Oud 25-07-2002, 14:03
sweetangel19
sweetangel19 is offline
hallo allemaal...

ik heb nu bijna 5 maanden een angolese vriend.
mijn vriend is gevlucht uit angola en heeft daar alles en iedereen achter moeten laten alleen zijn jongere broertje is met hem mee gekomen.
hier in nederland heeft hij heel veel angolese vrienden want in die cultuur zijn vrienden heel erg belangrijk en ze zijn dus ook altijd met een groepje samen.
het gaat heel erg goed tussen ons alleen we stuiteren op een paar problemen bijvoorbeeld dat we bijna nooit alleen zijn want er zijn altijd vrienden van hem bij hem of hij is altijd bij zijn vrienden, en als we dan eens een keertje alleen zijn dan duurt dat nooit echt lang.
ik vind dit niet echt leuk maar hij begrijpt mij hier niet zo goed in omdat zijn vrienden heel veel voor hem beteken ( net zoiets als familie zeg maar )
ik weet niet wat ik hier nou mee aan moet...kan iemand me hierbij helpen...of heeft iemand raad voor me???

een ander probleem is dat hij niet bij mij thuis wil/durft te komen omdat hij gewoon te verlegen is en bang is dat ze hem niet zullen accepteren omdat hij zwart is en omdat hij nog veel fouten maakt in het spreken van de nederlandse taal daardoor durft hij ook geen enkel verhaal aan mijn ouders te vertellen of een gesprek met ze te beginnen hij klapt als het ware dicht of antwoord alleen met ja en nee.
daarom is hij in die 5 maanden ook pas 2x bij mij geweest.
mijn ouders vinden dit niet zo leuk want zo leren ze hem niet kennen en op dit moment denken ze ook niet al te best over hem omdat ze denken dat hij mij gebruikt omdat ik alleen maar bij hem ben en hij nooit eens bij mij komt.
wat ik ook zeg of doe mijn ouders begrijpen me daar niet in en mijn vriend begrijpt niet waarom het voor mij heel erg belangrijk is dat hij bij mij thuis komt en dat mijn ouders hem leren kennen en accepteren hierbij weet ik dus ook niet wat ik ermee aan moet en hoe ik het aan moet pakken...???

ik hoop dat iemand van julie me hierbij kan helpen of ook al eens zoiets heeft meegemaakt en een paar tips voor me heeft.

alvast heel erg bedankt...dikke kus sabine
Oud 25-07-2002, 14:58
girl18
girl18 is offline
zo boelshit hoor dat vrienden in die land veel meer betekenen dat is gewoon boelshit..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:17
sweetangel19
sweetangel19 is offline
dat heb ik niet gezegt...heb gezegt dat zijn vrienden heel veel voor hem betekenen ( zoiets als familie ) dus hoe je hier bij komt...I really don't know
Oud 25-07-2002, 15:21
Ingrid3
Ingrid3 is offline
gwoon tege um zegge da hij maar paar keuzes moet make...
zijn vriende kunne zeer belangrijk voor um zijn, soort familie, maar dan kan hij toch nog wel alleen met jou af te spreke??
Hij kan toch ook wel een middag zonder z'n vriende??
En over dat ie nog maar 2x bij je thuis is geweest tjah..
Je ouders weten hoe ut zit en zulle het echt nie zo erg vinde as hij wa foute dinge zegt of whatever omda ie nog nie zo goed nederlands kent.. As je vriend het ook niet probeert om wat te vertellen komt hij ook niet over die angst heen met fouten maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten