Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik geef een bedrijf groot gelijk. Als jij als toekomstig werknemer niet eens moeite voor je toekomstig bedrijf wil doen om even een briefje nogmaals door te lezen of om even een spellingscontrole te gebruiken, wat voor inzet toon je dan? En ga je je werk dan net zo slecht doen? Nou, dat belooft nog wat.
|
Verwijderd
|
Het ligt er wel aan waar je gaat solliciteren, voor een baantje aan de lopende band zal een spelfout meer of minder er niet zo veel toe doen, maar bij werk waar van je verwacht wordt dat je nadenkt en je best doet gaat je sollicitatiebrief meteen de prullenbak in als er een (opvallende) fout in staat.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mwah, ook naar een supermarkt zou ik niet in m'n 'kloffie' gaan, maar wel gewoon even goeie kleren aan trekken. Niet een pak ofzo, maar wel een nette trui/T-shirt. Niet eentje met gaten erin of vlekken erop. Ook als je bijv. ergens gaat schoonmaken lijkt het me niet verstandig iets aan te trekken dat er eigenlijk echt niet uit ziet.
Zit overigens natuurlijk ook een verschil tussen een bijbaantje als je scholier/student bent en een baan als je klaar bent met school.
|
![]() |
Zoals Ekki schrijft, is er inderdaad een verschil tussen nette kleren en 3-delig pak. Voor mijn huidige baan (m'n eerste 'echte' baan) heb ik bij de sollicitaties ook geen pak uit de kast gehaald. Wel een nette, redelijk nieuwe, spijkerbroek en daarbij een net neutraal T-shirt / longsleeve. Ik heb niet gemerkt dat dat een negatieve indruk is geweest. Uiteraard ga je bij wil in pak als je verwacht dat je tijdens de uitvoering van de functie ook een pak zal/moet dragen.
Bij sollicitatie voor een functie als vakkenvuller zullen ze raar opkijken als er een 15 of 16 jarige broekie in 3-delig pak aankomt. Meestal ziet het er ook niet uit, een pak op die leeftijd. Op een sollicitatie bij een bank zullen ze eerder vreemd opkijken als je aan komt lopen met een spijkerbroek en een T-shirt van je favoriete kledingmerk. Maar in alle gevallen wordt NETTE kleding verwacht. Oftewel: er wordt verwacht dat je er verzorgd uitziet, en niet alsof je zo bent weggelopen van een buurt-BBQ in een volkswijk. (niet dat er iets tegen is op buut-BBQ's of volkswijken, maar de doorsnee kleding die daar gedragen wordt kun je gewoon niet mee aankomen op een sollicitatie) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
stijve Verwijderd | 74 | 19-01-2016 18:53 | |
Werk, Geld & Recht |
Ik weet niet hoe ik moet soliciteren/Vragen of er nog werk vrij is. Rikje18 | 8 | 30-05-2012 16:46 | |
Werk, Geld & Recht |
K ga soliciteren..Moet k Referenties invullen? wr_faya | 10 | 03-02-2005 23:20 | |
Drugs & Alcohol |
paddo's in bloed??? Liru | 33 | 06-06-2003 13:22 | |
Algemene schoolzaken |
Politie of Marechaussee? MrfUbU | 27 | 20-12-2002 22:07 | |
Lifestyle |
Discriminatie bij werk door vooroordelen? Verwijderd | 68 | 26-06-2002 14:05 |