurder, dan kan het volgens mij wel.
En verder; als de verhuurder zich niet aan het contract en de afspraken houdt, dan kan je daar zeker iets mee doen. Ga naar een rechtswinkel voor advies hoe 't aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 15:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Angelos schreef op 26-06-2007 @ 14:21 :
Mijn vraag nu: Kan ik een schadevergoeding eisen omdat wij pas vanaf 8 mei het huis konden bewonen terwijl wij vanaf 1 maart officieel dat hadden moeten kunnen.
Natuurlijk. De verhuurder is degene die de afspraken niet nakomt, hij is dus tevens degene die de gederfde inkomsten zal moeten accepteren.

Als door een fout van de verhuurder jouw inboedel schade oploopt is hij daarvoor natuurlijk ook gewoon aansprakelijk.

Potje breken, potje betalen.
Oud 27-06-2007, 19:46
MB
MB is offline
Als de kelder is ondergelopen door teveel regen oid, dan moet de verhuurder wel de reparaties aan het huis betalen, maar niet jouw kapotte inboedel. Als het zijn schuld is (door achterstallig onderhoud bijvoorbeeld) dan moet hij daar ook nog voor opdraaien.
Oud 28-06-2007, 12:51
Verwijderd
nog een kleine aanvulling: ga verhuizen, en zorg dat je via iemand huurt waar bekenden positieve ervaringen mee hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten