Oud 03-08-2007, 16:10
pyres
pyres is offline
ik was vanmiddag bij de tandarts en nu komt er bij mij een verstandskies door

maar de assistente zei dat er wel waarschijnlijk genoeg ruimte was

worden verstandskiezen altijd weggehaald of laten ze ze ook soms zitten?
Oud 03-08-2007, 16:59
Verwijderd
Ze laten ze soms ook zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 17:20
wendyrulez
wendyrulez is offline
volgens mij alleen als je er last van hebt
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 18:07
Verwijderd
als ze niet in de weg zitten en niet rot zijn geworden, dan laten ze ze wel eens zitten ja. Bij mij moesten er 2 uit, de andere 2 mochten blijven, maar kon er lastig bij met poetsen, dus die er ook uit laten halen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 18:26
coopergirl
coopergirl is offline
zolang ze geen problemen opleveren, blijven ze zitten. Bij mij is er één getrokken omdat deze helemaal poreus was. De overige 3 blijven zitten omdat ze niet in de weg zitten/ overlast veroorzaken.
Oud 03-08-2007, 19:42
Verwijderd
Bij mij moeten ze er alleen maar uit als ze niet goed doorkomen, omdat ze dan kunnen ontsteken. Als het goed gaat, hoeven ze er niet uit, dan kunnen ze natuurlijk ook geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 21:28
Verwijderd
ze kunnen ook weg worden gehaald als je er last van zou kunnen gaan krijgen in de toekomst, omdat ze verder niet echt nodig zijn. Maar dan wordt gewacht tot ze getrokken kunnen worden in plaats van gesneden, want dat is minder belastend.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 18:51
LB06
LB06 is offline
Ik heb er nog eentje zitten. Geen last van.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 19:25
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-08-2007 @ 17:59 :
Ze laten ze soms ook zitten.
Citaat:
Daydream-ster schreef op 03-08-2007 @ 19:07 :
...dan laten ze ze wel eens zitten ja.
Meestal laten ze ze zitten.

Ik ken echt maar een handjevol mensen bij wie ze ze weghaalden.
Oud 06-08-2007, 06:02
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 05-08-2007 @ 20:25 :
Meestal laten ze ze zitten.
De vraag was of ze soms ook lieten zitten.
Dan is mijn antwoord: ja, ze laten ze soms zitten.

Een beetje bedoeld als "natuurlijk laten ze ze wel eenszitten".
In je omgeving zijn ze toch bij lang niet iedereen weggehaald?

Ik ken trouwens wel behoorlijk wat mensen bij wie ze weggehaald zijn...minstens bij de helft van de mensen die ik ken, maar misschien nog wel meer.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 07:09
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Waarschijnlijk verschilt het wel per tandarts enz
Die van mij is nogal van het preventieve verwijderen volgens mij... Ik ken ook erg veel mensen waar ze weggehaald zijn btw
Oud 06-08-2007, 14:16
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik heb al m'n verstandskiezen en nergens last van en echt weinig mensen in mijn omgeving die ze verwijderd hebben.
Oud 06-08-2007, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Spacemonkey schreef op 06-08-2007 @ 08:09 :
Die van mij is nogal van het preventieve verwijderen volgens mij... Ik ken ook erg veel mensen waar ze weggehaald zijn btw
Dat hangt volgens mij van de verzekeringsdekking af. Trekken is einde inkomsten, als hij 'm laat zitten kan-ie er nog honderden euro's aan versleutelen in de toekomst

Ontopic, bij mij hebben ze nooit problemen opgeleverd en ze zitten er dus allemaal nog.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 07:30
Verwijderd
Ik heb de onderste 2 eruit laten trekken, want ze gingen rotten, en ik kwam er gewoon niet goed bij, want ze waren overdwars doorgekomen.

Terwijl ik er geen last van had. De enige reden dat ik ze wel liet trekken, was dat als ze gaan rotten, ze andere kiezen ermee kunnen besmetten, en uiteindelijk kaakrot en allemaal ellende kunnen veroorzaken
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 12:59
Verwijderd
Ik heb zelf niet zo'n last van mijn verstandskiezen (behalve dat ik er niet zo lekker van word in de tijd dat ze aan het doorkomen zijn ), maar mijn tandarts wil ze wel alle 4 gaan trekken zodra ze door zijn.
Op zich heb ik daar niets op tegen, maar ik heb er geen last van dus ik zie niet in waarom ze per se weg moeten. Bij een vriendin van mijn zijn al haar verstandskiezen ook weggehaald, zonder reden eigenlijk. Ik denk dat het een beetje per tandarts verschilt of hij/zij ze weghaalt of laat zitten als diegene er geen last van heeft
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 14:02
Verwijderd
Citaat:
GuMM schreef op 10-08-2007 @ 13:59 :
Ik denk dat het een beetje per tandarts verschilt of hij/zij ze weghaalt of laat zitten als diegene er geen last van heeft
Ook van jezelf, je tandarts kan ze wel weg willen halen, als jij het niet wilt, dan gebeurt het niet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 15:05
pyres
pyres is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-08-2007 @ 15:02 :
Ook van jezelf, je tandarts kan ze wel weg willen halen, als jij het niet wilt, dan gebeurt het niet.
ja maar als jij ze dan laat zitten en er gebeuren gekke dingen.... ja dan is het toch je eigen schuld
Oud 10-08-2007, 15:06
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 10-08-2007 @ 16:05 :
ja maar als jij ze dan laat zitten en er gebeuren gekke dingen.... ja dan is het toch je eigen schuld
En als er gekke dingen gebeuren als je ze weg laat halen niet?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 13:49
Roosje
Roosje is offline
Ik heb al mijn verstandskiezen nog.
Oud 11-08-2007, 22:30
pyres
pyres is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-08-2007 @ 16:06 :
En als er gekke dingen gebeuren als je ze weg laat halen niet?
wat is er gebeurd ?
Oud 11-08-2007, 23:30
PV
PV is offline
Bij mij is er maar eentje 'aangekomen' tot nu toe, en die blijft wat mij betreft zitten waar ie zit. De tandarts heeft er nooit iets over gezegd.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 22:17
Boedhist
Boedhist is offline
Beetje onzin om gezonde tanden te trekken of weg te snijden
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 10:54
Mara
Mara is offline
Upje, beetje loos om een nieuw topic te openen:

Mijn verstandskiezen zijn een maand of 3 gedeeltelijk doorgekomen. Nu lijkt het 'verder' te gaan, alleen ik ben bang dat 't gaat ontsteken. Het doet pijn, is helemaal opgezwollen en ik kan m'n mond bijna niet opendoen. Daar komt bij dat ik 't voel kloppen en dat wanneer ik vooroverbuig het lijkt alsfo er extra gewicht inkomt, wat heel pijnlijk is.

Heb de tandarts gebeld voor ik last had van deze klachten, assistente zei dat als ik gewoon wat last had ik 't gewoon aan moest kijken. Nu heb ik echter deze nieuwe klachten, is dit normaal (en moet ik dus gewoon maar wachten) of duidt dit op een ontsteking oid?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 11:37
Martiño
Martiño is offline
Nou, als de zwelling zo erg is dat je je mond niet meer kunt opendoen, en het veel pijn doet, zou ik langsgaan bij de tandarts.
Dat het een beetje pijn doet als een tand doorkomt is normaal, maar als je niet meer kunt eten omdat het zo dik is, zou ik toch even kijken wat er aan de hand is.
Oud 27-09-2007, 11:48
Pluis
Pluis is offline
Ik schijn maar 1 of 2 verstandskiezen te hebben, maar die hebben niet genoeg ruimte om door te komen dus mochten ze ooit komen, dan moet ik ze weg laten halen. Alleen is er nu op m'n 19e nog geen spoor van die kiezen te bekennen, er is ook totaal geen ruimte voor, mijn kaak houdt zegmaar op achter m'n gewone achterste kiezen. Hoe oud is iedereen gemiddeld als ze ze krijgen eigenlijk?
Oh en meelfriek: toch maar even de tandarts bellen want dit klinkt als een ontsteking
Oud 27-09-2007, 15:21
Verwijderd
Tussen de 17 en de 30 zo'n beetje kunnen ze doorkomen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Tussen de 17 en de 30 zo'n beetje kunnen ze doorkomen.
Hè jammer, dan ben ik dus nog lang niet zeker dat ze nooit zullen komen
Oud 27-09-2007, 18:22
Mara
Mara is offline
Mja, ik had dus ook 't idee dat 't een onsteking was Dan morgen maar even bellen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 16:12
Lethe
Lethe is offline
Ik ken ook meer mensen die hun verstandskiezen weg hebben laten halen. Ikzelf heb ze niet
Oud 29-09-2007, 00:54
waves
waves is offline
Een vriendin vroeg me dat ook laatst
Citaat:
zij heeft ook zo'n ^ tandarts.

Die van mij laat de mijne lekker zitten en ze gaan er pas uit als ik er last van heb.

en MeelFriek:

verstandskiezen groeien in spurten, soms wel en soms niet. Als ze groeien kun je daar best een beetje last van hebben. Goed poetsen en spoelen en als het pijn doet vochtige watjes er op leggen .
Oud 30-09-2007, 12:00
Mara
Mara is offline
@waves: Ja, ik dacht ook wel dat ik er last van zou hebben, maar ik kan inmiddels dus bijna een week m'n mond nauwelijks opendoen en het is blijkbaar ook dik (dat je 't aan m'n gezicht kan zien). Vrijdag geprobeerd de tandarts te bellen maar die is morgen pas weer bereikbaar, probeer ik 't dan wel.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 20:27
waves
waves is offline
Als ik dat zo lees dan zijn die flapjes die op je verstandskiezen liggen ontstoken...
Oud 01-10-2007, 11:32
Mara
Mara is offline
Nu wordt het te cryptisch voor mij

Nouja, vandaag is 't weer minder ofzo, niet zo pijnlijk en volgens mij kan m'n mond weer iets verder open. Ik wacht 't dus nog even af, ik haat naar de tandarts/dokter gaan (geen angst oid, wil gewoon niet voor 'niets' heen )
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten