Oud 18-08-2007, 11:55
FrantiC
FrantiC is offline
Hoi allemaal!
Ik heb sinds een aantal weken een klein blauw bultje in mijn pols, aan de bovenkant. Deze is alleen zichtbaar als ik mijn hand naar beneden buig. Het bultje is erg pijnlijk als ik er op druk, en soms gewoon als ik mijn hand/pols gebruik. Ik heb zelf het vermoeden dat het een ader is, maar hoe komt deze opgewollen/pijnlijk, en hoe kom ik er weer vanaf?

Het is denk ik nog wel handig dat ik vermeld dat ik 4 weken terug een borstverkleining heb gehad, en ik mijn infuus in die hand gehad heb. Het zou mogelijk dezelfde ader kunnen zijn?
groetjes!
Oud 18-08-2007, 12:46
Verwijderd
Ik heb hetzelfde, behalve dat het bij mij niet blauw is.
Wat het is weet ik niet, maar bij mij komt en gaat het zo af en toe. Duurt soms een paar weken voor het weg is.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 20:24
mjk
mjk is offline
http://www.huidziekten.nl/folders/ne...s/ganglion.htm

Wellicht een ganglion? Volgens mijn dokter ongevaarlijk.
Oud 19-08-2007, 15:02
FrantiC
FrantiC is offline
hm..
najaah ik moet morgen sowieso de huisarts ff bellen voor n afspraak, dan mag ie er gelijk ff naar kijken..
Oud 19-08-2007, 15:15
duivelaartje
duivelaartje is offline
Een vriendin van mij had van de een op de andere dag opeens zo'n bult van de plaatje op haar pols/hand, echt te eng. En een andere vriendin heeft het operatief moeten laten weghalen, maar die had het al 3 jaar. Volgens hen is het ongevaarlijk, maar kan het pijnlijk worden en dat is totaal niet prettig.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 20:38
FrantiC
FrantiC is offline
hm...
het ziet er ook niet heel gevaarlijk uit , maar irritant en een beetje pijnlijk is het wel..
Gister presteerde ik het om precies met dat kleine bultje tegen de rand van de deur aan te lopen, toen stonden de tranen me wel in de ogen terwijl het helemaal niet zo hard ging...
Oud 19-08-2007, 21:18
Yana
Yana is offline
Ik heb ook een ganglion gehad. Dat ding ontstond ineens en is ook ineens weer weggegaan (geknapt, deed ff zeer maar daarna was het over)

Ik had hem trouwens laten "afkopen" Mijn moeder gaf me 50 cent om dat ding van me over te kopen, ik beloofde haar de 50 cent terug te geven als ze hem zelf zou krijgen. Precies een week later was de ganglion weg. Het was overigens gewoon een experiment, het kan net zo goed toeval zijn geweest Maar aangezien ik best wel last had van die ganglion (zat precies op de bovenkant van mn hand, bij mn polsgewricht) vonden we het wel de moeite van het proberen waard.. Je hoort het ook wel eens van ouwe vrouwtjes die wratten "afkopen" of zo dus vandaar. Beetje zweverig, maar in mijn geval werkte het wel (of niet, maar weg was ie wel)
Oud 20-08-2007, 09:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ze zeggen dat je 'm ook weg kan slaan met een hamer, maar de kans dat je pols dan gekneusd/weetikwat is, is dan wel groot.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 13:23
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 20-08-2007 @ 17:21 :
Ze zeggen dat je 'm ook weg kan slaan met een hamer, maar de kans dat je pols dan gekneusd/weetikwat is, is dan wel groot.
haha, klopt ja, ik las dat ze dat vroeger altijd deden
ik geloof dat ik me daar nog niet aan ga wagen...
Oud 20-08-2007, 14:14
Yana
Yana is offline
Gewoon proberen weg te laten kopen, werkt het niet heb je geld verdiend, werkt het wel ben je die ganglion kwijt
Oud 20-08-2007, 14:16
Verwijderd
Mijn zusje heeft een aantal keren een ganglion gehad...zij is er aan geopereerd (idd omdat het pijnlijk was en niet overging, het was verder niet gevaarlijk)...maar de bulten waren bij haar niet blauw, voor zo ver ik me herinner.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 14:40
honey!!
honey!! is offline
Misschien een late reactie, maar ik heb er ook last van al bijna 3 jaar. ik draag een polsband maar dat is niet bepaalt mooi. bij mij is hij al een keer weggeweest maar is weer terug gekomen. Is die kans dat ie terug komt ook als je hem operatief laat weghalen, en is het een pijnlijke operatie?
en bij mij is het eigenlijk niet blauw.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten